رییس دانشگاه علوم پزشکی؛

مصرف غذای سالم محور برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اعلام شد

  • شناسه خبر: 63188
مصرف غذای سالم محور برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اعلام شد

ریس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان محور برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی در سال جاری را مصرف غذای سالم بیان کرد.

خانه » آخرین اخبار » مصرف غذای سالم محور برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اعلام شد

به گزارش “خانه خشتی“، رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در جمع خبرنگاران، با اشاره به شعار اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی در هفته سلامت با عنوان «ایمنی غذا از مزرعه تا سفره»، به بیان اهمیت مقوله امنیت غذایی و سلامت مواد غذایی پرداخت و گفت: باید تلاش کنیم اطمینان کامل از سلامتی غذایی مردم ایجاد شود و مردم بدانند آنچه می‌خورند استاندارد های رعایت سلامت را دارد.

علی اسماعیلی ندیمی متوسط مصرف روغن در کشور را ۵/۱۷ کیلوگرم به ازای هر نفر اعلام کرد و افزود: میزان مصرف روغن در دنیا ۵/۱۲ کیلوگرم می باشد؛ ضمن اینکه در بسیاری از مواد غذایی روغن جامد به کار می رود.

وی با بیان اینکه متوسط مصرف شکر در کشور ۳۰ کیلوگرم است، گفت: میزان مصرف شکر در دنیا ۵/۲۷ کیلوگرم است و می توان حدود رعایت استانداردهای سلامتی مردم را در همین دو مورد روغن و شکر متوجه شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان درج شاخص‌های موادی بر روی کالای تولیدی را مورد توجه تولیدکنندگان دانست و گفت: مردم باید آگاه باشند که چه می‌خورند.

اسماعیلی ندیمی محور برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی در سال جاری را مصرف غذای سالم بیان کرد و گفت: اگر فرزندان غذای ناسالمی مصرف کنند عواقب آن را چند سال دیگر مشاهده خواهند کرد.

وی فراهم کردن امکان دسترسی کافی به غذای سالم را جزو وظایف دولت ها و از ارکان توسعه عنوان کرد و افزود: در قوانین کشور ما نیز به زنجیره تولید و عرضه غذا که نقش ویژه ای در سلامت فرد و جامعه دارد توجه جدی شده و یکی از مهم ترین این قوانین، سیاست های کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری می باشد که وزرات بهداشت را به عنوان متولی تامین سلامت و امنیت غذایی معرفی کرده و نکات مرتبط دیگری از جمله اصلاح سبک زندگی و اولویت پیشگیری بر درمان ، در همین سند مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در ادامه به اجرای طرح تحول سلامت در سال گذشته در رفسنجان اشاره کرد و گفت: کاهش فرانشیز از دستاوردهای بزرگ طرح تحول سلامت به شمار می آید که سال گذشته عملیات بزرگی در حوزه بهداشتی، درمانی به ویژه بیماران صعب العلاج صورت گرفت که این بیماران تحت حمایت دولت قرار گرفتند و هزینه بسیار ناچیزی می‌پردازند.

اسماعیلی ندیمی از ارائه خدمات دندانپزشکی برای اقشار آسیب‌پذیر اعم از خانم های باردار وکودکان زیر ۱۲سال خبر داد.

توسعه فضای فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی، توسعه اورژانس، ساخت کلینیک ویژه دانشگاه، توسعه بخش‌ها، بخش های سرطان و icu از برنامه های این دانشگاه در سال جاری بود که توسط اسماعیلی ندیمی به آن اشاره شد.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • امیر

    جناب دکتر آب رفسنجان را سالم کنید غذا بماند
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان