مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان خبر داد؛

پرورش ماهی خاویار در شهرستان رفسنجان آغاز شد

  • شناسه خبر: 63027
پرورش ماهی خاویار در شهرستان رفسنجان آغاز شد

بمانی گفت: پرورش ماهی برای کشاورز سود اقتصادی به همراه داشته و می تواند بسیاری از هزینه های جنبی او را به آسانی جبران کند.

خانه » آخرین اخبار » پرورش ماهی خاویار در شهرستان رفسنجان آغاز شد

به گزارش “خانه خشتی”، رضا بمانی مدیر جهاد کشارزی شهرستان رفسنجان با اعلام این خبر اظهار داشت: در عصر حاضر، به دلیل محدودیت برداشت آبزیان از دریاها ، آبزی پروری در آب های داخلی مورد توجه ویژه اکثر کشورها قرار گرفته است و جامعه جهانی، از بعد دیگری نیز به اهمیت تولید و مصرف آبزیان پی برده است، و آن موضوع کیفیت مناسب و ارزش غذایی گوشت ماهی نسبت به سایر فرآورده های غذایی است.

وی در ادامه به مزایای پرورش ماهی دراستخرهای ذخیره بخش کشاورزی اشاره نمود و افزود: پرورش ماهی در این استخرها، موجب می شود آب خروجی از استخر، غنی شده و درنتیجه افزایش تولید محصولات کشاورزی – با کیفیت بهتر- را در پی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان خاطر نشان کرد: با کاهش میزان مصرف کود که از نظر زیست محیطی نکته ای قابل توجه است و همچنین پرورش ماهی، برای کشاورز سود اقتصادی به همراه داشته و می تواند بسیاری از هزینه های جنبی او را به آسانی جبران کند.

وی مزیت مهم دیگر را تولید و ورود گوشت ماهی – به عنوان غذای سلامتی- در سبد غذایی خانوار روستایی و شهری عنوان کرد و گفت: امروزه، مصرف سرانه آبزیان، یکی از شاخص های مهم جهانی در توسعه کشورها به شمار می رود.

بمانی در ادامه افزود: در ۹ استخر و به میزان ۴۳۰۰۰ قطعه بچه ماهی رهاسازی شده است که پیش بینی می شود ۲۰ تن تولید گوشت ماهی داشته باشیم و در سال ۹۴ نیز توزیع ۱۰۰ هزار بچه ماهی بر اساس درخواست متقاضیان آبزی پروری پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: به دلیل امکان پرورش ماهی خاویار در استخر مستعد پرورش این ماهیان که از قبل شناسایی و مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته بود، ۱۱۳۰ قطعه بچه ماهی رها سازی شده و امید می رود که در سال ۹۶ به مرحله برداشت و صید برسیم.

برچسب ها:
اخباررفسنجان پرورش ماهی خاویاری در شهرستان رفسنجان خانه خشتی رضا بماني مدير جهاد كشارزي شهرستان رفسنجان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان