پیکر شهیدی که در آتش سقوط هواپیما سالم ماند

  • شناسه خبر: 62086
پیکر شهیدی که در آتش سقوط هواپیما سالم ماند

در حالی که همه مسافران هواپیما دچار سوختگی بالایی شده و جهت تشخیص هویت نیاز به آزمایش DNA داشتند، پیکر پاک شهید محسن دری سالم ماند تا تجلی روح معنوی این مرد عاشق اهل بیت باشد.

خانه » آخرین اخبار » پیکر شهیدی که در آتش سقوط هواپیما سالم ماند

به گزارش “خانه خشتی”، به نقل از اصفهان شرق؛ اولین روز فروردین سال ۵۸ اوایل پیروزی انقلاب اسلامی نوزادی در روستای کفران بن رود متولد شد و آنروز کسی نمی دانست نوزادی که نامش را محسن گذاشتند امروز تیتر یک زندگی شهدای اخبار شهریور ماه می شود.
محسن فرزند پنجم خانواده مذهبی دری بود و دوران تحصیلش را تا مقطع راهنمایی در روستای کفران و دبیرستان را در روستای فارفان گذراند.
دوران کودکی محسن در زمان حماسه ی دفاع مقدس رقم خورد، زمانی که ۸ شهید از خانواده فدای رهبر و نظام شدند و برایش جا افتاد که می بایست راه را مشخص کند تا اسمانی شود.
او فرزند روستا بود و به مانند اکثر دوستان در کنار درس در شغل کشاورزی کمک حال پدر بود.
پس از طی دوران مدرسه به خدمت سربازی در هوای گرم اهواز رفت و پس از بازگشت از سربازی در مدت کوتاهی به شغل آزاد روی آورد ولی علاقه محسن چیز دیگری بود و شغل آزاد با میل معنوی محسن ارتباطی نداشت.

دلسوز مردم روستا بود و دائم خیریه می رفت. وقتی می دید که روستا در محرومیت به سر می برد از قاریان قرآن که مسلمان شده بودند دعوت می کرد تا برای اجرای برنامه به روستا بیایند و جهت پذیرایی از میهمانان آنها را به منزل می آورد و همه این کارها را برای خدا و مردم انجام می داد.
با ورود بسیج، به پایگاه بسیج نبی اکرم کفران پا نهاد و درسمت مربی صالحین و مسئول پایگاه به فعالیت پرداخت.

Vater-Mark747
محسن علاقه ی زیادی به سپاه داشت و بر همین اساس در سال ۱۳۸۱ در گزینش سپاه ناحیه امام علی(ع) اصفهان مورد پذیرش قرار گرفت و در همان سال در دانشکده افسری امیرالمومنین پذیرفته شد تا اولین پله از نردبان آسمانی شدنش در این دانشکده رقم بخورد.
بار معنوی دانشکده و روحیه شهید موجب شد تا این مسیر برایش مسیر رشد و ارتقاء معنویت باشد……دانشکده نمازشب های شهید را به زیبایی به یاد دارد.
تحصیل شهید: همزمان با دانشکده افسری در رشته ی مدیریت دولتی پیام نور کوهپایه قبول شد ولی با ۲ ترم دانشگاه را رها کرده و کامل وقت خود را در دانشکده افسری گذاشت.
محسن در سال ۹۰ در کنکور سراسری در رشته ی الهیات خوانسار قبول شد ولی به علت مسافت درس به نایین رفت و در دانشگاه پیام نور رشته ی علوم سیاسی تحصیل کرد. او ترم چهارم دانشگاه بود که به آسمان رفت و سیاست درس را به درستی در کران آسمان درک کرد.

محسن دری

ازدواج: محسن دری در سال ۱۳۸۴ ازدواج کرد و ثمره زندگی اش سمیه و سمانه دوقلوهای عزیزش بودند.

دوران مسئولیت: دانشکده که تمام شد به عضویت یگان حفاظت فرودگاه شهید بهشتی درآمد و در مسئولیت هایی همچون مجموعه نمایندگی ولی فقیه سپاه فرودگاه، حفاظت فرودگاه و امنیت پرواز خدمت کرد.
دوست شهید می گفت: مسئولیت های مهمی به محسن پیشنهاد می شد ولی شخصا می گفت که اهل مقام نیست زیرا او از ابتدا بسیجی وار تربیت شده بود.

محسن در درگیری پژاک به صورت داوطلبانه به کردستان رفت و خانواده از حضور او در کردستان خبر نداشتند زیرا او کارهای خیر را فقط برای خدا انجام می داد.

 سفر مشهد: آخرین سفر محسن به مشهد بود، یک روز قبل از شهادتش از مشهد بازگشت و همانطور که از امام هشتم خواست به آرزوی دیرینش شهادت رسید.

 شهادت: شهید سروان محسن دری کفرانی در سقوط هواپیمای ایران ۱۴۰ سپاهان‌ایر در تاریخ ۱۹ مرداد ۹۳ به شهادت رسید و پیکر پاکش در روستای کفران به خاک سپرده شد.

در حالی که همه مسافران هواپیما دچار سوختگی بالایی شده و جهت تشخیص هویت نیاز به آزمایش DNA داشتند، پیکر پاک شهید محسن دری سالم ماند تا تجلی روح معنوی این مرد عاشق اهل بیت باشد.
انگار مهر شهادت سروان محسن دری قبل از پرواز به تایید سالار شهیدان رسیده بود و همه ی زندگی محسن را رنگ خدایی می کرد.

برچسب ها:
اخباررفسنجان پیکر شهیدی که در آتش سقوط هواپیما سالم ماند خانه خشتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان