سه کلام از زیبا کلام ؛

آخر و عاقبت مذاکرات لوزان به کجا ختم می شود/بجای وعده لغو تحریمات جیب آیت الله زاده ها را ببندید/سیاست خارجه این دولت در مسیر انحلال انقلاب اسلامی گام برداشته است

  • شناسه خبر: 65010
آخر و عاقبت مذاکرات لوزان به کجا ختم می شود/بجای وعده لغو تحریمات جیب آیت الله زاده ها را ببندید/سیاست خارجه این دولت در مسیر انحلال انقلاب اسلامی گام برداشته است

دانشیار گروه فلسفه دانشگاه تهران گفت: ما حاضریم کل تأسیسات هسته ای را به آمریکا بدهیم اما قصه سیاست خارجی فراتر از این نرود.

خانه » آخرین اخبار » آخر و عاقبت مذاکرات لوزان به کجا ختم می شود/بجای وعده لغو تحریمات جیب آیت الله زاده ها را ببندید/سیاست خارجه این دولت در مسیر انحلال انقلاب اسلامی گام برداشته است

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، سعید زیبا کلام دانشیار گروه فلسفه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه امام صادق (ع) امشب به همت مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان در تالار خیام دانشگاه حضور یافت.

زیبا کلام در جمع دانشجویان این دانشگاه به ۳ موضوع از جمله مذاکرات لوزان، لغو تحریمات و قطعنامه شورای امنیت اشاره کرد و گفت: ما منتظر این هستیم که آخر و عاقبت مذاکرات لوزان به کجا ختم می شود و چه چیزی از این مذاکره دستگیر ما خواهد شد.

وی به قرائت بیانیه توسط دکتر ظریف در ۱۳ فروردین سال جاری اشاره کرد و افزود: این بیانیه محرمانه و سری نیست و در سایت ها قابل مشاهده است و اسناد و مدارکی از این بیانیه در دست می باشد.

دانشیار گروه فلسفه دانشگاه تهران در خصوص برنامه غنی سازی ایران، ظرفیت و سطح غنی سازی و ذخایر اورانیوم اظهار کرد: این حرفی نیست که بدون فکر گفته شود بلکه متقابلأ توافق شده و اگر توافق شده در کجا درج گردیده است؟ و همه این موارد دلالت بر این دارد که در نوشته ای همه این ها درج شده و مجموعه ای از اقدامات توافق شده است.

وی خاطر نشان کرد: عراقچی در گفتگوی ویژه خبری در ۱۵ فروردین اشاره کرده که ۱۰ سال فعالیت های هسته ای خود را محدود و کند می کنیم؛ ولی در بیانیه حرفی از ۱۰ سال گفته نشده و برای من این قضیه مبهم می باشد که ۱۰ سال از کجا آمده است.

زیبا کلام فکت شیت را دارای ۴۳ ماده دانست که ۳۰ ماده آن در خصوص توافق ایران بر کاهش دو سوم سانتیریفیوژ نصب شده می باشد و در ادامه گفت: در ایران به غلط و دروغ اسم این را فکت شیت آمریکایی گذاشته اند و این توافق نامه نشان می دهد که توافق نامه دیگری وجود دارد و این چیزی که به عنوان فکت شیت آمده مشخص نشده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) با بیان برخی اظهار نظرها در متن بیانیه، تأکید کرد: دکتر ظریف اگر متن چک نویس مورقبول و مورد توافق است چرا آن را منتشر نمی کنید و اگر مورد توافق نیست چرا به أن استناد شده و منبع ارزیابی شماست؟!

وی پرداختن به موضوع تحریمات از سوی دولت و مردم را به گونه ای دانست که انگار مرگ و حیات ما به آن بستگی دارد و افزود: در ماده اول بخش تحریمات گفته شده ایران گشایش های تحریمی دریافت می کند اگر به نحو راستی آزمایانه ای به تعهداتش عمل کند و ما همان نیز روز امضا می کنیم؛ این امید و وعده دادن به ملت برای چیست؟!

این محقق با بیان ماده دوم که به تعلیق تحریمات مرتبط با هسته ای اشاره شده، تصریح کرد: بحث آرمانهای انقلاب و منافع ملی ما در میان است و مفهوم تحریم مرتبط با هسته ای انحصارأ در قوانین آمریکا وجود ندارد و در توافق نامه فقط تحریم های هسته ای ذکر شده نه تمام تحریمات و آن هم تعلیق شده و لغو نمی شود.

وی خطاب به رئیس جمهور در خصوص لغو تحریمات گفت: چرا به مردم وعده می دهید که تحریمات برداشته می شود ؛ بجای این باید جیب آیت الله و آیت الله زاده ها را بست.

دانشیار دانشگاه تهران بیان داشت: اگر می خواهید تحریمات از بین برود باید مبارزه کنیم تا تحریمات بی اثر شود ؛ باج خفت و خواری و دستاوردهای ملت را نباید بدهیم و

ما حاضریم کل تأسیسات هسته ای را به آمریکا بدهیم اما قصه سیاست خارجی فراتر از این نرود.

سعید زیبا کلام با اشاره به سه ماده در قطعنامه شورای امنیت، افزود: تمام قطعنامه های گذشته شورای امنیت در موضوع هسته ای ایران همزمان با اتمام اقدامات مرتبط با هسته ای ایران برداشته می شود که به نگرانی های کلیدی بپردازد.

وی یادآور شد: در ماده دوم ذکر شده که موارد اصلی در قظعنامه شورای امنیت سازمان ملل  توسط شورای امنیت جدید بازتثبیت می شود و تهدیدهای مهم بر سلاح های متعارف در این قطعنامه جدید تلفیق می شود.

زیبا کلام ریشه این سیاست خارجه را در مسیر انحلال انقلاب اسلامی دانست و گفت: سیاست خارجه این دولت در ایجاد رابطه با غرب نیست بلکه زانو زدن در برابر غرب است؛ مگر شورای امنیت عروسک خیمه شب بازی است.

عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه امام صادق (ع) اظهار کرد: رئیس تشخیص مصلحت نظام اینان را دلواپسان می داند که اگر با این فکر پیش رود چگونه می خواهد مصلحت نظام را تشخیص دهد.

وی تأکید کرد: دانشجویان باید در دانشگاه جلسات هفتگی بگذارند و حرف هایشان را در سایت منتشر کنند ؛ به خود اهمیت دهید، دست به دست هم دهید و اعتراض کنید و وظیفه تان را بخوبی انجام دهید.

مجمع عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان_سعید زیباکلام_خانه خشتی (۲) مجمع عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان_سعید زیباکلام_خانه خشتی (۱) مجمع عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان_سعید زیباکلام_خانه خشتی (۳) مجمع عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان_سعید زیباکلام_خانه خشتی (۴) مجمع عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان_سعید زیباکلام_خانه خشتی (۵) مجمع عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان_سعید زیباکلام_خانه خشتی (۶) مجمع عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان_سعید زیباکلام_خانه خشتی (۸) مجمع عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان_سعید زیباکلام_خانه خشتی (۹) مجمع عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان_سعید زیباکلام_خانه خشتی (۱۲) مجمع عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان_سعید زیباکلام_خانه خشتی (۱۳) مجمع عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان_سعید زیباکلام_خانه خشتی (۱۱) مجمع عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان_سعید زیباکلام_خانه خشتی (۱۵) مجمع عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان_سعید زیباکلام_خانه خشتی (۲۰) مجمع عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان_سعید زیباکلام_خانه خشتی (۱۹) مجمع عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان_سعید زیباکلام_خانه خشتی (۱۸) مجمع عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان_سعید زیباکلام_خانه خشتی (۲۲) مجمع عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان_سعید زیباکلام_خانه خشتی (۲۷) مجمع عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان_سعید زیباکلام_خانه خشتی (۲۵) مجمع عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان_سعید زیباکلام_خانه خشتی (۳۱) مجمع عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان_سعید زیباکلام_خانه خشتی (۳۳) مجمع عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان_سعید زیباکلام_خانه خشتی (۲۹) مجمع عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان_سعید زیباکلام_خانه خشتی (۲۸) مجمع عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان_سعید زیباکلام_خانه خشتی (۳۴) مجمع عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان_سعید زیباکلام_خانه خشتی (۳۵) مجمع عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان_سعید زیباکلام_خانه خشتی (۲۳) مجمع عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان_سعید زیباکلام_خانه خشتی (۱۶) مجمع عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان_سعید زیباکلام_خانه خشتی (۱۴)

برچسب ها:
آخر و عاقبت مذاکرات لوزان به کجا ختم می شود/بجای وعده لغو تحریمات جیب آیت الله زاده ها را ببندید/سیاست خارجه این دولت در مسیر انحلال انقلاب اسلامی گام برداشته است اخباررفسنجان خانه خشتی دانشگاه تهران رفسنجان زیبا کلام گروه فلسفه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان