بیانیه مردم رفسنجان در اعتراض به «توافق به هر قیمتی»

  • شناسه خبر: 66647
بیانیه مردم رفسنجان در اعتراض به «توافق به هر قیمتی»

بیانیه مردم رفسنجان در اعتراض به «توافق به هر قیمتی» به شرح زیر منتشر شد؛ این بیانیه پس از تجمع جمعی از دانشجویان و نمازگزاران از محل مصلی آغازشد و تا خیابان مجاور ادامه یافت.

خانه » آخرین اخبار » بیانیه مردم رفسنجان در اعتراض به «توافق به هر قیمتی»

به گزارش “خانه خشتی“، بیانیه مردم رفسنجان در اعتراض به «توافق به هر قیمتی» به شرح زیر منتشر شد؛ این بیانیه پس از تجمع جمعی از دانشجویان و نمازگزاران از محل مصلی آغازشد و تا خیابان مجاور ادامه یافت.

متن بیانیه در ادامه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ما مردم رفسنجان امروز جمعه ۸ خرداد ۹۴ در این مکان گرد هم آمدیم تا ضمن اعلام اعتراض خود به روند کنونی مذاکرات هسته ­ای و خطوط قرمزی که یکی پس از دیگری نادیده گرفته می­شود، بر حقوق حقه­ی خود در مساله­ی هسته­ای پافشاری نموده و نکاتی را گوشزد نماییم ان شاا… که گوش شنوایی وجود داشته باشد:

  • ۱- به عنوان نکته ی اول چه خوب است دولت و تیم مذاکره کننده جواب دهد که آیا خط قرمزی در مذاکرت وجود داشته که آن را نقض نکرده باشید.

 مگر دستاوردهای هسته ای قرار نبود چیز با ارزشی باشد که شما می بایست قدر آن را بدانید (اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار مداحان) حال چه شده است که آن را به ثمن بخس داده اید؟ مگر فردو جزو خطوط قرمز نبود؟ بر سر آن چه آمده است؟ آب سنگین اراک چه طور؟ غنی سازی ۲۰ در صد چه؟ چه بلایی بر سر ذخایر اورانیوم می آید؟ ظرفیت غنی سازی و تعداد و نوع سانتریفیوژها چه سرنوشتی یافته­اند؟ مبحث بسیار مهم تحقیق و توسعه با چه محدودیت هایی روبروست؟

آیا آنچه در حال پذیرفتن آن هستید چیزی از صنعت هسته­ای باقی خواهد گذاشت؟ آیا دلواپسان انقلاب حق ندارند بگویند باقیمانده از صنعت هسته ای نامی جز صنعت دکوری و نمادین نخواهد داشت؟ جواب خون شهدای هسته ای را چه خواهید داد که جان خود را برای پیشرفت این صنعت گذاشتند؟

بر این اساس ما مرددم رفسنجان صراحتا اعلام می­کنیم باید جلوی نابودی صنعت هسته ای گرفته شود و در این رابطه صنعت هسته ای می بایست از حالت نمادین به حالت به یک صنعت واقعی تغییر مسیر دهد؟

  • ۲- دلیل دولت برای مبحث مذاکرات به این شکل رفع تحریم ها بود. در واقع قرار بود ما به ازای آنچه می دهیم تحریم ها به طور کامل و یکجا و در روز امضای توافق لغو شود. پر واضح است و دیگر بر کسی پوشیده نیست که ساختار تحریم ها همچنان محکم ا استوار برجای خود مانده است. آنچه شامل حال ما خواهد شد “تخفیف تحریمی” خواهد بود که با عدم شمول آن تفاوت ماهوی ندارد. طرح قیدهایی که به تحریم ها خورده و شمارش آنها بحث را به درازا خواهد کشید… در این رابطه حرف ما همان حرف رهبریست یعنی “می بایست تمامی تحریم ها به طور کامل و یکجا و در روز امضای توافق لغو شود.” در غیر این صورت ادامه مذاکرات هیچ وجهی ندارد.
  • ۳- در رابطه با مبحث بسیار مهم نظارت و شفاف سازی مگر مقام معظم رهبری صراحتا نفرمودند: رابطه با آژانس باید به صورت متعارف و غیر فوق العاده باشد (بیانات در دیدار متخصصان سازمان انرژی اتمی ۲۰ فروردین ۹۳) پذیرفتن پروتکل الحاقی آیا تجاوز از خطوط قرمز نیست؟ آقای روحانی تجربه­ی سال های ۸۲ تا ۸۴ در این زمینه برای شما کافی نیست؟ دشمنان چند علیرضا و آرمیتای دیگر را یتیم کنند تا شما به خود آیید؟ پذیرفتن بازرسی از اماکن نظامی آیا خلاف صریح بیانات مقام معظم رهبری نیست؟ بازجویی از دانشمندان هسته ای و نظامی دیگر برای چه؟ اعتماد سازی به چه قیمت و تا به کجا؟ آیا پس از نابود شدن صنعت هسته ای نوبت به امنیت کشور فرا رسیده است؟ در این رابطه حرف ما فقط یک جمله است و آن اینکه ما هیچ رژیم بازرسی ویژه ای را نخواهیم پذیرفت چه مدیریت شده و چه غیر آن؟
  • ۴- موارد احصا شده در بالا یک روی سکه­ی ننگین مذاکرات است که مربوط به منافع ملی ما می­شود روی دیگر این سکه عزت ملی ماست. توافق خوب از دیدگاه رهبر معظم انقلاب علاوه بر حفظ منافع ملی می­بایست تامین کننده­ی عزت ما نیز باشد. آقای رئیس جمهور آیا در طول سی و اندی سال گذشته از انقلاب مقطع دیگری به غیر از مقطع کنونی را سراغ دارید که این چنین ملت ما در انظار ملت­ها تحقیر شود؟ آیا از بند بند توافقات صورت پذیرفته نتیجه ای جز تحقیر ملت حاصل می شود؟

آقار رئیس جمهور “یک ملت اگر نتواند از هویت خود از عظمت خود آنچنان که هست در مقابل بیگانگان دفاع بکند قطعا تو سری خواهد خورد برو برگرد ندارد “(بیانات معظم له در دیدار معلمان و فرهنگیان اردیبهشت ۹۴)

آقای رئیس جمهور رابطه ی عزت ملی با امنیت کشور را در بیانات رهبری دربیابید باور کنید اگر روند تحقیرها ادامه یابد امنیت ما هم به مخاطره می افتد اگر داعش امروز تا بیشتر از ۴۰ کیلومتری مرزها پیش نیامده و تصمیمش برای کشاندن جنگ های نیابتی آمریکا به مرزهای ما قطعی نشده  تنها و تنها جواب های دندان شکن رهبر انقلاب بوده است و لاغیر. بازرسی از مراکز نظامی فقط امنیت ملی ما را به مخاطره نمی­اندازد که شما بخواهید با بستن چشم بازرسان و دادن دستمال به دست آنها آن را مدیریت شده اعمال کنید، بی آبرویی بین­لمللی این قضیه برای نظام اسلامی به مراتب سنگین تر خواهد بود. مطالبه ما مردم رفسنجان در این خصوص اینست که عزت و آبروی یک ملت قابل معامله و مذاکره نخواهد بود و نه شما و نه هیچ شخص دیگری اجازه­ی چنین کاری را نخواهید داشت.

  • ۵- و اما مجلس شورای اسلامی… آقایان نمایندگان ملت و نماینده مردم رفسنجان در خانه­ی ملت، مگر یکی از دو وظیفه اصلی شما نظارت نمی­باشد؟ مگر شما به قرآن مجید سوگند یاد نکرده اید که پاسدار حریم اسلام و نگاهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی و مبانی جمهوری اسلامی باشید؟ پس چرا مهر سکوت بر دهان زده­اید؟ آیا مصونیت آهنینی که قانون اساسی به شما در پیگیری این موارد داده است کافی نیست؟ چرا از حق قانونی خود استفاده نمی­کنید تا جلوی این همه ذلت و تحقیر و تحمیل و توهین و تهدید دشمنان را بگیرید؟ مگر آقا مخالفت خود با مذاکره­ی زیر شبح تهدید را اعلام نفرمودند؟ این جملات آقا برای شما چه معنایی دارد:” آنچه تا کنون انجام گرفته است نه اصل توافق و مذاکره‌ی منتهی به توافق را تضمین میکند، نه محتوای توافق را تضمین میکند؛ هیچ کدام را؛ حتّی تضمین نمیکند که این مذاکرات تا به آخر برسد و به یک توافق منتهی بشود “(بیانات در دیدار مداحان فروردین ۹۴) شما در این زمینه چه کرده­اید؟ چرا در مجلس ۲۹۰ نفری به اصطلاح اصول­گرا فقط تعداد بسیار معدودی نماینده بر روی مواضع رهبری ایستادگی می کنند؟

این سوالات و موارد دیگری از این دست که مجال طرح آن نیست ما را به این نتیجه رسانده که باید خود برای یاری رهبر پا در عرصه ی میدان بگذاریم. جمله ی “من اجازه نخواهم داد….” مقام معظم رهبری برای ما معنای تلخ و عمیقی دارد.

ما مردم رفسنجان امروز جمعه ۸ خرداد ۹۴ در این مکان گرد هم آمدیم تا بگوییم اجازه نخواهیم داد رهبرمان تنها بماند. اجازه نخواهیم داد خطوط قرمز تبیین شده توسط معظم له ذره ای جابجا شود. ما از حق هسته ای خود ذره ای کوتاه نخواهیم آمد چه دشمن ما آن را به رسمیت بشناسد و چه نه. ما هیچ رژیم بازرسی ویژه ای را نخواهیم پذیرفت. جواب بازرسی از اماکن نظامی سرب داغ خواهد بود دانشمندان نظامی و هسته ای حکم ناموس ملت را دارند بازجویی که هیچ حتی اجازه نگاه چپ به آنها را نخواهیم داد.

برچسب ها:
توافق به هر قیمتی خانه خشتی رفسنجان مذاکرات هسته ای مصلی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • شهروند

    از ما به اون آقایی که اون آخر می خندید... روزی فرا خواهد رسید که گریه کنی...همه پل های پشت سرت را خراب نمودی... با رعب و وحشتی که شما ایجاد نمودید، با تهدیداتی که می کنید، با برخورد حذفی با جریان حزب الله باز هم کسانی هستند که ... شما اجازه ندادید که مردم حضور پیئت کنند

    30 نفر به جای 400 هزار رفسنجانی

    ۳۰ نفر خودشون را ملت رفسنجان معرفی می کنند. مسخره نیست . شما میگر تعهد ندارید که باید راست بگویید. در تصاویری که گرفته شده حداکثر ۵۰ نفر اونجا ایستادند. چطوری بیانیه از طرف شهرستان میدهند. کو امام جمعه؟ کو شهردار؟ کو فرماندار؟ کو مردم رفسنجان؟

    هادی صالح زاده مداح اهل بیت

    این حرفها رو زودتر از این مقام معظم رهبری بارها فرمودند حالا مردم به فرمایشات اقا رسیده اند ولی خدا کند گوش شنوا و چشم بینا باشد و عمل هم صورت پذیرد وگرنه خدا به غیر رضا باشد منتظر نظرات شما از وبلاگ بنده هستم
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان