رییس کمیته امداد رفسنجان خبر داد؛

افزایش تعداد کارگاه های قالی بافی تحت پوشش کمیته امداد رفسنجان تا پایان سال جاری

  • شناسه خبر: 62911
افزایش تعداد کارگاه های قالی بافی تحت پوشش کمیته امداد رفسنجان تا پایان سال جاری

رییس کمیته امداد رفسنجان با اشاره به اینکه تاکنون پنج میلیون ریال به بهسازی کارگاه های قالی بافی اختصاص داده شده است، گفت: تا پایان سال جاری تعداد کارگاه ها به بیش از ۲۰۰ مورد افزایش می یابد.

خانه » آخرین اخبار » افزایش تعداد کارگاه های قالی بافی تحت پوشش کمیته امداد رفسنجان تا پایان سال جاری

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، همایش آموزشی – بهداشتی قالی بافان مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) رفسنجان برگزار شد.

امیرحسینی رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی“، با اعلام این خبر افزود: در این همایش که با حضور کارشناسان بهداشت و به بافی در سالن اجتماعات کمیته امداد برگزار شد، نحوه صحیح نشستن پشت دار قالی و رعایت نکات بهداشتی در بافت قالی به مددجویان آموزش داده شد.

رضا امیرحسینی تجلیل از ۵۶ خانم و آقای قالی باف مددجوی کمیته امداد را از برنامه های جنبی همایش اعلام کرد و افزود: درآمد حاصل از فروش قالی های مددجویان در سال گذشته بالغ بر پنج میلیون ریال بوده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) رفسنجان در تأمین نخ، ریس و نقش به قالی بافان خدمات ارائه می دهد، اظهار کرد: بازاریابی محصولات برای فروش نیز از طریق همین اداره انجام می شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) رفسنجان از اشتغالزایی این صنعت دستی برای ۱۰۰ نفر تاکنون خبر داد و گفت: انواع نقوش قالی کرمان توسط قالی بافان در کارگاه های مربوطه بافت می شود.

امیرحسینی هم چنین با اشاره به اینکه تاکنون پنج میلیون ریال به بهسازی کارگاه های قالی بافی اختصاص داده شده است، افزود: تعداد کارگاه های قالی بافی ۹۵ تا می باشد که تا پایان سال جاری به بیش از ۲۰۰ کارگاه افزایش می یابد.

وی در ادامه از انعقاد تفاهم نامه با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خبر داد و گفت: بازدید از کارگاه ها و معاینه پزشکی نیروی انسانی کارگاه ها به طور مستمر انجام خواهد شد.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی رفسنجان قالی قالی بافان کرمان کمیته امداد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان