وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد؛

تصمیم مسئولین نظام علت افزایش واردات گندم در سال گذشته بود

  • شناسه خبر: 63500
تصمیم مسئولین نظام علت افزایش واردات گندم در سال گذشته بود

وزیر جهاد کشاورزی علت افزایش واردات گندم در سال ۹۳ را تصمیم مسئولین نظام به منظور افزایش ذخایر راهبردی عنوان کرد و افزود: در اسفند ۹۳ بالاترین ذخائر راهبردی را داشتیم.

خانه » آخرین اخبار » تصمیم مسئولین نظام علت افزایش واردات گندم در سال گذشته بود

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، محمود حجتی در حاشیه بازدید از پروزه آبیاری تحت فشار کبوترخان رفسنجان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار “خانه خشتی“، در خصوص چرایی افزایش واردات گندم در سال گذشته، گفت: متأسفانه بهره وری ما در مسائل پایه مانند آب و خاک و ظرفیت هایی که در اختیار داریم، پایین است که در مورد گندم نیز همین فرمول صدق می کند.

وزیر جهاد کشاورزی میزان منابع آب و خاک اختصاص داده شده را در مقایسه با میزان تولید محصول از نظر فنی و کارشناسی غیر قابل قبول عنوان کرد و افزود: متوسط برداشت گندم در کشور ما ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار می باشد که بیش از ۴ میلیون هکتار آن متعلق به گندم دیمی و مابقی آن مربوط به گندم آبی است.

وی با ابراز تأسف از اینکه در سال ۹۲ تراز واردات، تولید و مصرف کشور منفی ۴ و نیم تا ۵ میلیون تن بوده است، اظهار کرد: خوشبختانه در سال ۹۳ با میزان برداشت محصول به گونه ای بود که دو میلیون تن تراز منفی کاهش یافت.وزیر جهاد کشاورزی از پروژه آبیاری تحت فشار کبوترخان بازدید کرد (۶)

حجتی با بیان اینکه در سال جاری نیز یک میلیون تن کاهش تراز را تجربه می کنیم، گفت: امیدواریم به حول و قوه الهی با کاهش میزان تراز، حداکثر نیاز ما به واردات، یک و نیم تا دو میلیون تن باشد و این فرآیند تا تکمیل نیاز ما ادامه یابد.

وزیر جهاد کشاورزی علت افزایش واردات گندم در سال ۹۳ را تصمیم مسئولین نظام به منظور افزایش ذخایر راهبردی عنوان کرد و افزود: در اسفند ۹۳ بالاترین ذخائر راهبردی را داشتیم که معادل با ۷ ماه یعنی نزدیک به ۲۱۰ روز بود.

وی ابراز امیدواری کرد: ان شاءالله با ادامه همین روش و به همت کشاورزان، با افزایش بهره وری، روز به روز وابستگی مان به گندم و سایر محصولات کشاورزی کمتر شود.

یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای سیستم های نوین آبیاری کشاورزی اختصای داده شده است

محمود حجتی در ادامه با بیان اینکه مجلس و دولت منابع خوبی برای سیستم های نوین آبیاری اختصاص داده اند، گفت: امسال در ردیف و تبصره ها قریب به یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای همین امر پیش بینی شده است که امیدواریم وسع دولت این امکان را ایجاد کند.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: با توجه به ضرورت های موجود، دولت، مجلس، مسئولین و بهره برداران اصرار دارند باغات را در افق قابل قبول زراعی تحت سیستم های نوین آبیاری تحت فشار قرار دهیم.

برچسب ها:
خانه خشتی رفسنجان گندم وزیر جهاد کشاورزی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • حسن

    فعلا که تا میتوانید کالا وارد میکنید اینم شد کار
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان