کارشناس ارشد توانیر در جمع کشاورزان رفسنجان تصریح کرد؛

کاهش مصرف برق در ۳ ماهه تابستان اهمیت دارد/کشاورزان با کاهش مصرف برق پاداش دریافت کنند

  • شناسه خبر: 67844
کاهش مصرف برق در ۳ ماهه تابستان اهمیت دارد/کشاورزان با کاهش مصرف برق پاداش دریافت کنند

احمدی زاده گفت: اگر در طول یک ماه حداقل چهار ساعت پمپ های آب کشاورزی را قطع کرده و مدیریت مصرف را اعمال کنند ضمن بخشودگی هزینه های برق از پاداش مالی نیز برخوردار می شوند.

خانه » آخرین اخبار » کاهش مصرف برق در ۳ ماهه تابستان اهمیت دارد/کشاورزان با کاهش مصرف برق پاداش دریافت کنند

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، احمدی زاده کارشناس ارشد توانیر وزارت نیرو در جلسه مدیریت مصرف بهینه برق ویژه کشاورزان و در جمع بخشداران، دهیاران، بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان رفسنجان، اظهار داشت: با ایجاد تعامل و همکاری بین تولیدکننده و مصرف کننده پایداری در شبکه به وجود می آید تا خاموشی ناخواسته روی ندهد.

وی افزود: در سال گذشته بیشترین مصرف در سه ماه تابستان بوده که با اجرای بخشنامه ای مقرر شد با دادن تشویق و پاداش های مالی زمینه همکاری کشاورزان با توانیر در مدیریت مصرف فراهم شود.

فرمانداری رفسنجان-خانه خشتی (۶)

صرفه جویی یک هزار مگاوات در مصرف برق معادل ساخت یک نیروگاه برق است

احمدی زاده با اشاره به بیش از ۳۰۰ هزار مشترک کشاورزی در کل کشور گفت: در سال گذشته با همکاری ۲۰ هزار مشترک کشاورزی توانستیم یک هزار مگاوات در مصرف برق صرفه جویی کنیم که معادل ساخت یک نیروگاه برق است.

وی ایراز امیدواری کرد: در سال گذشته با ارائه تشویق های مالی سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان معافیت در هزینه برق و پاداش همکاری به کشاورزان کشور پرداخت شد که این روند امسال نیز در صورت همکاری کشاورزان ادامه خواهد یافت.

کارشناس ارشد توانیر با اشاره به کاهش درصد مصرف کشاورزان از ساعت ۱۷ تا ۲۱ شب یادآور شد: اگر در طول یک ماه حداقل چهار ساعت پمپ های آب کشاورزی را قطع کرده و مدیریت مصرف را اعمال کنند ضمن بخشودگی هزینه های برق از پاداش مالی نیز برخوردار می شوند.

وی در ادامه افزود: این پاداش ها با افزایش روزهای همکاری در کاهش مصرف برق چند برابر می شود.

فرمانداری رفسنجان-خانه خشتی (۴)

با تولید هر کیلووات ساعت برق، از کشاورزان ۲۲ تومان دریافت می شود

احمدی زاده خاطر نشان کرد: به منظور حمایت از بخش تولید و تأمین امنیت غذایی مردم ، تولید هر کیلووات ساعت برق حدود ۲۳۰ تومان هزینه دارد که از کشاورزان ۲۲ تومان دریافت می شود.

این کارشناس همکاری کشاورزان در کاهش مصرف برق در دوره زمانی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه دارای اهمیت دانست و گفت: برای برخورداری از پاداش و تسهیلات یاد شده امضاء تفاهمنامه از سوی کشاورزان با شرکت برق ضروری است.

احمدی زاده با بیان راهکارهای کاهش مصرف آب و برق در بخش کشاورزی بیان کرد: عدم استفاده از پمپ های شفت و غلافی، استفاده از درایو کنترل سرعت به جای تابلو های ستاره- مثلث، استفاده از بانک خازنی برای تأمین توان راکتیو الکتروپمپ و استفاده از لوله با زوایای مناسب نقش موثری در کاهش میزان مصرف انرژی در حوزه کشاورزی خواهد داشت.

برچسب ها:
اخباررفسنجان خانه خشتی رفسنجان کاهش مصرف برق در ۳ ماهه تابستان دارای اهمیت است/کشاورزان با کاهش مصرف برق پاداش دریافت می کنند
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان