شرط آمریکا برای به رسمیت شناختن حق هسته‌ای ملت ایران

  • شناسه خبر: 6261
شرط آمریکا برای به رسمیت شناختن حق هسته‌ای ملت ایران

خبرگزاری خانه خشتی : سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تازه‌ترین اظهارات خود اعلام کرد آمریکا تنها در شرایطی حق ایران برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را به رسمیت می‌شناسد که این کشور به تعهدات بین‌المللی هسته‌ای خود پایبند باشد.به گزارش خانه خشتی به نقل از خبرگزاری رویترز، “مارک تونر” در پاسخ به خبرنگاران اعلام کرد: ما […]

خانه » آخرین اخبار » شرط آمریکا برای به رسمیت شناختن حق هسته‌ای ملت ایران

خبرگزاری خانه خشتی : سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تازه‌ترین اظهارات خود اعلام کرد آمریکا تنها در شرایطی حق ایران برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را به رسمیت می‌شناسد که این کشور به تعهدات بین‌المللی هسته‌ای خود پایبند باشد.به گزارش خانه خشتی به نقل از خبرگزاری رویترز، “مارک تونر” در پاسخ به خبرنگاران اعلام کرد: ما مدتها است که اعلام می‌کنیم که حق ایران را به عنوان امضاکننده “ان‌پی‌تی” برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای به رسمیت می‌شناسیم اما این تنها در صورتی است که این کشور به تعهدات بین‌المللی هسته ای خود پایبند باشد.

وی ادامه داد: آنچه که هم‌اکنون در اینجا موضوع بحث است این واقعیت است که آنها (ایران) به تعهدات خود پایبند نیستند. اگر و هر زمانی که در اینباره سازش کنند، ما موضوع استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

با فضاسازی‌های آژانس و رسانه‌های غربی درباره برنامه هسته‌ای ایران، یکی از مقامات ارشد آمریکا به تازگی در آستانه مذاکرات ایران و ۱+۵(آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه، چین بعلاوه آلمان) در مسکو با نظامی جلوه دادن برنامه هسته‌ای ایران، اعلام کرد که ایران باید به آژانس اجازه بازرسی از سایت “پارچین” را دهد.

“رابرت وود” نماینده آمریکا در آژانس نیز با وجود آنکه هیچ گونه شواهدی درباره نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد، اعلام کرد: برخی از تصاویر موجود که به ما ارائه شده، واضح و روشن می‌کند که یکسری پاکسازی‌های بیشتری در این سایت (پارچین) در حال انجام است. اگر ایران چیزی برای مخفی کردن ندارد، به چه دلیل به آژانس اجازه دسترسی و انجام تلاش‌های پاکسازی را نمی‌دهد.

مقامات ایران ادعاهای غرب درباره غنی‌سازی در پارچین را “بچه‌گانه” و “مضحک” اعلام کردند و  “علی اصغر سلطانیه”، نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده در صورت توافق بر «چارچوبی مشخص» که در آن انتظارات و تعهدات دو طرف لحاظ شده باشد، بازرسان آژانس اجازه خواهند داشت از هر محلی که مورد نظرشان است، بازدید به عمل آورند.

غرب و به ویژه آمریکا در شرایطی در حال متشنج کرد فضا علیه ایران هستند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران قرار است دور جدیدی از مذاکرات را روز جمعه هفته جاری در “وین” برگزار کنند و همچنین قرار است کشورمان با ۱+۵ مذاکراتی را در مسکو برگزار کنند.

مدت‌هاست رسانه‌های غربی با شایعه سازی درباره این سایت سعی دارند بخشی از “ابعاد نظامی احتمالی” ذکر شده در گزارش‌های مدیر کل آژانس را با تکرار این موضوع توجیه نموده و ممانعت ایران از دسترسی به این سایت نظامی را دلیلی بر انحراف تهران از برنامه صلح آمیز هسته‌ای ذکر کنند.

اما چند روز است که رسانه‌های غربی و در رأس آن یک اندیشکده آمریکایی با انتشار تصاویری ماهواره‌ای سعی در القای این امر به مخاطبان دارند که ایران در حال انجام عملیاتی جدید در سایت پارچین و یا همان عملیات پاکسازی است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان