ششمین المپیاد علوم و فناوری نانو در رفسنجان برگزار شد

  • شناسه خبر: 63618
ششمین المپیاد علوم و فناوری نانو در رفسنجان برگزار شد

ششمین المپیاد علوم و فناوری نانو با حضور دانش آموزان مقطع متوسطه دوم در رفسنجان برگزار شد.

خانه » آخرین اخبار » ششمین المپیاد علوم و فناوری نانو در رفسنجان برگزار شد

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، ششمین المپیاد علوم و فناوری نانو با حضور دانش آموزان مقطع متوسطه دوم در رفسنجان برگزار شد.

خالقی مسئول اجرایی المپیاد نانو در رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی“، با اعلام این خبر افزود: این آزمون روز گذشته از ساعت ۱۴ الی ۱۷ با حضور دانش آموزان دختر و پسر در سالن کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی (ره) رفسنجان برگزار شد که از میان ۲۱۳ داوطلب شرکت در آزمون، نزدیپک به ۱۸۰ نفر از داوطلبان ثبت نامی نهاد ترویجی رفسنجان بودند.

حمید خالقی با بیان اینکه برگزیدگان این مرحله از آزمون به مرحله دوم راه می یابند، گفت: از میان شرکت کنندگان ۳۰ نفر به عنوان منتخب به مرحله کشوری راه یافته و پس از گذراندن دوره های آزمایشگاهی و فعالیت در آزمایشگاه های تخصصی نانو به صورت عملی با فعالیت های این رشته آشنا شده و بر دانش آن ها افزوده خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این آزمون را دانش افزایی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: دانش آموزان شرکت کننده در این المپیاد از مزایای سایر جشنواره ها بهره مند نخواهند شد و همین امر در دوران کنکور آن ها نمی تواند به آن ها یاری برساند و حتی موجب عدم استقبال دانش آموزان می شود.

خالقی هدف این آزمون را صرفاً استعدادیابی دانش آموزان بیان کرد و افزود: کلیه مراحل آزمون المپیاد نانو تحت نظارت ستادنانو وابسته به نهاد ریاست جمهوری و به منظور شناسایی استعدادهای برتر دانش‌آموزی و سوق‌دهی آنها به حوزه فناوری‌ها نوین، کمک به پایدارسازی جریان تربیت نیروی انسانی در زمینه فناوری نانو و کمک به پیشتازی جمهوری اسلامی ایران در آموزش پایه فناوری نانو برگزار می شود.

وی منابع مورد نظر در این آزمون را کتب معرفی شده از سوی ستاد عنوان کرد و گفت: علاقمندان به شرکت در این المپیاد در سال تحصیلی جدید با مراجعه به سایت نانوکلوب به نشانی www.nanoclub.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

لازم به ذکر است در سومین دوره المپیاد نانو مینا شریفی از رفسنجان به مرحله کشوری راه یافت و مدال برنز دریافت کرد.

«المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو» فعالیتی است که ابتکار برگزاری آن با این عنوان متعلق به کشور ماست. به این معنا که در کشورهای دیگر مسابقات دانش‌آموزی با تعیین یک طرح مشخص و یا اردوهای یک هفته‌ای آموزش فعالیت‌های آزمایشگاهی برگزار می‌شود. اما ترکیب مناسبی از رقابت هم‌زمان در حیطه تئوری و عملی که همه مباحث اصلی مطرح در علوم و فناوری نانو را در برگیرد، تا به حال در هیچ کشوری اجرا نشده است.
تاکنون ۵ دوره المپیاد دانش‌آموزی نانو در دو مرحله به صورت برگزاری یک آزمون تئوری در سطح کشور و در مرحله دوم، برگزاری یک اردوی علمی برای برگزیدگان مرحله اول برگزار گردیده است و برگزیدگان نهایی با توجه به آزمون‌های مرحله دوم معرفی شده‌اند. در ۲ دوره اول المپیاد اردوی علمی در پژوهشگاه صنعت نفت و اردوی دوره سوم، چهارم و پنجم در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار گردیده است.

برچسب ها:
خانه خشتی رفسنجان نانو
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان