هم با فساد در سینما مخالفیم هم با انحراف/ادای اپوزیسیونی برازنده هنرمند نیست

  • شناسه خبر: 6733
هم با فساد در سینما مخالفیم هم با انحراف/ادای اپوزیسیونی برازنده هنرمند نیست

خانه خشتی :معاون اجتماعی ناجا با تاکید بر این که «معتقد نیستیم سینمای ما فاسد است» ار برخی ناهنجاری ها در این حوزه انتقاد کرد و گفت:واقعا جای تاسف است که زن هنرپیشه‌ای برای اینکه در خارج مورد قبول قرار گیرد به هر شکلی دربیاید و کشف حجاب کند. به گزارش خانه خشتی به نقل […]

خانه » آخرین اخبار » هم با فساد در سینما مخالفیم هم با انحراف/ادای اپوزیسیونی برازنده هنرمند نیست

خانه خشتی :معاون اجتماعی ناجا با تاکید بر این که «معتقد نیستیم سینمای ما فاسد است» ار برخی ناهنجاری ها در این حوزه انتقاد کرد و گفت:واقعا جای تاسف است که زن هنرپیشه‌ای برای اینکه در خارج مورد قبول قرار گیرد به هر شکلی دربیاید و کشف حجاب کند.

به گزارش خانه خشتی به نقل از فارس، در مراسم افتتاحیه انجمن سینمایی پلیسی سردار بهمن کارگر معاون اجتماعی ناجا در سخنان خود اظهار داشت: نیروی انتظامی در عرصه مطبوعات و هنر تقریباً از یک دهه گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و پشرفت‌هایی هم داشته است اما انتظار ما بیش از این‌هاست.

وی در ادامه افزود: در عرصه رسانه سایت پلیس و مرکز اطلاع‌رسانی وجود دارد که هفته‌نامه امین هم جزو کارهای رسانه‌ای ناجا محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: یکی از اشکالاتی که در عرصه سینما وجود دارد کمبود سینمای پلیسی است که می‌خواهیم این خلأ را جبران کنیم. ما انجمن سینمای پلیسی را راه‌اندازی کردیم تا سینماگران از محیط و امکانات پلیس استفاده کنند. در تلویزیون مجموعه‌های پلیسی که پخش می‌شود بیشتر خارجی‌اند؛ در صورتی که استعدادهای بسیاری در کشور برای ساخت سریال‌های پلیسی وجود دارد. افراد می‌توانند در انجمن سینمای پلیسی از پرونده‌ها و امکانات پلیس استفاده کنند.

کارگر در ادامه بیان داشت: امکانات و پرنده‌ها در این زمینه وجود دارد و هنرمندان می‌توانند از فضا نهایت بهره و استفاده را ببرند. در سایر ژانرها مثل ژانر اجتماعی هم پلیس نقش اساسی و ویژه‌ای دارد و صحنه‌های اکشن در سریال‌ها باعث جذب مخاطب می‌شود، در صورتی که ما شاید خیلی هم راضی نبودیم. این کار اشتیاق دارد و ما هم این امکان را فراهم کردیم و راه‌اندازی کردیم.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی در ادامه افزود: اعتقاد پلیس این است که هنر و فرهنگ زمانی می‌تواند موثر باشد که به دنبال ارزش‌ها باشد. هنری که به دنبال ارزش‌ها و دنباله رو انقلاب و نظام نباشد مضر است.

کارگر ادامه داد: هم‌اکنون ۶ ماه است که بحث خانه سینما مطرح شده و پلیس نیز بنا بر درخواست ارشاد وارد این موضوع شد. سعی ما کمک در این زمینه است و اعتقاد به کارهای امنیتی و انتظامی در حوزه هنر نداریم. می‌توان با گفتمان به اهداف مورد نظر رسید.

* سینما نباید ترویج دهنده بدپوششی و بدحجابی باشد

وی با اعلام اینکه به عنوان نیروی انتظامی به وضع فعلی سینما معترض هستیم، تاکید کرد: سینما نباید ترویج دهنده بدپوششی و بدحجابی باشد. جشن‌ها یا جشنواره‌هایی که برگزار می‌شود و سایت‌های هنرمندان در فضای مجازی ترویج دهنده این موضوع است. وزارت ارشاد باید جلوی فعالیت این سایت‌ها را بگیرد.

* برخی زنان در جشنواره‌های خارجی کشف حجاب می‌کنند

سردار کارگر با انتقاد از وضعیت حجاب برخی از بازیگران، اظهار داشت: برخی از زنان هنرمند به جشنواره‌هایی مانند کن می‌روند و با کشف حجاب و لباس با مرد نامحرم دست می‌دهند. این فرد می‌تواند الگو باشد، ما انقلاب کردیم، چطور سینماگران صدای‌شان در این مورد در نمی‌آید آن وقت یک هنرمند وقتی راجع به زن در سینما اظهار نظر می‌کند، کلی سر و صدا ایجاد شده و صدای خیلی از این افراد در می‌آید اما چرا این زن که با این قیافه در جشنواره‌های خارجی حاضر می‌شود صدای هیچ سینماگری در نیامد. دختران و زنان ما باید از این افراد الگو بگیرند؟

معاون اجتماعی نیروی انتظامی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونانش خواست تا با این وضعیت برخورد کنند و اظهار داشت: واقعا جای تاسف است که زن هنرپیشه‌ای برای اینکه در خارج مورد قبول قرار گیرد به هر شکلی دربیاید؛ در حالی که زن بوسنیایی که در قلب اروپا زندگی می‌کند با حجاب در همان جشنواره حاضر شود. باید از این موارد جلوگیری کنیم. به جای پرداختن به اختلافات باید به دنبال اصلاح امور باشیم، جناح بازی می‌تواند سینما را نابود کند.

کارگر عرصه هنر را پاک دانست و گفت: در عرصه مطبوعات نیز نباید خودمان را ارزش قرار دهیم. باید بدانیم وظیفه ما چیست و به دنبال ارزش‌ها برویم.

کارگر با اعلام اینکه پلیس اعتقادی به کار امنیتی و انتظامی در عرصه هنر ندارد، اظهار داشت: باید کار هنر را به هنرمندان سپرد اما نباید قانون را فراموش کرد. نیروی انتظامی اسیر جوسازی‌ها نمی‌شود و به وظیفه خود عمل می‌کند.

* جشنواره‌های هنری مغایر با ارزش‌ها اسلامی تعطیل می‌شود

معاون اجتماعی نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه از این پس هر جشنواره و جشنی در حوزه سینما بر مبنای ارزش‌های اسلامی نباشد همانند جشنواره غذا تعطیل می‌شود، تصریح کرد: مسئولیت این حوزه برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این وزارتخانه همان گونه که در مسئله سینما محکم وارد شد، در مسائل دیگر نیز باید محکم و دقیق وارد شود.

* باید به داد سینما رسید

وی در ادامه خاطرنشان کرد: معتقدیم باید به داد سینما رسید و از تشتت و تفرقه جلوگیری کرد و وزیر مشکلات را رفع کند. با متهم کردن یکدیگر هیچ مشکلی رفع نمی‌شود و باید در همه امور ملاک قانون باشد.

* مخالفیم که بگویند سینمای ما فاسد است

به گفته سردار کارگر سینماگران باید خودشان در میدان حاضر شوند تا جلوی افراط و تفریط گرفته شود. البته ما اعتقاد نداریم که کسی بیاید و مدعی شود سینمای ما فاسد است. همان قدر که با فساد در سینما مخالف هستیم با انحراف در سینما نیز مخالفیم. با دست کثیف نمی‌توان به دنبال تمیزکاری بود.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی از برخی هنرمندان خواست که ادای اپوزیسیون را درنیاورند که مردم آن‌ها را سر جای‌شان خواهند نشاند. هنر این نیست که برویم و ادای خارجی‌ها را دربیاوریم، هم اکنون بچه مسلمان‌ها بهترین آثار را تولید می‌کنند.

به گفته سردار کارگر همان گونه که در هشت سال دفاع مقدس مسئله هسته‌ای و سلول‌های بنیادی موفق شدیم با ورود به عرصه فرهنگ نیز می‌توانیم موفق باشیم.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان