رییس مرکز انتقال خون رفسنجان؛

از هر هزار شهروند رفسنجانی ۳۵ نفر اهدا کننده خون هستند/ بانوان کمترین مراجعه کنندگان به مرکز انتقال خون

  • شناسه خبر: 67759
از هر هزار شهروند رفسنجانی ۳۵ نفر اهدا کننده خون هستند/ بانوان کمترین مراجعه کنندگان به مرکز انتقال خون

رییس مرکز انتقال خون رفسنجان گفت: در شهرستان رفسنجان از هر هزار نفر، ۳۵ نفر اقدام به اهدای خون خود می کنند.

خانه » آخرین اخبار » از هر هزار شهروند رفسنجانی ۳۵ نفر اهدا کننده خون هستند/ بانوان کمترین مراجعه کنندگان به مرکز انتقال خون

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، محمدحسینی صبح امروز در مراسم تقدیر از اهداکنندگان خون در رفسنجان، به شعار انتقال خون در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد و گفت: امسال شعار «برای نجات جانم از تو سپاسگزارم» برای ۱۴ ژوئن در نظر گرفته شده است.

رییس مرکز انتقال خون رفسنجان با بیان اینکه در شهرستان رفسنجان از هر هزار نفر، ۳۵ نفر اقدام به اهدای خون خود می کنند، گفت: سال گذشته ۱۳ هزار و ۱۴۰ مراجعه کننده به مرکز انتقال خون رفسنجان داشتیم که نسبت به قبل ۳ درصد افزایش داشته است.

وی ضمن تشکر از اهدا کنندگان مستمر، تعداد آن ها را بیش از ۶ هزار نفر اعلام کرد و افزود: اهدا کنندگان مستمر سرمایه های اصلی ما هستند که شاخص انتقال خون آنان در رفسنجان بالای ۵۸ درصد است.

محمد حسینی بانوان را کمترین مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون بیان کرد و گفت: علی رغم بالا بودن سلامت خون بانوان، میزان اهداکنندگان خانم در رفسنجان ۳٫۸ درصد است که باید برای افزایش آن فرهنگسازی کرد.

رئیس انتقال خون رفسنجان-خانه خشتی (۱)

رییس مرکز انتقال خون رفسنجان میزان دریافت خون اهدا کنندگان در سال گذشته را ۲۰ هزار واحد اعلام کرد و گفت: از این میزان ۷ هزار و ۴۱۸ واحد در مراکز درمانی رفسنجان مصرف شده و ۸ هزار و ۸۹۳ واحد نیز به مرکز کرمان ارسال شده است.

وی با اشاره به ارسال بیش از ۵ هزار فرآورده خونی به شهرستان های کهنوج، سیرجان و بم افزود: به دلیل بالا بودن آمار تالاسمی در این شهرستان کهنوج بیشترین میزان واحد خون ارسالی به این شهرستان منتقل می شود.

محمد حسینی هم چنین از راه اندازی سیستم ارسال و دریافت پیامک مرکز انتقال خون خبر داد و گفت: شهروندان برای ارسال انتقادات، پیشنهادات و نظرات خود می توانند از طریق شماره ۱۰۰۰۶۶۱۲ اقدام نمایند.

برچسب ها:
انتقال خون خانه خشتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان