فرماندار رفسنجان عنوان کرد؛

تولید پسته نسبت به هزینه های آن مقرون به صرفه نیست/ نتوانسته ایم نیازهای کشورهای اروپایی را در ارائه محصول برطرف کنیم

  • شناسه خبر: 63572
تولید پسته نسبت به هزینه های آن مقرون به صرفه نیست/ نتوانسته ایم نیازهای کشورهای اروپایی را در ارائه محصول برطرف کنیم

حمید ملانوری با اشاره به اینکه در حال حاضر تولید محصول پسته در هر هکتار ۷۰۰ کیلو می باشد، گفت: این میزان نسبت به هزینه های کشاورزی، آب و نهاده ها مقرون به صرفه نیست.

خانه » آخرین اخبار » تولید پسته نسبت به هزینه های آن مقرون به صرفه نیست/ نتوانسته ایم نیازهای کشورهای اروپایی را در ارائه محصول برطرف کنیم

حمید ملانوری در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی“، از ارائه تسهیلات بلاعوض وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزان خبر داد و گفت: به همه خرده مالکان و عمده مالکان توصیه می کنم با هماهنگی دستگاه های مربوطه، تسهیلات مربوط به ایجاد شبکه های زیر سطحی را دریافت کنند.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه تنها گزینه نجات اقتصاد و کشاورزی رفسنجان گرایش به آبیاری قطره ای و شیوه های جدید آبیاری می باشد، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی پذیرفته تا تسهیلات بلا عوض برای ایجاد شبکه های زیر سطحی ارائه دهد.

وی افزود: سیستم های آبیاری تحت فشاری که تاکنون افتتاح یا به بهره برداری رسیده اند و یا تا پایان سه ماهه اول سال به بهره برداری می رسند، تنها ۱۰ درصد سطح زیر کشت باغات پسته را تحت پوشش قرار می دهند.

ملانوری با اشاره به اینکه در حال حاضر تولید محصول پسته در هر هکتار ۷۰۰ کیلو می باشد، گفت: این میزان نسبت به هزینه های کشاورزی، آب و نهاده ها مقرون به صرفه نیست.

فرماندار رفسنجان در پاسخ به سوال خبرنگار “خانه خشتی“، مبنی بر وضعیت تولید پسته رفسنجان و تأثیر آن در تغییر رتبه ایران در دنیا گفت: رفسنجان مهد تولید پسته بوده و بیشترین و با کیفیت ترین پسته را دنیا را تولید می کند که افزایش میزان تولید آن در سال ۹۳ موجب شد مجدداً رتبه هایمان را پس بگیریم.

وی فرآوری کردن و تولید مشتقات پسته را در افزایش بهره وری، تولید و ایجاد ارزش افزوده مؤثر دانست و افزود: افزایش تولید پسته از ۴۰۰ به ۷۰۰ کیلو در هکتار طی سال گذشته رتبه تولید پسته ایران را در دنیا افزایش داد.

فرماندار رفسنجان با ابراز گلایه از اینکه هنوز نتوانسته ایم نیازهای کشورهای اروپایی را در ارائه محصول برطرف کنیم، تصریح کرد: بسیاری از کشورهای اروپایی متقاضی خرید مغز و خلال پسته در اندازه ها، طرح ها و حتی بسته بندی های متفاوت هستند که با نجات پسته از خام فروشی و تولید مشتقاتی چون کره پسته، شکلات پسته، شیر پسته، حلوای پسته و … ضمن ایجاد ارزش افزوده، به اشتغالزایی هم کمک می کنیم.

برچسب ها:
پسته خانه خشتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان