بازگشت قهرمانان به تلویزیون: موج تولید فیلم و سریال درباره شهدا آغاز شد.

  • شناسه خبر: 6241
بازگشت قهرمانان به تلویزیون: موج تولید فیلم و سریال درباره شهدا آغاز شد.

پس از اکران فیلم های «به کبودی یاس» با موضوع شهید برونسی، «شب واقعه» درباره شهید سورانی و سریال «شوق پرواز» پیرامون شهید بابایی، هم اکنون چند فیلم و سریال درباره زندگی و مبارزات شهدای انقلاب و دفاع مقدس در دست تولید است که به زودی به مرحله ساخت خواهند رسید. به گزارش خانه خشتی […]

خانه » آخرین اخبار » بازگشت قهرمانان به تلویزیون: موج تولید فیلم و سریال درباره شهدا آغاز شد.

پس از اکران فیلم های «به کبودی یاس» با موضوع شهید برونسی، «شب واقعه» درباره شهید سورانی و سریال «شوق پرواز» پیرامون شهید بابایی، هم اکنون چند فیلم و سریال درباره زندگی و مبارزات شهدای انقلاب و دفاع مقدس در دست تولید است که به زودی به مرحله ساخت خواهند رسید.

به گزارش خانه خشتی به نقل از پایگاه بصیرت: با وجودی که طی سال های پس از انقلاب و دفاع مقدس، کم کاری ناگواری در به تصویر کشیدن زندگی و مجاهدات اسوه های مقاومت و ایثارگری در سینما و تلویزیون اتفاق افتاد، به تازگی موج قابل توجهی از تلاش برای تولید فیلم ها و سریال هایی در این زمینه آغاز شده است. پس از اکران فیلم های «به کبودی یاس» با موضوع شهید برونسی، «شب واقعه» درباره شهید سورانی و سریال «شوق پرواز» پیرامون شهید بابایی، هم اکنون چند فیلم و سریال درباره زندگی و مبارزات شهدای انقلاب و دفاع مقدس در دست تولید است که به زودی به مرحله ساخت خواهند رسید.

حاتمی کیا و فیلم شهید چمران

نخستین بار ، اواسط دهه ۸۰ بود که اخباری درباره ساخت فیلم شهید چمران توسط ابراهیم حاتمی کیا منتشر شد، اما این موضوع هیچ گاه رنگ واقعیت نیافت. تااینکه چند روز پیش بود که حاتمی کیا با انتشار یادداشتی، به آرزوی دیرینه خود رسمیت بخشید. این کارگردان در این یادداشت نوشت: «یالطیف. چمرانی که ما دوستداریم؛ چمرانی است مسلمان. ایرانی. مدافع اسلام و از عاشقان امام(ره). چمرانی که مرد اضداد است. مردی چند بعدی. مرد چهار فصل. عارف عملگرا. انقلابی درونگرا. چریک رئوف و روشنفکر مردمی. چمرانی که ژنرال نیست. رئیس نیست. مقامش جز با شهادت نشان نمی گیرد. شهیدی که صاحب سلوک است و این شهیدان می میرند پیش از آنکه میرانده شوند. چمرانی که متعلق به همه نسل ها و سلیقه هاست و همه فارغ از سن و جنس و مقام می توانند از اتوبانش بگذرند.

چمرانی که یک گزاره است. یک نشانه و یک آدرس

در این میان رئیس سازمان سینمایی بیش از هر کس از جزئیات فیلم آینده حاتمی کیا با خبر است. جواد شمقدری گفت: امیدواریم در جشنواره فیلم فجر امسال شاهد اثر خیلی خوبی از ابراهیم حاتمی کیا درباره شهید چمران باشیم.وی در پاسخ به حمایت این سازمان از ساخت پروژه شهید چمران گفت: بیش از یک سال و نیم است که بحث ساخت این فیلم مطرح شده و من فیلمنامه را خوانده ام، کار قشنگ و خوبی است.او یادآور شد: پایان سال۹۰ مذاکراتی برای ساخت این فیلم انجام شد و در این راستا مقدمات کار در بنیاد سینمایی فارابی آغاز شده است، آقای مهندس چمران هم پشتیبانی معنوی و حمایت خوبی از این پروژه دارند.

شمقدری با اشاره به مقطع داستانی فیلم شهید چمران، گفت: این فیلم با محوریت قصه «پاوه» ساخته خواهد شد و شهید چمران در ۴۸ ساعت نشان داده می شود و در واقع بخشی از زندگی ایشان نشان داده می شود.مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران و برادر شهید چمران هم درباره پروژه شهید چمران به ایسنا گفت: دوستان در حال شروع کردن کار هستند. به هر حال ان شاءالله امکاناتش به خوبی فراهم شود و بتوانند به زودی ساخت این فیلم را شروع کنند.وی درباره اینکه چقدر در جریان جزئیات فیلم شهید چمران قرار گرفته است، اظهار کرد: از ابتدا در جریان کاربودم، اما کار تخصصی را خود دوستان دنبال می کنند، من فیلمنامه را خواندم و به نظرم خوب و ارزشمند است.چمران خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه فیلم بخشی از زندگی شهید چمران است، قاعدتاً فیلمنامه آن با نظر و مشاوره من نوشته شده است.وی درباره حمایت هایش از ساخت این فیلم که به زندگی برادرش می پردازد، گفت: بنیاد سینمایی فارابی از این کار حمایت می کند و من هم هر کمکی از دستم بربیاید دریغ نخواهم کرد.

مجموعه تلویزیونی شهید مطهری کلید خورد

معاونت سیما در سالروز شهادت استاد مطهری و روز گرامیداشت مقام معلم، مجموعه تلویزیونی شهید مرتضی مطهری را در دستور کار تولید سریال های الف ویژه قرار داد.تولید این مجموعه فاخر در راستای برنامه ها و سیاست های سیما برای بازخوانی زندگی شخصیت های انقلاب اسلامی و مفاخر تاریخی است. موضوع تولید سریال های الف ویژه درباره شخصیت ها و مفاخر فرهنگی، علمی، تاریخی و سیاسی کشور از سال ۸۹ و پس از نشست هم اندیشی با تعدادی از نخبگان و صاحب نظران در دستور کار معاونت سیما قرار گرفت. تولید مجموعه تلویزیونی از زندگی استاد شهید مطهری در جهت اجرای این راهبرد است.نکته گفتنی اینکه؛ گزینش کارگردانان متعهد برای تولید سریال های الف ویژه، در جلوگیری از تحریف شخصیت ها و تاریخ انقلاب تأثیرگذار است که متأسفانه گاه این مهم نادیده گرفته می شود.

سریال شهید کاوه تولید شد

سریال زندگی شهید «محمود کاوه»، هفته دفاع مقدس سال آینده از تلویزیون پخش خواهد شد.این سریال با عنوان «شورشیرین» به کارگردانی «جواد اردکانی» تولید شده و نسخه سینمایی آن نیز درسال جاری اکران می شود. نسخه اولیه این فیلم در سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر هم به نمایش درآمد و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد.گفتنی است داستان «شورشیرین» درباره محمود کاوه یکی از فرماندهان کردستان است که با فداکاری خود در سال های ۱۳۵۹ و ۱۳۶۰ از جدا شدن بخش هایی از خاک کشور جلوگیری کرد. این فیلم در استان کردستان تولید شده است.

فرماندهان سپاه در یک فیلم

فیلم سینمایی «یوسف هور» با موضوع شهید سردار علی هاشمی است و بازیگرانی به جای شخصیت هایی چون رحیم صفوی، محسن رضایی و علی شمخانی در آن نقش آفرینی می کنند. کارگردان فیلم سینمایی زندگی شهید علی هاشمی با اشاره به تغییر نام این فیلم به «یوسف هور» گفت: در چند روز آینده، سکانس های مربوط به شهادت سردار علی هاشمی را فیلمبرداری می کنیم. «علی اصغر شادروان» در گفت وگو با فارس درباره مراحل ساخت فیلم سینمایی « مرغابی دشت سرخ» بیان داشت: عنوان فیلم را به «یوسف هور» تغییر دادم و تنها ۱۵ درصد از فیلمبرداری کار باقی مانده است. وی در ادامه افزود: هم اکنون مشغول فیلمبرداری یک عملیات در جزیره مینو هستیم و درچند روز آینده، فیلمبرداری سکانس های مربوط به شهادت سردار علی هاشمی را آغاز می کنیم.

در این فیلم نقش محسن رضایی را «سام رضایی» پسر عموی وی و نقش «علی شمخانی» را برادر وی ایفا می کند. «شهید علی هاشمی» یا همان سردار هور سال ۱۳۶۷ به همراه جمعی از رزمندگان در قرارگاه نصرت کار بزرگی را انجام دادند و یکی از عملیات های بزرگ جنگ در سوم اسفندسال ۱۳۶۲ در این منطقه به اجرا درآمد که «خیبر» نام گرفت و در سال بعد نیز عملیات دیگری در این منطقه به نام «بدر» انجام شد.

سریال شهید صیاد شیرازی

سریال شهید صیاد شیرازی نیز از دیگر آثاری است که تولید آن تا چند ماه دیگر آغاز خواهد شد. این سریال زمستان امسال کلید می خورد.حجت الاسلام «سیدمحمدرضا واحدی»، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران چندی پیش از امضای تفاهم نامه بین گروه های مختلف سینمایی و تلویزیونی ارتش برای ساخت و تولید سریال شهید صیاد شیرازی خبر داد.

وی با بیان اینکه کلید تولید سریال صیاد شیرازی را در زمستان امسال می زنیم، عنوان کرد: به منظور آغاز مرحله تحقیق، پژوهش و نگارش فیلمنامه، با وجود اینکه عجله ای نداریم و نمی خواهیم کیفیت کار فدای سرعت شود، در نظر داریم زمستان امسال کلید تولید مجموعه شهید صیاد شیرازی را بزنیم.واحدی خاطرنشان کرد: قطعاً برای تولید یک اثر فاخر ملی که بیش از ۲۵ قسمت است، نیاز به همکاری و حمایت های عوامل ذی ربط، ارکان و نهادهای فرهنگی و غیر فرهنگی داریم.حجت الاسلام واحدی با بیان اینکه معرفی و شناسایی شهدای شاخص که می توانند برای نسل جوان الگو باشند نیاز به یک عزم ملی دارد، بیان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ما در ساخت مجموعه شهید صیاد شیرازی کمک می کنند، اما چون ما هنوز در مرحله تحقیق، پژوهش و تدوین فیلمنامه هستیم، تقاضای کمک خود را مطرح نکردیم.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان