ابراز نارضایتی رییس انجمن ریاضی ایران از کم توجهی به علم ریاضی در کشور/ خانه ریاضیات رفسنجان راه اندازی می شود

  • شناسه خبر: 65644
ابراز نارضایتی رییس انجمن ریاضی ایران از کم توجهی به علم ریاضی در کشور/ خانه ریاضیات رفسنجان راه اندازی می شود

محمد علی دهقان از کم توجهی به علوم پایه در ایران ابراز نارضایتی کرد.

خانه » آخرین اخبار » ابراز نارضایتی رییس انجمن ریاضی ایران از کم توجهی به علم ریاضی در کشور/ خانه ریاضیات رفسنجان راه اندازی می شود

محمد علی دهقان در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی“، از تأسیس خانه ریاضیات در رفسنجان خبر داد و گفت: امور نهایی راه اندازی خانه ریاضیات و تدوین اساسنامه آن به پایان رسیده و به زودی با حضور مسئولین مربوطه افتتاح می شود.

رییس انجمن ریاضی ایران با بیان اینکه ساختمان اختصاصی خانه ریاضیات در محل موزه ریاست جمهوری احداث می شود، افزود: فعالیت های خانه ریاضیات منحصر به دانش آموزان و دانشجویان مقطع لیسانس بوده و در آن از حضور اساتید دانشگاهی و دبیران با تجربه آموزش و پرورش بهره خواهیم برد.

وی با بیان اینکه تأسیس این مرکز در ارتقاء سطح علمی شهرستان مؤثر خواهد بود، گفت: وقتی پایه ریاضی دانش آموز تقویت شود، می تواند در دوران دانشگاه در رشته های فنی به خوبی فعالیت کند.

دهقان در ادامه ضمن تبریک ۲۸ اردیبهشت و روز ملی ریاضیات، از کم توجهی به علوم پایه در ایران ابراز نارضایتی کرد و افزود: ریاضی پایه همه رشته هاست و تقویت علوم پایه در کشورهای پیشرفته موجب افزایش رکورد علمی آن ها شده است؛ در حالی که در ایران چنین اتفاقی رخ نمی دهد.

رییس انجمن ریاضی ایران سرمایه گذاری در رشته ریاضی را موجب قوت بخشیدن به سایر رشته های کشاورزی، مهندسی و غیره دانست و اظهار کرد: گاهی اوقات استفاده کاربردی از یک مسئله ریاضی پس از سال ها، جهش بزرگی ایجاد می کند.

وی ریاضی را بهترین علم تقویت قدرت تفکر عنوان کرد و گفت: مطالعه ریاضی در چرخه زندگی فرد تأثیر داشته و علاوه بر آموزش فکر کردن، موجب پیشرفت در او می شود.

محمد علی دهقان با اشاره به بالا بودن آمار فارغ التحصیلان رشته های علوم پایه در ایران، افزایش سرخوردگی در میان فارغ التحصیلان ریاضی را ناتوانی آنان در گذراندن واحدهای درسی دانشگاهی بیان کرد و گفت: وقتی دانشجو از سر ناچاری اقدام به انتخاب رشته ریاضی می کند و در عین حال پایه ریاضی قوی نیز ندارد، مطمئناً نمی تواند در این رشته موفق باشد.

رییس انجمن ریاضی ایران هم چنین کمبود شغل مناسب برای این دسته از فارغ التحصیلان را از دیگر دلایل کاهش انگیزه آنان برای مطالعه ریاضی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه هم اکنون امکان تدریس برای این دسته افراد در آموزش و پرورش وجود ندارد و اقبالی برای یافتن شغل در فارغ التحصیلان ریاضی دیده نمی شود، و از طرفی ظرفیت پذیرش هیئت علمی در دانشگاه ها نیز تکمیل شده است، انگیزه آنان برای مطالعه علم ریاضی کاهش می یابد.

وی در ادامه به فعالیت های انجمن ریاضی ایران اشاره نمود و گفت: این انجمن با هدف ارتقاء سطح ریاضی کشور و با دارا بودن یک هزار و ۴۰۰ عضو هیئت علمی و ۲۰ کمیسیون تخصصی، تاکنون موفق به برگزاری سینارها و کنفرانس های متعدد بین المللی شده است.

افزایش سطح ریاضی کشور از رتبه سه به چهار از خبرهای خوش رییس انجمن ریاضی ایران به خبرنگار “خانه خشتی”، بود که دهقان به آن اشاره کرد و گفت: با گزارشی که به اتحادیه جهانی ریاضیات دادیم، توانستیم رتبه ایران را در دنیا بالا ببریم.

محمد علی دهقان با بیان اینکه با ماکزیمم رتبه جهانی یک رتبه اختلاف داریم، اظهار کرد: کشورهای ژاپن، فرانسه، آمریکا و چندین کشور اروپایی دارای رتبه پنج می باشند، ترکیه رتبه دو و عربستان رتبه یک را به خود اختصاص داده است.

برچسب ها:
ایران خانه خشتی رفسنجان ریاضی محمد علی دهقان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان