وزیر بهداشت: ۱۳۰۰ میلیارد تومان از بیمه ها طلبکاریم

  • شناسه خبر: 6680
وزیر بهداشت: ۱۳۰۰ میلیارد تومان از بیمه ها طلبکاریم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه وزارت بهداشت ۱۳۰۰ میلیارد تومان از بیمه ها طلب دارد، خواستار اختصاص اعتبارات بیشتر به حوزه نظام سلامت کشور شد.به گزارش “خانه خشتی” به نقل از وب­دا دکتر مرضیه وحید دستجردی در هفتادمین اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور افزود: برای تداوم خدمات بهداشتی و […]

خانه » آخرین اخبار » وزیر بهداشت: ۱۳۰۰ میلیارد تومان از بیمه ها طلبکاریم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه وزارت بهداشت ۱۳۰۰ میلیارد تومان از بیمه ها طلب دارد، خواستار اختصاص اعتبارات بیشتر به حوزه نظام سلامت کشور شد.به گزارش “خانه خشتی” به نقل از وب­دا دکتر مرضیه وحید دستجردی در هفتادمین اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور افزود: برای تداوم خدمات بهداشتی و درمانی در کشور باید کسری بودجه ها مرتفع شود و برای ارتقا و تحول این خدمات باید اعتبارات بیشتری جذب شود.

وی اظهار داشت: اواخر سال گذشته ۲۰۰۰ میلیارد تومان از ۱۰ درصد هدفمندی یارانه ها را دولت به وزارت بهداشت پرداخت کرد که بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور توزیع شده است و این دانشگاه ها هستند که باید با مدیریت صحیح این بودجه و اعمال صرفه جویی های لازم بتوانند بند ب ماده ۳۴ را که تکلیف قانونی است اجرایی کنند.

وی ادامه داد: اطلاع دارم هنوز برخی کارانه ها و اضافه کار پرسنل طی ۱۰ تا ۱۵ ماه گذشته پرداخت نشده است ولی روسای دانشگاه ها نباید از این بودجه برای این پرداخت ها استفاده کنند مگر به صورت تنخواه، زیر این بودجه برای کارهای مهم تر و اجرایی شدن قوانین برنامه به دانشگاه ها داده شده است.

دکتر دستجردی گفت: نرخ تورم در سال گذشته ۵/۱۶ درصد بود و تعرفه های پزشکی باید ۲۳ درصد تعیین می شد که دولت با تصویب ۹ درصدی آن موافقت کرد و قول داد مابه التفاوت آن را جبران کند.

کمربندها را ببندید، تحریم ها امسال جدی تر است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: امسال نسبت به سال قبل تحریم های بین المللی جدی تر است بنابراین روسای دانشگاه ها باید کمربندها را محکم تر ببندید. هرچند به مدد الهی نخواهیم گذاشت در زمینه تامین دارو و تجهیزات پزشکی کشور و کیت های آزمایشگاهی و موارد دیگر مربوط به سلامتی مردم کشور دچار کمبود شود.

وی با اشاره به تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر کسب بیشتر رضایت مردم در کارها اظهار داشت: یکی از مصداق های کسب رضایت مردم، نظام سلامت کشور است و باید تلاش کنیم با صرف درست اعتبارات، مردم نتایج کار را در اورژانس ها و بیمارستان ها ببینند و رضایت آن ها بیشتر جلب شود.

برچسب ها:
وزیر بهداشت. بدهی،بیمه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان