مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خبر داد؛

ثبت‌نام بن‌کارت‌های دانشجویی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد

  • شناسه خبر: 63347
ثبت‌نام بن‌کارت‌های دانشجویی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد

فرشیدفلاح گفت: ثبت‌نام بن‌کارت‌های دانشجویی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۵ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

خانه » آخرین اخبار » ثبت‌نام بن‌کارت‌های دانشجویی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد

به گزارش “خانه خشتی”، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد کرمان، فرشید فلاح مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از آغاز ثبت‌نام بن‌کارت‌های دانشجویی برای بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سراسر کشور خبر داد.

وی گفت: دانشجویان سراسر استان می‌توانند با مراجعه به سایت http://bon.tibf.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

فلاح با اشاره به سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توسعه کتاب و کتابخوانی در کشور گفت:‌ بن کارت‌های الکترونیک کتاب در چند سال گذشته در سرفصل برنامه‌های معاونت‌ امور فرهنگی وزارت قرار گرفته است و تلاش شده تا هر ساله تسهیلات بیشتری به دانشجویان و طلاب ارایه گردد ، امسال نیز با هماهنگی های انجام شده اعتباری نزدیک به ۱۰۰ میلیارد ریال از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این منظور تخصیص داده شده که نسبت به سال گذشته ۳۰ میلیارد ریال افزایش داشته است. که برای هر دانشجو و طلبه ۴۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است که این مبلغ نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است. همچنین به مانند دوره‌ها گذشته، دانشجویان و طلاب متقاضی نیز ۴۰ هزار تومان به حساب واریز می‌کنند و بن کارت الکترونیک ۸۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن این اعتبار، پیش‌بینی شده است که ۲۵۰ هزار دانشجو و طلبه در سطح کشور بن کارت‌های الکترونیک را دریافت کنند. و سهم بن دانشجویی استان نیز افزایش یافته است.

وی با اشاره به سهمیه بندی استانی، اعتبار در نظر گرفته شده برای دانشجویان کشور بیان کرد: با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید مبنی بر هدفمند کردن یارانه‌ها، برنامه ویژه‌ای را برای بن کارت‌های الکترونیک در نظر گرفته شده است .دانشجویان تهرانی به دلیل زیرساخت‌های فنی و دسترسی‌های بیشتر، کار ثبت‌نام را با سهولت بیشتری انجام می‌دهند. گزارش‌های دریافتی نیز نشان می‌دهد که در سال‌های گذشته بیشترین دریافت‌کنندگان بن‌های الکترونیک از استان تهران و شهرهای اطراف تهران بوده‌اند.

فلاح افزود: امسال با هماهنگی‌های انجام گرفته سعی شد سهمیه دانشجویی استان کرمان  بر اساس تعداد دانشجو مشخص گردد. با این اقدام دانشجویان در استان می توانند با سهمیه در نظر گرفته شده برای استان نسبت به ثبت نام اقدام کنند و با این برنامه ریزی دانشجویان هر استان صرفا مجاز به استفاده از سهمیه استانی خود هستند و نمی توانند با مراجعه زودتر به سایت از اعتبارات استان های دیگر استفاده کنند. بنابر این توصیه می شود هر چه سریعتر اقدام نمایید.

فلاح در ادامه گفت: این ثبت نام تا ۵ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان ثبت‌نام بن‌کارت‌های دانشجویی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد خانه خشتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان