منطقه هنزاف بافت محوطه باستانی اعلام شد

  • شناسه خبر: 6797
منطقه هنزاف بافت محوطه باستانی اعلام شد

خانه خشتی : مدیر امور فرهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: باستان‌شناسان این مجموعه با انجام بررسی‌های کارشناسی، نقاطی از منطقه هنزاف بافت را به طور قطع محوطه باستانی اعلام کردند. خانه خشتی به نقل از فارس : محمدمهدی افضلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ان در کرمان اظهار داشت: با […]

خانه » آخرین اخبار » منطقه هنزاف بافت محوطه باستانی اعلام شد

خانه خشتی : مدیر امور فرهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: باستان‌شناسان این مجموعه با انجام بررسی‌های کارشناسی، نقاطی از منطقه هنزاف بافت را به طور قطع محوطه باستانی اعلام کردند.

خانه خشتی به نقل از فارس : محمدمهدی افضلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ان در کرمان اظهار داشت: با بررسی کارشناسی صورت گرفته از سوی تیم‌های باستان‌شناسی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آثاری از وجود محوطه باستانی در منطقه هنزاف بافت مشاهده شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات احداث سد هنزاف بدون اخذ استعلام و انجام بررسی‌های کارشناسی لازم از سوی این اداره کل صورت گرفته است، افزود: تیم‌های کارشناسی در منطقه حضور یافتند و شواهدی را از آثار باستانی مشاهده کردند.

افضلی خاطرنشان کرد: تاکنون جلسه‌های متعددی با مسئولان سازمان جهاد کشاورزی برگزار شده و توافقاتی مبنی بر عدم اجرای عملیات عمرانی در نقاط باستانی منطقه هنزاف صورت گرفته است.

وی بدون اعلام دوره تاریخی منطقه هنزاف بافت ابراز داشت: در حال حاضر فعالیت ماشین‌آلات سنگین و انجام عملیات عمرانی از سوی پیمانکار در مناطق مشخص شده توسط باستان‌شناسان و اعلام ممنوعیت از سوی میراث فرهنگی متوقف شده است.

افضلی با بیان اینکه به زودی فعالیت تیم‌های باستان‌شناسی به صورت اضطراری در منطقه هنزاف آغاز می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر این منطقه با همکاری میراث‌بانان یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان و نیروی انتظامی به صورت ۲۴ ساعته حفاظت می‌شود.

وی با اشاره به وسعت منطقه هنزاف افزود: از آن جا که کار حفاظت و مراقبت از این منطقه به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود هر گونه سوء‌استفاده در این محوطه از سوی سودجویان غیر ممکن است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان