رئیس آزمایشگاه مرجع کشوری انستیتو پاستور ایران: تب کنگو در ایران تحت کنترل است/ جانب احتیاط رعایت شود

  • شناسه خبر: 6343
رئیس آزمایشگاه مرجع کشوری انستیتو پاستور ایران: تب کنگو در ایران تحت کنترل است/ جانب احتیاط رعایت شود

خانه خشتی : رئیس آزمایشگاه مرجع کشوری آربوویروس‌ها و تب‌های خونریزی دهنده ویروسی انستیتو پاستور ایران، گفت: مردم نگران تب کنگو نباشند چراکه همه چیز تحت کنترل است اما جانب احتیاط را رعایت کنند. به گزارش خانه خشتی به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، صادق چینی‌کار پیش از ظهر امروز در کنفرانس تب […]

خانه » آخرین اخبار » رئیس آزمایشگاه مرجع کشوری انستیتو پاستور ایران: تب کنگو در ایران تحت کنترل است/ جانب احتیاط رعایت شود

خانه خشتی : رئیس آزمایشگاه مرجع کشوری آربوویروس‌ها و تب‌های خونریزی دهنده ویروسی انستیتو پاستور ایران، گفت: مردم نگران تب کنگو نباشند چراکه همه چیز تحت کنترل است اما جانب احتیاط را رعایت کنند.

به گزارش خانه خشتی به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، صادق چینی‌کار پیش از ظهر امروز در کنفرانس تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: انتقال تب کریمه کنگو از طریق خون و ترشحات ذبح غیرمجاز صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کشتارگاه‌های صنعتی در خطر نیستند، تصریح کرد: این بیماری از طریق ذبح سنتی که در حوزه نظارت دامپزشکی صورت نمی‌گیرد، به راحتی منتقل می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه پس از سر بریدن دام، طی ۱۲ ساعت نخست، همه ویروس‌ها از بین می‌روند و خوردن آن گوشت هیچ ضرری ندارد، متذکر شد: مردم نگران نباشند چراکه همه چیز تحت کنترل است اما جانب احتیاط را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه امکان تشخیص قطعی بیماری فقط در انستیتو پاستور ایران مقدور است، اذعان داشت: سال گذشته ۴۵۲ مورد و امسال تاکنون بیش از ۳۵۰ نمونه به این آزمایشگاه ارسال شده است.

*داروی رایگان در اختیار افراد مبتلا به تب کریمه کنگو قرار می‌گیرد

چینی‌کار با اشاره به اینکه حدود ۲۰ سال از دام‌های ایران در ۱۴ سال اخیر آنتی‌بادی این ویروس را در خون به همراه دارند، اضافه کرد: درمان‌های حمایتی مانند رساندن خون، کاهش تب و دیالیز کردن به همراه استفاده از داروی ضد ویروسی ریباورین در افراد مبتلا بسیار مهم است.

رئیس آزمایشگاه مرجع کشوری آربوویروس‌ها و تب‌های خونریزی دهنده ویروسی انستیتو پاستور ایران، گفت:‌ داروی رایگان در اختیار افراد مبتلا به تب کریمه کنگو قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هر خونریزی، تب کریمه کنگو نیست، ادامه داد: افرادی که شک منطقی به تب کریمه کنگو دارند استفاده از ماسک، دستکش، عینک را لحاظ کرده و از تماس خونی با بیماران خودداری کرده و در کمال خونسردی به درمان این بیماران ادامه دهند.

چینی‌کار با اشاره به اینکه کادر درمانی در این صورت بیمار را به حال خود رها نکنند، متذکر شد:‌ برخی پزشکان این کار را انجام می‌دهند.

این مسئول تصریح کرد: بیشتر مبتلایان به تب کریمه کنگو مرد و در سنین بین ۲۰ تا ۴۰ سال هستند.

وی با اشاره به اینکه در اصفهان یک کودک شش ساله مبتلا شده است، یادآور شد:‌ دامداران، کشاورزان و خانه‌دارانی که با دام سر و کار دارند و پزشکان کسانی هستند که در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان