با استقبال رسمی هوجین تائو ؛ دیدار رسمی احمدی نژاد با رییس جمهور چین آغاز شد

  • شناسه خبر: 6430
با استقبال رسمی هوجین تائو ؛ دیدار رسمی احمدی نژاد با رییس جمهور چین آغاز شد

با استقبال رسمی هوجین تائو، دیدار و مذاکرات دو جانبه و رسمی روسای جمهور ایران و چین آغاز شد . به گزارش “خانه خشتی” به نقل از فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد که از شامگاه سه شنبه به وقت محلی به منظور شرکت در دوازدهمین اجلاس سران سازمان […]

خانه » آخرین اخبار » با استقبال رسمی هوجین تائو ؛ دیدار رسمی احمدی نژاد با رییس جمهور چین آغاز شد

با استقبال رسمی هوجین تائو، دیدار و مذاکرات دو جانبه و رسمی روسای جمهور ایران و چین آغاز شد .

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد که از شامگاه سه شنبه به وقت محلی به منظور شرکت در دوازدهمین اجلاس سران سازمان کشورهای همکاری های شانگهای و دیداری رسمی از چین وارد پکن شده بود، پیش از ظهر امروز (جمعه) با استقبال رسمی هوجین تائو رییس جمهور چین، دیدار و مذاکرات رسمی خود را آغاز کردند.

در مراسم استقبال رسمی از رییس جمهور کشورمان ابتدا روسای جمهور ، هیات های همراه را به یکدیگر معرفی کرده و سپس سرود ملی ایران و چین توسط یگان تشریفات نواخته شد و پس از آن دکتر احمدی نژاد و هوجین تائو از یگان تشریفات سان دیدند.

پس از برگزاری این بخش از مراسم، دکتر احمدی نژاد و هوجین تائو در محل برگزاری مذاکرات مشترک هیات های عالی رتبه دو کشور حضور یافتند .

رییس جمهور کشورمان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پیشرفت های چین را به نفع همه بشریت می داند ، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از پیشرفت های چین در عرصه های گوناگون خوشحال است.

احمدی نژاد افزود : پیشرفت های علمی ، فرهنگی ، اقتصادی و فناوری چین، مرهون همت ملت این کشور و مدیریت خوب رییس جمهور، رییس پارلمان و مجموعه دولتمردان این کشور است .

رییس جمهور با بیان اینکه روابط دو کشور به عنوان دو کانون فرهنگ و تمدن جهانی همواره دوستانه و صمیمی بوده است، تصریح کرد: ایران و چین مبدا و مقصد جاده ابریشم بوده اند که در فاصله بین این دو کانون فرهنگ و تمدن یک خط فرهنگی بسیار درخشان در طول تاریخ ترسیم شده است .

هوجین تائو رییس جمهور چین نیز با بیان اینکه ایران پس از انتخاب دکتر احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور همواره گسترش و ارتقاء سطح روابط با چین را در اولویت توجهات خود در عرصه سیاست خارجی قرار داده است ، گفت : این موضع بسیار ارزشمند بوده و امروز نیز فرصت مناسبی است تا سران دو کشور بتوانند در خصوص گسترش روابط دو جانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی مورد علاقه به طور عمیق و مفصل بحث و تبادل نظر کنند.

مذاکرات مشترک هیات های عالی رتبه ایران و چین در حال برگزاری است.

برچسب ها:
احمدی نژاد، چین
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان