رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشورتشریح کرد؛

  • شناسه خبر: 6145
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشورتشریح کرد؛

 برنامه های خدماتی و بهداشتی به زائران حرم مطهر امام راحل (ره) حضور مخلصانه پزشکان و پرستاران فداکار و بسیجی در دفاع مقدس که در روزهای آتش و خون، در قالب تیمهای اضطراری در خطوط مقدم نبرد به بیمارستانها و درمانگاههای صحرایی، به رفع آلام مجروحان می پرداختند، زمینه ای شد تا پس از جنگ […]

خانه » آخرین اخبار » رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشورتشریح کرد؛

 برنامه های خدماتی و بهداشتی به زائران حرم مطهر امام راحل (ره)

حضور مخلصانه پزشکان و پرستاران فداکار و بسیجی در دفاع مقدس که در روزهای آتش و خون، در قالب تیمهای اضطراری در خطوط مقدم نبرد به بیمارستانها و درمانگاههای صحرایی، به رفع آلام مجروحان می پرداختند، زمینه ای شد تا پس از جنگ تحمیلی این حامیان پیام پایداری و استقامت به عنوان بخشی از بدنه تنومند بسیج به منظور اطلاع رسانی و اشاعه فرهنگ مقدس و معنوی ایثار و شهادت در جامعه پزشکی و دانشگاهی کشور و ثبت و انتقال تجارب و مواریث گرانبهای دفاع مقدس گرد هم آیند.
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ؛ با توجه به اینکه در بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) بسیج جامعه پزشکی حضور فعالانه خود را اعلام کرده است، این امر باعث شد که گفتگویی با دکتر محمد رئیس زاده، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی داشته باشیم.
– با توجه به اینکه در آستانه بیست و سومین سالگرد حضرت امام (ره) هستیم سازمان بسیج جامعه پزشکی چه فعالیت هایی را برای رفاه زائرین انجام می دهد؟
اقدامات بسیج جامعه پزشکی در حوزه و محوریت امداد و درمان میباشد. با توجه به سالهای گذشته، در مجموع ۲۰ بیمارستان صحرایی و ۳۰ بیمارستان ثابت و ۷۵ تیم تک تخصصی با نام طرح هجرت در مناطق مختلف کشور و روستا ها به صورت تیمهای رایگان داشته ایم و امسال نیز سعی شده در بحث ارتقاء وکیفیت بخشی، کار انجام شود.
از دیگر اقدامات، تکمیل شدن طرح شهید دکتر رهنمون (طرح چهره به چهره) می باشد که از طریق دعوت از اعضای سلامت کشور در امر خدمات رسانی مذاکره می شود.
همچنین تا کنون ۷۵هزار نفر از اعضای جامعه پزشکی کشور مورد گفتگو قرار گرفته اند و بالغ بر ۶۵ درصد آنها اعلام آمادگی خود را در برنامه های خدمات رسانی و ویزیت رایگان به صورت بسیج عمومی در قالب خدمات بهداشت و درمان در بیمارستانهای صحرایی و ثابت اعلام کرده اند.
– مکانهایی که بسیج جامعه پزشکی در حرم مطهر (ره) نقش خدمت رسانی دارد به چه صورت می باشد؟
بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ در بحث آمادگی نیرو اعم از پزشک و پرستار و متخصص و با همکاری ارگانهای بهداری نیروی زمینی سپاه، قرارگاه شهید فهمیده، اورژانس کشور و شهرداری تهران به صورت چادرهای اورژانسی و سوله در سه مکان ضلع شمال غرب، صحن شرقی حرم امام (ره) و جنب مترو آمادگی فعالیت را دارد.
همچنین ۴۰ نفر از پزشکان خواهر و برادر در کمپ کامل اورژانس در ضلع شمالی حرم با امکانات کامل پزشکی خدمات دهی می کنند و داروخانه ی بسیج جامعه پزشکی خاتم الانبیاء به صورت شبانه روزی فعالیت می کند.
– با اینکه هر ساله بسیج جامعه پزشکی در امر خدمات بهداشتی در برنامه های سالگرد ارتحال امام (ره) شرکت دارند به چه استراژیهای دست یافته اند که کارهایشان موفقتر از سالهای گذشته انجام گیرد ؟
عمده بحث فعالیت ما در امر بهداشتی و پیشگیری می باشد که باید با نظارت دقیق در مسائل بهداشتی مثل مواد خوراکی، پذیرایی و آبهایی که در دسترس زائرین قرار میگیرد، انجام گیرد . همچنین رعایت بهداشت در مراسم های اصلی و توصیه های بهداشتی به کاروانها، از مبدأ اعزام توصیه می شود. زیرا اعزام کاروانها از شهرستانها و راههای دور و اکثراً با پای پیاده از جمله استانهای اصفهان، گیلان، قم، قزوین و… اعزام انجام می شود، دچار گرمازدگی و بی آبی میشوند که اگر ما بنا را بر پیشگیری بگذاریم و مسئولین کاروان ها را از مبدأ توجیه کنیم با آسیبهای کمتری مواجه میشویم .
– چه توصیه هایی را در پیشگیری این آسیبها دارید؟
توصیه اکید بنده به مسئولین کاروانها این است که دقت لازم را در بحث بهداشت داشته باشند و به بهداشت فردی توجه شود و حتی المقدور زائرین از وسایل شخصی خود استفاده کنند و همچنین نهایت بهداشت را در سرویس ها ی بهداشتی و آبخوریها رعایت کنند.

برچسب ها:
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشورتشریح کرد؛
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان