«یک خانواده محترم» برای ارزش‌زدایی از دفاع مقدس

  • شناسه خبر: 6744
«یک خانواده محترم» برای ارزش‌زدایی از دفاع مقدس

خانه خشتی به نقل از بصیرت: خبرها از آبروریزی امسال سینمای ایران در جشنواره کن در نمایش فیلم سینمایی «یک خانواده محترم» حکایت دارد. این فیلم که- تولید مشترک ایران و فرانسه و تنها نماینده‌ سینمای ایران در بخش جنبی دو هفته کارگردانان شصت‌وپنجمین دوره جشنواره کن بود، به‌قدری در ترسیم عرصه دفاع مقدس و […]

خانه » آخرین اخبار » «یک خانواده محترم» برای ارزش‌زدایی از دفاع مقدس

خانه خشتی به نقل از بصیرت: خبرها از آبروریزی امسال سینمای ایران در جشنواره کن در نمایش فیلم سینمایی «یک خانواده محترم» حکایت دارد. این فیلم که- تولید مشترک ایران و فرانسه و تنها نماینده‌ سینمای ایران در بخش جنبی دو هفته کارگردانان شصت‌وپنجمین دوره جشنواره کن بود، به‌قدری در ترسیم عرصه دفاع مقدس و خانواده شهدا – همان‌ها که به فرموده امام شهدا چشم و چراغ این ملتند- مغرضانه عمل کرده بود که سینماگران نشان‌دار حامی فرقه سبز هم بعد از دیدن این فیلم در جشنواره کن، مات‌ومبهوت مانده بودند.
«یک خانواده محترم» روایتگر زندگی یک خانواده شهید است. مطابق داستان فیلم، فرزند دوازده‌ساله این خانواده بعد از اینکه با پدر درگیر می‌شود و از او یک سیلی جانانه نوش جان می‌کند، آن‌قدر سرخورده می‌شود که تصمیم می‌گیرد به جبهه‌ها برود و همان‌جاها هم به شهادت می‌رسد! جالب آنکه در نمای بعدی، در یک تصویر آرشیوی، حضرت امام(ره) را می‌بینیم که مشغول صحبت با رزمندگان است و به‌صورت کاملاً اتفاقی،‌ همه رزمندگان دور و اطراف او نوجوانان کم‌سن و سال هستند! حال سؤال اینجاست: این چینش نماها آیا معنایی جز این می‌دهد که شهدای ده دوازده‌ ساله دفاع مقدس تحت تأثیر یک بحران عاطفی کودکانه و خیره‌سری‌های خاص سن بلوغ و اختلاف با خانواده راهی جنگ شدند؟! آیا این تصویر آرشیوی به معنای تعمیم این موضوع به همه شهدای نوجوان دفاع مقدس نیست؟!

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان