فرماندار رفسنجان: 

باید با مسئله قلیان برخورد اجتماعی شود

  • شناسه خبر: 63930
باید با مسئله قلیان برخورد اجتماعی شود

مسئله قلیان پدیده‌ای است که باید نسبت به آن برخورد اجتماعی شده و با راهکارهای فرهنگی مدیریت شود.

خانه » آخرین اخبار » باید با مسئله قلیان برخورد اجتماعی شود

به گزارش “خانه خشتی” به نقل ار روابط عمومی فرمانداری شهرستان رفسنجان ، حمید ملانوری پیش از ظهر امروز چهارشنبه در کارگروه فرهنگی اجتماعی این شهرستان پیرامون مسئله قلیان اظهار داشت: زمینه پیشگیری و اصلاح رفتار در مورد قلیان با مشارکت عرضه کنندگان میسر می‌شود.

وی بیان داشت: ورود تنباکوهای جدید با طعم‌ها و بوهای مختلف و حتی بنا بر اعلام برخی آمارها وجود مواد مخدر صنعتی در این تنباکوها و خسارت به نسل جوان و نوجوان، زنگ خطری برای جامعه محسوب می‌شود.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه برای مدیریت عقلایی این مسئله زمان زیادی باید صرف شود و همه پای کار باشند، تصریح کرد: مسئله قلیان پدیده‌ای است که باید نسبت به آن برخورد اجتماعی شود و با راهکارهای فرهنگی مدیریت شود.

وی با بیان اینکه مواد دخانی، مواد مخدر صنعتی، ناس، مشروبات الکلی و… در جامعه شکل جدی به خود گرفته است، خاطرنشان کرد: پایه‌های خانواده با مواد مخدر فرو می‌ریزد.

ملانوری عنوان کرد: نقطه انحراف از جایی آغاز می‌شود که برای رفع معضلات کلمه «نمی شود» را بیان کنیم و اگر همه با هم متحد و یکپارچه باشیم، می‌توانیم جلوی معضلات را بگیریم.

قلیان و سیگار دروازه ورود به انواع بزهکاری‌ها

حسین رئیسی دادستان رفسنجان با تاکید بر اینکه نباید در عمل کوتاهی کنیم، اظهار داشت: تا زمانی که وقت و هزینه صرف نکنیم، نمی‌توانیم جلوی معضلات را بگیریم.

وی تصریح کرد: باید با برنامه درست پیش برویم و برای رفع مشکلات شهرمان منتظر دستور یا قانون از بالا نباشیم.

رئیسی بیان داشت: سوپری‌هایی که در زمینه عدم عرضه مواد دخانی همکاری داشته باشند و این مواد را از مغازه خود جمع‌آوری کنند شامل تخفیف مالیاتی می‌شوند.

وی متذکر شد: برای آینده فرزندان باید هر کدام به وسع خود گامی در راستای رفع معضلات اجتماعی به ویژه قلیان و سیگار که دروازه ورود به انواع بزهکاری‌ها هستند برداریم.

برچسب ها:
باید با مسئله قلیان برخورد اجتماعی شود قلیان مسئله قلیان پدیده‌ای است که باید نسبت به آن برخورد اجتماعی شده و با راهکارهای فرهنگی مدیریت شود.
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • ملیحه.ا

    سلام . خیلی خوب که هستید .من این قلیان کشیدن در انظار را نمی دانم چرا برایم دغدغه شده . چرا اذیتم می کند . بماند که در شهر و استان و زندگی ما کرمانیها سیگار و تریاک و قلیان ...... کلمه ای برای گذاشتن اینجا پیدا نمی کنم . من خوب بودن یا بد بودن قلیان را نمی خواهم بگویم . فقط ماجرای چند روز پیش را دوست داشتم برایتان بنویسم . طبق معمول که پسرم را به پارک بردم هنوز ثانیه ای نگذشته بود که پسر نوجوان ۱۳ . ۱۴ ساله ای با چند پسر کوچکتر با نایلونی که در آن قلیان و زغال بود از راه رسیدند. روی سنگهای جدید پارک زغالها را روشن کردند .( من در حین پیاده روی می دیدم و ناراحت می شدم ) زغالها را روی قلیان گذاشتند و .... ( من هم ناراحت شدم هم کمی عصبانی ) جلو رفتم سلام کردم و بعد گفتم پسر خوب شما مثل برادر من هستید . گفتم ببین عزیزم ما حمام می رویم چون بعد از تمیزی لذت می بریم ولی این حمام جا و وقت خاص خودشو داره تو نمی تونی بیای توی پارک لخت بشی و جلوی دیگران حمام کنی . کار درستیه ؟ گفت نه . گفتم من در مورد خوب و بودن و بد بودن قلیان نظر نمی دم اما می دونم تو قلبان می کشی چون دوست داری و چون شاید لذت می بری اما جاش اینجا نیست این جا یک فضای عمومیه که هر کس که هرچه دلش خواست نمی تواند انجام بدهد .من بچه ام را اورده ام پارک بازی کند نه قلیان کشیدن را یاد بگیرد . آیا تو دوست داری فردا بچه ات همین کار تو را همین جا تکرار کند . گفت نه . و سکوت کرد . نمی دانم بعد از آن دوباره آمد یا نه . اما خوشحالم لااقل در حد خودم حتی کم با مسئله ای که دوست نمی داریم برخورد کردم . با سپاس دوباره از شما که هستید .
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان