روایت حمید سبزواری از دیدار با امام خمینی (ره)/اکنون امام دیگری بر ایران حکمفرمایی می‌کند

  • شناسه خبر: 6189
روایت حمید سبزواری از دیدار با امام خمینی (ره)/اکنون امام دیگری بر ایران حکمفرمایی می‌کند

“خانه خشتی”: حمید سبزواری گفت: گفتند که امام فرموده‌اند که باید شخصاً به دیدار ایشان بروم وقتی که رفتم دیدم که چند نفر منتظر دیدار با امام (ره) بودند. به گزارش “خانه خشتی” به نقل از  فارس «توانا»، حسین آقاممتحنی مشهور به حمید سبزواری، شاعر معاصر ایران است که اشعار انقلابی او در خاطرات اغلب […]

خانه » آخرین اخبار » روایت حمید سبزواری از دیدار با امام خمینی (ره)/اکنون امام دیگری بر ایران حکمفرمایی می‌کند

“خانه خشتی”: حمید سبزواری گفت: گفتند که امام فرموده‌اند که باید شخصاً به دیدار ایشان بروم وقتی که رفتم دیدم که چند نفر منتظر دیدار با امام (ره) بودند.

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از  فارس «توانا»، حسین آقاممتحنی مشهور به حمید سبزواری، شاعر معاصر ایران است که اشعار انقلابی او در خاطرات اغلب ایرانیان گره خورده است.

او در سال ۱۳۰۴ در سبزوار به دنیا آمد و ابتدا به شغل معلمی مشغول شد، سپس کارمند بانک بازرگانی در تهراk و بعد به شاعری روی آورد؛ وی در رشته ادبیات تحصیل کرده و سال‌ها سابقه تدریس در این رشته را در کارنامه فعالیتی خود به ثبت رسانده است. از این شاعر انقلابی و متعهد کشور تاکنون چندین مجموعه کتاب همانند «سرود درد»، «سرود سپیده»، «سرود دیگر»، «کاروان سپیده»، «یاد یاران» و «گزیده ادبیات معاصر» منتشر و به مخاطبان ارائه شده است.

حمید سبزواری جزو نخستین شاعرانی است که کتاب شعرش با عنوان «سرود درد» در سال ۷۵ کتاب سال شناخته شد. از شعرهای که این شاعر انقلابی برای انقلاب اسلامی ایران و بنیانگذار مکتب انقلاب سروده می‌توان به «خوش‌آمدی ای امام ما»، «این بانگ آزادی کز خاوران خیزد»، «برخیزید ای شهیدان»، «آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو»، «شهید مطهر» و «خمینی ای امام»، «خجسته باد این پیروزی» اشاره کرد.

خبرنگار خبرگزاری فارس به مناسبت رحلت امام خمینی (ره) با استادحمید سبزواری، شاعر انقلابی به گفت‌وگو نشسته که در ذیل آن را می‌خوانید:

* روایت دیدار استاد سبزواری با امام خمینی (ره)

استاد درباره دیداری که با امام (ره) داشتید سخن بگوئید؟

بنده نمی‌خواستم بروم خدمت امام (ره) و وقت ایشان را بگیرم، بعد از مدتی چند نفری آمدند و گفتند که امام فرموده‌اند که باید شخصاً به دیدار ایشان بروم وقتی که رفتم دیدم که چند نفر منتظر دیدار با امام (ره) بودند و چندین پوشه هم زیربغل داشتند که می‌خواستند به سمع و نظر امام برسانند.

بنده به محضر مبارک امام خمینی (ره) رفتم و تنها عرض سلامی با ایشان داشتم و دستشان را بوسیدم و ایشان تبسمی و محبتی نسبت به بنده فرمودند و خداحافظی کردم و آمدم بیرون؛ وقتی یک نفر وظیفه خود را به خوبی بداند باید همین کار را انجام دهد چراکه ایشان در مقامی بودند که مملکت را اداره می‌کردند و اگر بنده می‌خواستم وقت ایشان را بگیرم، سودی دربر نداشت.

* کشورهای غربی حاضر به تجربه سیلی بعدی از ایران نخواهند بود

استاد درباره پیروزی انقلاب و اشعاری که در این راستا سروده‌اید، بگوئید؟

به لطف پروردگار در برابر رژیم پهلوی پیروز شدیم و این آرزوی همیشگی بنده بود که به آرمان خودمان دسته یافته که خوشبختانه هم رسیدیم اما هم‌اکنون باید آن را حفظ کنیم. بنده از پیروزی انقلاب تاکنون نگرانی‌هایی دارم چراکه دشمن دورتادور ما را مورد محاصره قرار داده است یعنی استعمارگران با عراق مسئله‌ای ندارند چراکه عراق زیر پا و دستشان است و حکومت آن کشور را خود غربی تشکیل داده‌اند، افغانستان هم به همین شکل.

آن سوی نقشه ایران، کشور شوروی نمایان است که با ایران نمی‌تواند هیچ رابطه معنوی داشته باشد؛ شیخ نشینان جنوب هم که نوکر انگلستان هستند و ایران در وسط این کشورها قرار گرفته است که باید برای مقابله با این استعمارگران از آرمان‌های انقلاب اسلامی حمایت کرد.

آیا می‌دانید چرا این کشورها به ایران حمله نمی‌کنند؟ برای اینکه یکبار در هشت سال دفاع مقدس از ایران سیلی خورده‌اند و حاضر به تکرار این تجربه نیستند چراکه اگر سیلی دیگری بخواهند از ایران بخوررند دیگر دنیا تحمل نخواهد کرد، از این جهت فعلاً ما معصون ماندیم.

* مطالعه کتاب «علائم ظهور» را به جوانان پیشنهاد می‌کنم

مطالعه چه کتابی را برای جوانان پیشنهاد می‌کنید؟

«سید قطب» یکی از بزرگان فرهنگی در کشور لبنان است که در سال‌های گذشته کتابی را با عنوان «علائم ظهور» به نگارش درآورده بود که پیشنهاد می‌کنم این اثر را مورد مطالعه قرار دهید. در گذشته به کشور لبنان دعوت شدم که در آن مراسم کتاب «علائم ظهور» را به بنده هدیه دادند که متأسفانه به دلیل دست به دست شدن، این اثر گم شد؛ در این اثر همه علائم ظهور را می‌توان در جامعه کنونی مشاهده کرد.

* شاعران برای سرودن اشعار خود مروری بر گذشته کشور داشته باشند

پیشنهاد شما به شاعران به ویژه شاعران انقلابی چیست؟

به شاعران انقلابی پیشنهاد می‌کنم که مروری بر گذشته‌های این مملکت داشته باشند و به صحنه‌های که از قبل از انقلاب داشتیم که دشمنان این انقلاب، بر این مملکت حکومت می‌کردند، توجه کنند. آن زمان کسی که در رأس مملکت قرار می‌گرفت همانند «رضا پهلوی» حتی سواد امضاء کردن هم نداشت، استعمارگران یک عمله را در رأس این مملکت قرار دادند، این یک سیلی بود که آنها به ملت زدند، دنباله این کار را گرفتند و پسرش را هم تقویت کردند مردم این مملکت شجاعت داشته و در برابر این اقدام‌ها، قیام کردند.

وقتی در رأس این قیام‌ها، امام (ره) بود، مردم تائیدشان کردند و این پیروزی در دوران امام راحل (ره) به ثمر نشست؛ استعمارگران هنوز می‌ترسند که دوباره به ایران حمله کنند چراکه امام دیگری همانند امام خمینی (ره) در این مملکت وجود دارند و به حکمفرمایی می‌پردازند. اما اقشار مختلف جامعه برای اینکه بفهمند در چه موقعیتی از دنیا قرار دارند باید حکومت جمهوری اسلامی را حفظ کنند.

* مردم ادامه دهنده راه امام راحل (ره) و شهدا باشند

حرف پایانی اگر دارید بفرمایید؟

کتاب «علائم ظهور» نوشته «سید قطب» را مورد مطالعه قرار دهید در گذشته هم این کتاب در قم ترجمه شده بود الان هم فکر می‌کنم این کتاب وجود داشته باشد. برخی از مطالب علائم ظهور توسط «سید قطب» به صورت سمبولیک بیان شده است یعنی می‌گوید که یکی از علائم ظهور این است که شهرها به هم نزدیک می‌شوند، این سخن یعنی چه؟ یعنی به سهولت می‌توان یک ساعته به مشهد رفت پس زمان، زمان کنونی بوده و این علائم ظهور امام زمان (عج) است.

مسائل‌هایی که هم‌اکنون در عراق می‌گذرد، همان علائم ظهور است مصیبت‌هایی که به این کشور وارد می‌شود در آن موقع ائمه ما برای عراق فعلی گریه کرده‌اند. مملکت ما امام زمانی (عج) است چراکه مردم این کشور شیعه هستند؛ ما باید از انقلاب و اسلام حمایت کرده و راه امام راحل (ره) و شهداء را ادامه دهیم.

برچسب ها:
روایت حمید سبزواری از دیدار با امام خمینی (ره)/اکنون امام دیگری بر ایران حکمفرمایی می‌کند
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان