از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد؛قانون افشای نقض حقوق بشر توسط آمریکا و انگلیس در جهان امروز

  • شناسه خبر: 6511
از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد؛قانون افشای نقض حقوق بشر توسط آمریکا و انگلیس در جهان امروز

خانه خشتی: قانون افشای نقض حقوق بشر توسط آمریکا و انگلیس در جهان امروز که در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسیده از سوی رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد. به گزارش خانه خشتی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، قانون افشای نقض حقوق بشر توسط آمریکا و انگلیس در […]

خانه » آخرین اخبار » از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد؛قانون افشای نقض حقوق بشر توسط آمریکا و انگلیس در جهان امروز

خانه خشتی: قانون افشای نقض حقوق بشر توسط آمریکا و انگلیس در جهان امروز که در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسیده از سوی رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

به گزارش خانه خشتی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، قانون افشای نقض حقوق بشر توسط آمریکا و انگلیس در جهان امروز که در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسیده از سوی رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

بر این اساس، به منظور مقابله با توطئه ها و محدود سازی های ناعادلانه آمریکا و انگلیس علیه جمهوری اسلامی ایران و جهت آگاه سازی جامعه جهانی از موارد عدیده نقض حقوق بشر توسط این دو کشور و حمایت از جریانات مترقی که در برابر اقدامات غیر قانونی دولتهای آمریکا و انگلیس در جهان ایستاده اند، مبلغ بیست میلیون (۲۰/۰۰۰/۰۰۰)دلار از محل حساب ذخیره ارزی تخصیص می یابد.

بر این اساس ، چگونگی هزینه کردن این اعتبار در کارگروهی با مسئولیت وزارت اطلاعات و عضویت وزارت امور خارجه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان ارتباطات و فرهنگ اسلامی و همچنین یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با معرفی کمیسیون و تصویب مجلس به عنوان ناظر تصمیم گیری می شود.

همچنین، وزارت اطلاعات به عنوان مسئول کارگروه موظف است هرسه ماه یک بار گزارش کار خود را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

بر اساس این قانون، وزارت امورخارجه نیز موظف است سالانه گزارش نقض حقوق بشر در ایالات متحده آمریکا و انگلیس را تهیه و در روز سیزدهم آبان ماه منتشر کند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان