مردم انقلابی بحرین در نامه ای به ولی امر مسلمین امام خامنه ای

  • شناسه خبر: 6285
مردم انقلابی بحرین در نامه ای به ولی امر مسلمین امام خامنه ای

خبرگزاری خانه خشتی: حمایت امام خامنه ای پشتوانه انقلاب بحرین است. به دنبال بیانات حکیمانه و راهگشای ولی امر مسلمین، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در حمایت از قیام مردم مظلوم بحرین در مراسم بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، ائتلاف یاران چهاردهم فوریه بحرین، در بیانیه ای از مواضع ایشان در […]

خانه » آخرین اخبار » مردم انقلابی بحرین در نامه ای به ولی امر مسلمین امام خامنه ای

خبرگزاری خانه خشتی: حمایت امام خامنه ای پشتوانه انقلاب بحرین است.

به دنبال بیانات حکیمانه و راهگشای ولی امر مسلمین، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در حمایت از قیام مردم مظلوم بحرین در مراسم بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، ائتلاف یاران چهاردهم فوریه بحرین، در بیانیه ای از مواضع ایشان در حمایت از انقلاب مردم این کشور قدردانی کردند.

به گزارش خانه خشتی به نقل از خبرگزاری العالم، ائتلاف یاران چهاردهم فوریه بحرین، در این بیانیه تاکید کرد: امام خامنه ای یک بار دیگر و مانند همیشه از ملت های مستضعف و مظلوم و بیداری اسلامی در دنیای عرب حمایت کردند و از ملتهای انقلابی خواستند در قبال توطئه های دشمنان، که هدف آنها ناکام گذاشتن انقلاب های مردمی و بیداری های اسلامی و مصادره آنها است، هوشیار باشند.
در این بیانیه آمده است: ایشان در بیانات خود در برابر مردم ایران و میهمانان جمهوری اسلامی در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره)، با دفاع از انقلاب ۲۵ ژانویه مصر و انقلاب ملت مسلمان یمن ضد رژیم جنایتکار عبدالله صالح و دفاع از بیداری اسلامی؛ به امت عربی و اسلامی درباره خطر مصادره انقلاب های عربی از سوی آمریکا، استکبار جهانی، غرب، رژیم های مرتجع عربی و باقیمانده های رژیم های استبدادی هشدار دادند.
ائتلاف یاران چهاردهم فوریه بحرین خاطرنشان کرد: رهبری یک بار دیگر از انقلاب مردم ما حمایت کردند و گفتند، ملت بحرین در مظلومیتی دوچندان به سر می برد، ولی این مبارزه به نتیجه خواهد رسید. ایشان تاکید کردند: مساله ملت بحرین طایفه ای نیست، بلکه هدف از مطرح کردن حرکت مردم بحرین در چنین چارچوبی به شکست کشاندن مردم است.
در ادامه این بیانیه تاکید شده است: به همین دلیل ائتلاف یاران انقلاب ۱۴فوریه یک بار دیگر، از رهبر بزرگ انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین به خاطر مواضع صریح، شفاف و مدافع ایشان در حمایت از حق ملت بحرین در تعیین سرنوشت خود و درخواست برای تغییرات سیاسی فراگیر، قدردانی می کند. مواضع امام خامنه ای و بیانات تاریخی ایشان در دفاع از انقلاب ملت بحرین و حمایت از انقلاب ۱۴فوریه، مرهمی بر زخم های ملت ما، ناله های مادران شهدای ما و قربانیان و مجروحان، جانبازان، بازداشت شدگان سیاسی، زندانیان اندیشه و زنانی است که در زندان ها و بازداشتگاه های آل خلیفه در اسارت هستند و در معرض شدیدترین شکنجه ها و اقدامات ناقض حقوق بشر قرار دارند، به دلیل آنکه آنها به خداوند، رسول او و پیام قرآن کریم ایمان دارند و در مسیر ائمه اهل بیت(ع) و راه امام خمینی(ره) در مبارزه با طاغوت و استبداد شاهنشاهی گام برمی دارند.
انقلابیون بحرینی در بیانیه خود خاطرنشان کردند: در بحرین مظلومیت مردم این کشور در سایه توطئه آمریکایی- صهیونیستی که از سوی رژیم های مرتجع و قبیله ای عربی و حکام مستبد ریاض و دوحه حمایت مالی می شود، بسیار بزرگ است. اگر دخالت های کاخ سفید و اشغال بحرین از سوی ریاض و لشکرکشی به این کشور و سرکوب اعتراض ها و انقلاب مردمی نبود، پیروزی ملت بحرین در فوریه و مارس سال گذشته بر حکومت آل خلیفه بسیار نزدیک بود.
این ائتلاف تاکید کرد: انقلاب ۱۴فوریه تنها انقلابی است که در جریان آن حاکمان به مساجد، حسینیه ها، مزارها و قبور صالحان حمله و آنها را ویران کردند و نسخه های قرآن کریم را آتش زدند، امری که در جریان انقلاب ها در تونس، یمن و مصر شاهد آن نبودیم. انقلاب ملت بحرین تنها انقلابی است که با سکوت جهانی در قبال جنایت های وحشیانه آل خلیفه علیه شهروندان مواجه شد. این انقلاب همچنین تنها انقلابی است که با سکوت رسانه ها همراه شده است.
رهبر معظم انقلاب در جمع عزاداران بیست و سومین مراسم ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) درباره تحولات بحرین و نقشه راه قیام مردم مظلوم این کشور فرمودند: «لازم است من با صراحت بگویم که در حوادث منطقه، مردم بحرین در مظلومیت مضاعف به سر می برند، آنها حقیقتا مظلومند. مردم بحرین به وسیله رژیم مستبد و دیکتاتوری، بی جهت و بدون دلیل سرکوب می شوند، اعتراض آنها با خشن ترین وضعیت پاسخ داده می شود، در حالی که آنها چه می خواهند؟ آنها اولین و ابتدائی ترین نیازهای انسانی یک کشور مردم سالار را طلب می کنند، چیز زیادی نمی خواهند. آنجا مسئله شیعه و سنی را مطرح می کنند، که آقا اینها شیعه اند. بحث شیعه و سنی نیست، بحث یک ملت است. حالا تصادفاً این ملت یک اکثریت هفتاد درصدی شیعه دارد. اگر هفتاد درصدشان مذهب دیگری داشتند، حاکمان مذهب دیگری داشتند، باز هم قضیه همین بود، فرقی نمی کرد. بحرین ملتی است با یک مذهبی- مذهب تشیع و پیروی اهل بیت (علیهم السلام)- که با یک حکومت مستبدی روبه رو است. مسئله این نیست که این حکومت، مذهبی دارد، مردم مذهب دیگری دارند. ملت ایران با رژیم شاه که به ظاهر مسلمان هم بود، شیعه هم بود، به حرم امام رضا هم می رفت، در افتاد. بنابراین بحث شیعه و سنی نیست. مسئله را می برند توی اختلافات مربوط به مذهب، برای این که حق مردم را کتمان کنند. ولی ان شاءالله همه مجاهدت ها به نتیجه خواهد رسید. باید مراقب باشیم آتش های قومی و طائفی و فرقه ای دامن زده نشوند، این خواسته ماست، این نصیحت ماست به همه اطراف قضایا.»
سخنان تاریخی رهبر معظم انقلاب در حمایت از انقلاب مردم بحرین در ۱۴ بهمن سال گذشته نیز مورد استقبال و تقدیر انقلابیون این کشور قرار گرفت.
ایشان در خطبه های نماز جمعه تهران فرمودند که «ملت بحرین در مظلومیتی به سر می برد که هیچ کس بسان آن به سر نبرده است و این انقلاب با ظلم و ستم تبلیغاتی، خبری و رسانه ای بیشماری مواجه بوده است.»
بلافاصله جنبش یاران ۱۴ فوریه بحرین با صدور بیانیه ای ضمن قدردانی از حمایت های معنوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران فرمایشات ایشان را مرهمی بر زخم های مردم مظلوم و بی دفاع بحرین و مایه ایجاد انگیزه و دلگرمی برای تداوم انقلاب تا تحقق پیروزی دانستند.
جنبش یاران ۱۴ فوریه بحرین در آن بیانیه سپس به این بخش از فرمایشات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای اشاره کرد که در پاسخ به ادعاهای واهی رژیم بحرین مبنی بر دخالت ایران در بحرین فرموده بودند: «اگر ایران در بحرین دخالت داشت، بی تردید اوضاع در این کشور طوری دیگری بود» و از ملت بحرین خواستار ادامه انقلاب شده و تاکید کرده بودند که «ملت بحرین پیروزی را به لطف و یاری خدا محقق خواهد کرد.»
نفوذ معنوی کلام رهبر معظم انقلاب در دل جوانان انقلابی بحرین تا حدی است که چندی پیش «ملک حمد بن عیسی آل خلیفه» دیکتاتور بحرین در مصاحبه ای با روزنامه اشپیگل آلمان گفت: شعارهای معترضین برای سرنگونی وی باعث زندانی شدن آنها نمی شود بلکه مهم، رفتارهای آنهاست. هنگامی که آنها شعار می دهند «پادشاه سرنگون شود» مشکلی ندارد ولی وقتی می گویند: «(آیت الله) خامنه ای زنده باد» این موضوع مشکل آفرین است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان