وقتی شیرینی سیزده بدر در رفسنجان با قطع آب آشامیدنی به کام بعضی ها تلخ می شود

  • شناسه خبر: 62206
وقتی شیرینی سیزده بدر در رفسنجان با قطع آب آشامیدنی به کام بعضی ها تلخ می شود

قطعی آب در روستای ناصریه رفسنجان به مدت بیش از ۲۰ ساعت در روز سیزدهم فروردین برای اهالی مشکل آفرین شد.

خانه » آخرین اخبار » وقتی شیرینی سیزده بدر در رفسنجان با قطع آب آشامیدنی به کام بعضی ها تلخ می شود

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، قطعی آب در روستای ناصریه رفسنجان به مدت بیش از ۲۰ ساعت و بدون اطلاعیه قبلی، ما را بر آن داشت علت را جویا شویم.

در تماس با آرمان دهیار روستای ناصریه متوجه شدیم آب روستا روز گذشته بر اثر ترکیدگی لوله قطع شده است و پس از قطعی یک ساعته با فشار کم وصل و مجدداً در ساعات پایانی شب به طور کامل قطع گردیده است.

این در حالی است که با ادامه قطعی آب در روز سیزدهم فروردین ماه به مدت بیش از ۲۰ ساعت، اهالی با مشکل جدی مواجه شدند که در تماس تلفنی با خدادادی رییس آب و فاضلاب روستایی، وی علت قطع آب را سوختن پمپ چاه عنوان کرد و گفت: تعویض پمپ چاه آب چهار ساعت طول می کشد و گاهی به ۱۲ تا ۲۴ ساعت نیز می رسد، اما با توجه به اینکه امروز تعطیل بوده، تعمیرکار برای تعویض پمپ چاه به سختی پیدا شده است و تا امشب آب روستا وصل می شود.

وی قطعی آب بر اثر سوختن پمپ چاه را مشکل عدیده روستاها بیان کرد و افزود: شرکت آب برقکار و تعمیرکار و … ندارد؛ تعمیر و نگهداری چاه آب بر عهده پیمانکار قرار دارد، که تعطیلی و عدم حضور تعمیرکار بر آن دامن می زند.

خدادادی علت قطعی آب را نبود ذخایر آبی بیان کرد و از نبود اعتبارات برای ذخیره آب در روستاها خبر داد و اظهار کرد: دولت اعتبار کافی برای تأمین آب و ذخیره آن ندارد، حتی در بسیاری از روستاهای کشور اداره آب و فاضلاب تانکر مخصوص در اختیار مشترکین قرار می دهد تا در مواقع اضطراری از آن استفاده کنند.

پراکندگی زیاد روستا، تغییر سیستم از دولتی به خصوصی و نبود نیروهای ستادی و اجرایی شرکت آب در ایام تعطیل از دیگر مشکلاتی بود که رییس آب و فاضلاب روستایی به آن اشاره کرد.

متأسفانه ایجاد مشکلات آب در روستاهای رفسنجان از جمله محمد آباد میثم بارها اتفاق افتاده است؛ یکی دو ماه پیش نیز آب روستای ناصریه به علت سوختن پمپ چاه به مدت دو روز متوالی قطع شد و این امر در سال جدید نیز با سوختن مجدد پمپ آب تکرار شد.

روستای ناصریه در ۱۵ کیلومتری شهرستان رفسنجان و در جاده رفسنجان – کرمان واقع شده است.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی قطعی آب ناصریه رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • ]چنار

    این مشکل چیز تازه ای نیست خیلی از روستاها بارها و بارها به ویژه در فصل تابستان ساعتها و شاید چندین روز با قطعی آب مواجه می شوند و مسئولین چاره ای نمی اندیشند.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان