آغاز تبلیغات شوی دو روزه محصولات آرایشی غیر قانونی هرمی در رفسنجان در سکوت مسئولین

  • شناسه خبر: 68062
آغاز تبلیغات شوی دو روزه محصولات آرایشی غیر قانونی هرمی در رفسنجان در سکوت مسئولین

تبلیغات انبوه این محصولات آرایشی غیرقانونی در حالی در رفسنجان آغاز شده که پیش از این جمعی از آیات عظام همکاری با این شرکت را حرام اعلام کرده بودند.

خانه » آخرین اخبار » آغاز تبلیغات شوی دو روزه محصولات آرایشی غیر قانونی هرمی در رفسنجان در سکوت مسئولین

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، شوی دو روزه محصولات اوریفلیم در رفسنجان در حالی برگزار می شود که فعالیت این شرکت در ایران غیرقانونی اعلام و درب آن بسته شد، تصور همگان این بود که دیگر نامی از اوریف لیم بر سر زبان ها نمی افتد و باید با اوریف لیم هرمی برای همیشه وداع کرد. اما پس از مدتی دوباره اوریف لیم برگشت ولی این بار این شرکت با ترفند‌های جدید فعالیت خود را شروع کرده و بدون ترس و واهمه‌ای به کسب درآمد بسیار مشغول شد.

هم اکنون تبلیغات انبوه و فروش این محصولات در رفسنجان آغاز شده و تاکنون هیچ واکنشی نسبت به غیر قانونی بودن آن از سوی مسئولین مربوطه صورت نگرفته است.

اوریف‌لیم (به انگلیسی: Oriflame Cosmetics S.A.) نام یک شرکت لوازم آرایشی سوئدی است که در سال ۱۹۶۷ (میلادی) (۱۳۴۶ هجری شمسی) توسط دو برادر به نام‌های رابرت و یوناس آف یوکنیک در سوئد تاسیس شد. محصولات این کمپانی ارگانیک بوده و به صورت فروش مستقیم به فروش می‌رسد. این شرکت دارای درآمد بیش از یک میلیارد یورو در سال و همچنین مالکیت پنج کارخانه در پنج کشور را داراست.

در شهریور سال ۸۹ نیروی انتظامی ایران دفتر اوریف لیم در ایران را که با نام اوریف لیم پرشیا فعالیت می‌کرد، به دلیل آنچه که فعالیت هرمی نامیده‌است تعطیل و چهار تن از مدیران آن را بازداشت نمود. در پی این اقدام وزارت امور خارجه سوئد سفیر ایران را برای ادای توضیحات احضار کرد. این در حالی است که مدیر اوریف لیم در مصاحبه با یک خبرگزاری سوئدی ضمن رد اتهامات، دلیل بسته شدن شعبهٔ ایران را ناراضی بودن حکومت ایران از اشتغال بیش از ۴۰ هزار زن به عنوان مشاور مستقل اعلام کرده‌است.

به گزارش افکارنیوز، ماجرای اوریف لیم، شرکت سوئدی فروش لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران را باید جزء مهمترین مصادیق اخبار خاکستری در ایران دانست. این شرکت سرانجام با برخورد قاطع نهادهای امنیتی و اقتصادی کشور، رو به زوال رفت و اعلام شد که این شرکت‌ هرمی بوده و فعالیتش در راستای کلاهبرداری است. مراجع تقلید نیز فعالیت شرکت هرمی اوریف لیم را “حرام” اعلام کردند.
در مهرماه سال ۹۰ پس از یکسال از گذشت پلمپ اوریف لیم، گفته شد کسانی که روزی از لیدرهای اصلی فعالیت شرکت اوریف لیم در ایران محسوب می شدند ، با سوء استفاده از خلاهای قانونی وارد عرصه شده و به فروش محصولات اوریف لیم مشغول شده اند. این شرکت سوئدی که پیش از انهدام در ایران تنها یک شعبه در پایتخت داشت در حال حاضر در قالب راه‌اندازی فروشگاه‌های متعددی در نقاط مختلف شهر تهران در حال فعالیت است.
در حالی‌ که دستگاه‌های امنیتی ۳۱ مرداد ۱۳۸۹ موفق به پلمب این شرکت هرمی در ایران شدند، اما این شرکت طی بیانیه‌ای در تاریخ ۱۳ شهریور ۱۳۸۹ وعده “بازگشایی این شرکت با کارکنان هسته‌ای محدود” را داد.

n00205326-b
درحالیکه تا پیش از این نامی از محصولات اوریف لیم در مغازه های فروش لوازم آرایشی و بهداشتی دیده نمی شد که هم اکنون نام محصولات این شرکت در مراکز فروش لوازم ارایشی و بهداشتی به وفور به چشم می خورد. علاوه بر وفور محصولات اوریف لیم، قیمت این محصولات نیز به طور حیرت انگیزی پایین است. این قیمت های پایین در حالی برای مشتریان درنظر گرفته شده است که در بدو ورود اوریف لیم به ایران، محصولات این شرکت از گران ترین های لوازم آرایشی بهداشتی در ایران بود.
بعد از مشکوک شدن نسبت به تقلبی بودن محصولات اوریف لیم، از فروشنده که علت قیمت پایین محصولات را جویا می شویم علت را اینگونه توضیح می دهد که پس از پلمپ و غیرقانونی اعلام شدن فعالیت اوریف لیم در ایران، اجناس شرکت به ارزش ۱۷میلیارد تومان مازاد در انبارها باقی می ماند. از آنجایی که این اجناس به تاریخ انقضای خود در سال ۲۰۱۳نزدیک شده اند، برای جلوگیری از ضرر و کسب درآمد، این اجناس به بازار عرضه می شود تا به مردم فروخته شود.
نکته جالب توجه اینجات که به ازای خرید هر محصول اوریف لیم، اشانتیونی در نظر گرفته شده است که با مراجعه به کاتالوگ محصولات در سال ۸۸، قیمت هر کدام از اشنتیون ها حداقل ۵هزار تومان ذکر شده است. تا اینجای کار کمی تعجب برانگیز است اما با کمی دقت متوجه می شویم که برروی اجناس اشانتیون هیچگونه تاریخ انقضایی ذکر نشده و محل درج تاریخ انقضای محصولات با قیچی بریده شده است.تاریخ انقضای اکثر محصولات فروشی اوریف لیم، ماه چهارم سال ۲۰۱۳ ذکر شده است.
این شرکت هرمی سالانه در دنیا بیش از یک بیلیون یورو فروش دارد و پیش از این آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی، علوی گرگانی و سبحانی همکاری با شرکت هرمی «اوریف‌لیم» را حرام اعلام کرده بودند.

برچسب ها:
آرایشی اوریفلیم بهداشتی حرام خانه خشتی رفسنجان زنانه غیرقانونی هرمی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان