مؤسس حوزه علمیه ریحانه انبی(س) رفسنجان تأکید کرد؛

راه اندازی مدرسه علمیه یکی از ضرورت های جامعه است/روحانیت باید در راستای ولایت مطلقه فقیه باشد

  • شناسه خبر: 63714
راه اندازی مدرسه علمیه یکی از ضرورت های جامعه است/روحانیت باید در راستای ولایت مطلقه فقیه باشد

حجت الاسلام رمضانی پور گفت: حوزه های علمیه همیشه استقلال داشته اند و نباید به دولت وابستگی داشته باشند و این دولت است که باید در خدمت حوزه ها قرار گیرد.

خانه » آخرین اخبار » راه اندازی مدرسه علمیه یکی از ضرورت های جامعه است/روحانیت باید در راستای ولایت مطلقه فقیه باشد

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، مراسم افتتاحیه ساختمان جدید مدرسه علمیه خواهران ریحانه النبی(س) با حضور حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور ، حجت الاسلام والمسلمین الله وردی مدیر حوزه های علمیه استان، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام رمضانی پور در این مراسم ضمن اشاره به نقش روحانیت در تقویت حوزه های علمیه و همراه و همدل بودن آنان در اجرایی بودن کارها، اظهار داشت: پیامبر (ص) در روایتی در بحث تعلیم و تعلم و جایگاه آن، آموزش علم به دیگران و یادگیری آن را عبادت دانسته اند و آموزش دادن آن به کسی که نمیداند را صدقه محسوب می کند، زیرا دانش آموزنده حلال و روشن کننده راه بهشت به شمار می رود.

وی یا اشاره به عظمت علم آموزی گفت: بحث راه اندازی حوزه و مدرسه علمیه یکی از ضرورت های جامعه می باشد و جامعه علاوه بر طبیب جسم به طبیب روح نیز نیاز دارد.

امام جمعه رفسنجان روحانیت را مؤسسین نظام اسلامی دانست و افزود: مسئولیت نظام اسلامی برعهده روحانیت است و یکی از رکن های نظام اسلامی بحث ولایت فقیه در شکل مطلقه می باشد.

مؤسس حوزه علمیه ریحانه النبی(س) خاطر نشان کرد: روحانیت باید در راستای ولایت مطلقه فقیه باشد و اساتیدی که در این مکان تدریس می کنند با ولایت فقیه زاویه نداشته باشند و اساتید اخلاق اگر عامل به عمل نباشند مخرب هستند.

وی با تأکید به تعامل دو طرفه با دولت، یادآور شد: حوزه های علمیه همیشه استقلال داشته اند و نباید به دولت وابستگی داشته باشند و این دولت است که باید در خدمت حوزه ها قرار گیرد.

حجت الاسلام رمضانی پور با اشاره به وجود خیرین رفسنجانی در کمک به ساخت این مدرسه علمیه، بیان کرد: این مدرسه در زمینی به مساحت ۱۲۶۰ متر در ۳ طبقه و با زیربنای ۱۵۰۹ متر مربع افتتاح شده و ظریفت پذیرش ۵۰۰ طلبه خواهر را داراست.

وی در ادامه افزود: برای احداث این ساختمان یک میلیارد تومان هزینه شده که ۲۰۰ میلیون تومان توسط مرکز علمیه خواهران و مابقی توسط خیرین و نیکوکاران هزینه شده است.

مؤسس مدرسه علمیه تأکید کرد: برای ایجاد خوابگاه و و جذب طلبه بیشتر در این مدرسه، باید این مجموعه توسعه یابد و تمام وقت و توان خود را صرف این کار نمائیم.

افتتاح مدرسه علمیه ریحانه النبی(س)رفسنجان-خانه خشتی (۱) افتتاح مدرسه علمیه ریحانه النبی(س)رفسنجان-خانه خشتی (۳) افتتاح مدرسه علمیه ریحانه النبی(س)رفسنجان-خانه خشتی (۲) افتتاح مدرسه علمیه ریحانه النبی(س)رفسنجان-خانه خشتی (۴) افتتاح مدرسه علمیه ریحانه النبی(س)رفسنجان-خانه خشتی (۶)

برچسب ها:
اخباررفسنجان خانه خشتی راه اندازی مدرسه علمیه یکی از ضرورت های جامعه است/روحانیت باید در راستای ولایت مطلقه فقیه باشد رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • ناشناس

    سلام ای کاش علاوه بر این زحمات قدری بفکر ازدواج خواهران بودیم ووسایل ومقدمات ازدواج انها را فراهم میکردیم .........................

    ناشناس

    سلام ای کاش علاوه بر این زحمات قدری بفکر ازدواج خواهران بودیم ووسایل ومقدمات ازدواج انها را فراهم میکردیم
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان