مدیر اجرایی واحد کودک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم در گفتگو با خانه خشتی؛

حضور ۴۰۰ نوآموز در مراکز پیش دبستانی یاران آفتاب/ خانواده ها مباحث شناخت امام زمان را برای فرزندانشان مطالبه کنند

  • شناسه خبر: 67265
حضور ۴۰۰ نوآموز در مراکز پیش دبستانی یاران آفتاب/ خانواده ها مباحث شناخت امام زمان را برای فرزندانشان مطالبه کنند

مهدوی نیا به حضور نزدیک به ۴۰۰ نوآموز در مراکز پیش دبستانی یاران آفتاب سراسر کشور اشاره کرد و از رضایتمدی ۸۰ درصدی خانواده ها خبر داد.

خانه » آخرین اخبار » حضور ۴۰۰ نوآموز در مراکز پیش دبستانی یاران آفتاب/ خانواده ها مباحث شناخت امام زمان را برای فرزندانشان مطالبه کنند

سید محمد حسن مهدوی نیا در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار “خانه خشتی“، هدف از تأسیس مرکز پیش دبستانی یاران آفتاب را احساس نیاز بخش آموزشی پیش دبستانی به مباحث مهدویت عنوان کرد و گفت: در راستای اهداف مهدوی و به منظور زمینه سازی ظهور، به این نتیجه رسیدیم که بهترین سن برای نهادینه کردن ارتباط بچه ها با امام زمان (عج) دوران کودکی است.

مدیر اجرایی واحد کودک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امام علی (ع)، قلب و روح کودک را مانند زمینی خالی دانست که آماده پذیرش هر گونه بذر می باشد و افزود: اگر بذری که کاشته می شود شیطانی و دارای رذائل اخلاقی باشد، کودک به همان سمت حرکت می کند و در صورتی که سرشار از فضائل اخلاقی و شناخت امام زمان (عج) باشد، کودک نیز به همان سمت و سو گرایش می یابد.

وی با ابراز تأسف از اینکه هم اکنون در مجموعه های آموزشی فعالیت های ضد دینی انجام می شود، گفت: حال که تهاجم فرهنگی برای جدایی کودکان از امام زمان (عج) دست به کار شده است، وظیفه داریم بستری برای خانواده های دغدغه مند فراهم کنیم.

مهدوی نیا با بیان اینکه مجموعه یاران آفتاب در مدت دو سال فعالیت خود در راستای زمینه سازی ظهور حضرت مهدی (عج) برای کودکان تشکیل شده است، گفت: با توجه به پیگیری ها، تحقیقات میدانی و جلسات متعدد، سعی کردیم در این مجموعه به تمام شرایط و استعدادهای کودکان توجه کنیم.

مدیر اجرایی واحد کودک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم و مجموعه آموزشی فرهنگی یاران آفتاب ارائه مباحث دینی و معرفتی در کنار مسائل اخلاقی، اجتماعی و ورزشی را از جمله محاسن این شیوه آموزشی بیان کرد و افزود: در کنار سایر حیطه های آموزشی، آشنایی با علوم ریاضی و هنر و مباحث هوش و خلاقیت با رویکردی جذاب مورد توجه قرار گرفته است.

وی بازخورد خانواده ها از اجرای این طرح را رضایتمند اعلام کرد و گفت: بحث مهدویت و منجی گرایی جهانی بوده و صرفاً در مذهب شیعیان به آن اشاره نشده است، بلکه در حال حاضر رویکرد اصلی تمام ادیان نگاه به آینده و منجی باوری و موعود پذیری است.

مهدوی نیا وجود ۱۱ هزار مرکز پیش دبستانی و مهد کودک در قاره آفریقا را در همین راستا عنوان کرد و گفت: حتی در پیش دبستانی هایی که از سوی مسیحیت و کلیسا اداره می شوند، رویکرد امید بخشی وجود دارد و در انیمیشن های غربی نیز به آن پرداخته شده است.

مدیر اجرایی واحد کودک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم و مجموعه آموزشی فرهنگی یاران آفتاب تفاوت منجی شیعیان با سایر منجی ها را حاضر بودن او بیان کرد و افزود: وقتی کودکان بدانند امام زمان (عج) حاضر بوده و بر کارشان نظاره می کند، خوشحال می شوند؛ گفتن شب به خیر و سلام به امام در حال حاضر در بچه ها نهادینه شده و اکنون کودکان حضور امام را در این مجموعه حس می کنند و ارتباط روحانی و عاطفی با او برقرار نموده اند که امیدواریم این ارتباط به حمایت از امام برسد.

وی هم چنین به حضور نزدیک به ۴۰۰ نوآموز در مراکز پیش دبستانی یاران آفتاب سراسر کشور اشاره کرد و از رضایتمدی ۸۰ درصدی خانواده ها خبر داد و گفت: چشم انداز ما تبدیل این مجموعه به مجتمع آموزشی مستقل شامل مقاطع پیش دبستانی تا متوسطه می باشد و بزودی برای سال اول دبستان نیز مراکزی راه اندازی می کنیم.

سید محمد حسن مهدوی نیا سیر محتوایی مباحث مهدویت را ۱۲ ساله اعلام کرد و گفت: مباحث مهدویت در چهار بخش مباحث محبتی، معرفتی، اطاعت از امام زمان (عج) و حمایت از ایشان تقسیم می شوند.

مدیر اجرایی واحد کودک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم و مجموعه آموزشی فرهنگی یاران آفتاب از وجود چهار مرکز پیش دبستانی در سراسر کشور خبر داد و افزود: این مراکز در شهرهای قم، رفسنجان و اهواز دایر هستند.

وی با اشاره به اینکه دوره های آموزشی ویژه مربیان این مراکز به صورت مستمر برگزار می شود، اظهار کرد: محتوای دروس ما مربی محور است باید بخشی از آن فقط توسط مربی ارائه شود.

مهدوی نیا با بیان اینکه هم اکنون بحث مهدویت در دانشگاه ها چالشی شده است، تصریح کرد: باید در کنار ایجاد علاقه برای خانواده ها به قرآن، زمینه آشنایی با حضرت مهدی (عج) را در فرزندانشان فراهم کنیم تا در دوران جوانی شاهد تأثیرات منفی بر روی آن ها نباشیم و حرکت عظیمی در جهت ظهور امام عصر (عج) رخ دهد.

مدیر اجرایی واحد کودک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم و مجموعه آموزشی فرهنگی یاران آفتاب خواستار مطالبه خانواده ها در خصوص ارائه مباحث مهدویت به فرزندانشان شد و گفت: در این صورت، شناخت امام زمان (عج) از مهد حکومت اسلامی به کشورهای هم جوار صادر می شود.

برچسب ها:
خانه خشتی رفسنجان قم کودکان مدیر اجرایی واحد کودک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم مهدویت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان