موافقت شورای شهر کرمان با راه‌اندازی قطار شهری “تراموا”

  • شناسه خبر: 6805
موافقت شورای شهر کرمان با راه‌اندازی قطار شهری “تراموا”

خانه خشتی : رئیس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: اعضای شورای اسلامی شهر کرمان طرح راه‌اندازی قطار شهری “تراموا” را تصویب کرد. به گزارش خانه خشتی به نقل از فارس : علی مهاجری یکشنبه شب در حاشیه نشست شورای اسلامی شهر کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اعضای این شورا با اجرای طرح […]

خانه » آخرین اخبار » موافقت شورای شهر کرمان با راه‌اندازی قطار شهری “تراموا”

خانه خشتی : رئیس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: اعضای شورای اسلامی شهر کرمان طرح راه‌اندازی قطار شهری “تراموا” را تصویب کرد.

به گزارش خانه خشتی به نقل از فارس : علی مهاجری یکشنبه شب در حاشیه نشست شورای اسلامی شهر کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اعضای این شورا با اجرای طرح قطار سبک شهری در کرمان موافقت کردند.

وی افزود: قطار سبک شهری یا تراموا جایگزین اتوبوس‌ها در شهر کرمان می‌شود و این سیستم دارای مزیت‌هایی چون دسترسی آسان و قدرت جابه‌جایی مناسب مسافران و طراحی شیک و مدرن است.

مهاجری با اشاره به اینکه تراموا طرح مناسب در زمینه محیط زیست است، بیان کرد: با موافقت شورای شهر کرمان با راه‌اندازی قطار شهری، قراردادBOT بین شهرداری کرمان و سرمایه‌گذار بخش خصوصی منعقد می‌شود.

وی از مشارکت بخش خصوصی داخلی برای اجرای طرح تراموا در کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح تحول اقتصادی در کرمان به وجود می‌آید.

مهاجری افزود: اعضای شورای اسلامی شهر کرمان افراد با تجربه و صاحب‌نظری هستند و در زمینه راه‌اندازی تراموای کرمان بررسی‌های بسیاری را انجام دادند و با اجرای این طرح موافقت کردند.

به گزارش فارس، مطالعه میدانی طرح تراموای کرمان توسط شرکت سرمایه‌گذار انجام شده است و با توجه به بافت تاریخی و کهن شهر کرمان و فعالیت کارخانه واگن‌سازی در زرند راه‌اندازی تراموا بهترین گزینه برای کاهش ترافیک در این کلانشهر است.

تراموا یک واگن است که می‌تواند با اشغال کمترین جا از روی راه‌آهن خود در خیابان‌ها حرکت کند، بیشتر ترامواها به وسیله پانتوگراف از برق استفاده می‌کنند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان