یادداشت/ محمدرضا صفری

تحلیل نام سال نود و چهار از منظر بازاریابی و برندینگ

  • شناسه خبر: 62920
تحلیل نام سال نود و چهار از منظر بازاریابی و برندینگ

امیدوارم دولتمردان ما و سیاسیون فقط این نام را در ابتدای سخنرانی ها و نامه هایشان استفاده نکنند و به آن اعتقاد واقعی داشته باشند.

خانه » آخرین اخبار » تحلیل نام سال نود و چهار از منظر بازاریابی و برندینگ

به گزارش “خانه خشتی“، «دولت و ملت، همدلی و همزبانی»؛ شاید متخصصین چه در نقش سیاسی و چه در نقش اقتصادی همگی منتظر شنیدن نام سال نود و چهار از زبان رهبر معظم انقلاب بودند. به همین منظور پس از نامگذاری سال نود و چهار توسط مقام معظم رهبری برآن شدم مطالبی هرچندناچیزرابه جامعه ارائه دهم.

بیکران درود بر شما و ملت شریف ایران، همانهایی که بهترین هستند و همیشه عاشق وطنشان هستند.آرزوی من سلامتی همه مریض های دنیا هست و دلم می خواهد کشور ما هم فضای خوبی را در نود و چهار تجربه کند. ظاهراً همه ملت ما هم امیدوارتر از قبل هستند. هر طوری هم که به موضوعات چند سال اخیر نگاه کنیم دیگر نوبت رشد اقتصادی و خارج شدن از فضای رکود و بحران است. خداروشکر پتانسیل های خوبی هم فراهم شده است، ورزش ما می تواند پولساز باشد اگر به درستی مدیریت شود، شنیده ام که وزارت ورزش قراراست معاونت بازاریابی و برندینگ تشکیل بدهد، استارت آپ های موفقی در زمینه تجارت الکترونیک در حال شکل گیری است، اعتقاد به سرویس و کیفیت در خدمات هم که شالوده اش بنا شده است.

ما باید به درآمدزایی غیر از نفت فکر کنیم و درعین حال پول نفت را هم به خوبی مدیریت کنیم، نگاه وزیر بهداشت ما هم نگاه کیفی و ارزان سازی خدمات بهداشتی و پزشکی است. یادمان باشد بعضی از اقشار را هم فراموش نکنیم که آنها برای این کشور فداکاری های بزرگی کرده اند، جانبازان، خانواده گرامی شهدا و دهک های پایین جامعه. همه باید حالشان خوب باشد. من از حوزه تخصصی خودم به مسئله نگاه می کنم، بازاریابی یعنی علم معاشرت با مردم. یک مسئله نگران کننده دانشگاه های ما هست، یاید بیشتر از قبل علوم کاربردی را به دانشجویان یاد بدهند، درس مدیریت کارآفرینی را باید برای تمامی رشته های دانشگاهی اجباری و البته کاربردی کنند. این یک راه حل موثر خواهد بود.

ماهیت شعار سال ۹۴ مردمی است

شعار سال جاری، متمایزترین و بهترین نام این چند سال اخیر بود، این نام از جنس مردم است. ماهیتش مردمی است، همان چیزی که جایش این چند سال اخیر خالی بوده است، شکاف عمیقی که بین مردم و دولت احساس می شد و شاید مردم خودشان را دور از دولت و مجلس و سیاسیون احساس می کردند. امیدوارم دولتمردان ما و سیاسیون فقط این نام را در ابتدای سخنرانی ها و نامه هایشان استفاده نکنند و به آن اعتقاد واقعی داشته باشند. در کنار مردم بودن و با مردم بودن میتواند هم افزایی عجیبی را ایجار کند. نام امسال همدلی و همزبانی ، دولت و مردم است. این یک اتفاق خوب در همه فضاهای داخلی و خارجی برای کشور ما می باشد.

اقتصاد زمانی رشد می کند که بدنه عمومی ملت به این باور برسد که سران کشور در تکاپو و تلاش برای بهبود هستند. اینکه مدام از اتفاقات تلخ گذشته صحبت کنیم اصلاً خوب نسیت، باید تجربه شود و تکرار نشود، تیم مذاکره کننده ما هم که به خوبی کارش را انجام می دهند، به نظر من هدف از این نام برای ما باید این باشد که بیشتر از قبل یکیدیگر را حمایت کنیم و هرکدام به سهم و نقش خود این زنجیره را محکم تر کنیم، به هر حال ما کشور پرچالشی بوده ایم و در دنیا هم یکی از مهمترین و استراتژیک ترین کشور های سیاسی تلقی می شویم. اگر قدرت اقتصادی ما هم رشد کند بدون شک به اهدافمان دست خواهیم یافت. شاید تفکرات مجلسیون هم کمی باید تغییر کند و خیلی اوقات برخی موارد را تلطیف تر کنند و بیشتر به فکر عموم مردم باشند، به هر حال آنها نمایده ملت هستند، دعواها و اختلافات حزبی در مجلس بیش از حد پررنگ شده است و البته واحد نبودن در داخل همین حزب ها هم که دردسر ساز می شوند. به هرحال از جنس برندینگ این نام یک نام با ارزش افزوده بسیار بالاست. قبل از عید دکتر روحانی در یکی از سخنرانی هایش گفت مشکل ما در کسب و کار مشکل برندینگ است، این حرف خیلی عجیب و جذاب بود. من امیدوار هستم این نام را برند کنیم در کشورمان و از ارزشی که برای یک برند ایجاد می شود درآمد زایی کنیم و اقتصاد کشورمان را پویاتر کنیم. شرط رونق، بهبود شرایط اقتصادی است، اگر اقتصاد درمان شود فرهنگ هم حفظ می شود.

یادداشت از: محمدرضاصفری

برچسب ها:
اقتصاد بازاریابی برندینگ خانه خشتی دولت و ملت رفسنجان محمدرضا صفری نفت همدلیو همزبانی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان