تشریح اقدامات کمیسیون فرهنگی مجلس در سال ۹۳/اکثر مصوبات در راستای مطالبات رهبری است

  • شناسه خبر: 60604
تشریح اقدامات کمیسیون فرهنگی مجلس در سال ۹۳/اکثر مصوبات در راستای مطالبات رهبری است

احمد سالک در تشریح اقدمات و طرح های تصویبی کمیسیون فرهنگی مجلس در سال ۹۳ گفت : اکثر طرح ها و مصوبات صورت گرفته در راستای مطالبات مقام معظم رهبری بوده است.

خانه » آخرین اخبار » تشریح اقدامات کمیسیون فرهنگی مجلس در سال ۹۳/اکثر مصوبات در راستای مطالبات رهبری است

به گزارش “خانه خشتی”، حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک کاشانی  در گفتگو با سرویس سیاسی “آرمان کرمان” ، در رابطه با اقدامات انجام شده کمیسیون فرهنگی مجلس در سال ۹۳، با توجه به شعار فرهنگ و اقتصاد، با اشاره به تدوین واجرای چهارسیاست مطرح شده در دولت نهم، گفت : این سیاست ها شامل احیای مطالبات فرهنگی مقام معظم رهبری ،تقویت زیرساختهای فرهنگی کشور ، تقویت مراکز تحقیق و پژوهش دینی و تقویت سیاست حمایتی بوده است.

رییس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد : در راستای احیای مطالبات فرهنگی مقام معظم رهبری، مطالبات ایشان در قالب قوانینی از جمله قانون احیای امر به معروف و نهی از منکر آماده شده است  که در هفته آینده آخرین اجراییات مربوط به آن انجام و به دولت ارائه خواهد شد.

سالک کاشانی با اشاره به اینکه طرح تجهیز مساجد و نمازخانه های میان راهی از جمله دیگر مطالبات است ؛ تصریح کرد : دراین راستا نیز ۵ ماده به تصویب رسیده و انشاء الله ۸۲ ماده دیگر آن نیز در صحن علنی هفته آینده ارائه خواهد شد.

رییس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بااشاره به طرح جمعیت و تعالی خانواده و مقابله با پیر سالاری و سالمندی اظهار کرد: در این طرح نیز ۵۰ ماده و۴ سرفصل مشوقاتی برای ازدواج و بارداری در دستور صحن علنی مجلس قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: طرح صدا و سیما از دیگر طرح ها است که در راستای آن صدا و سیما بر اساس اصل ۱۷۵ قانون اساسی باید قانونمند عمل کند و طرح نظام رسانه ای نیز باید مورد بازسازی مجدد قرار گیرد که دراین راستا کارهایی صورت گرفته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بااشاره به اینکه مابقی طرح ها نیز در راستای مطالبات مقام معظم رهبری پیش رفته است،عنوان کرد: سیاست دوم ،تقویت زیرساختهای فرهنگی بوده که نسبت به این زیرساختارها اقدامات مناسبی انجام گرفته است و دراین راستا بخش هنر و فیلمهای فاخر سینمایی و البته در بخش تقویت حوزه های علمیه به عنوان مرکز تولید فکر و اندیشه دینی و اسلام ناب و همچنین در بخش گسترش مسائل قرانی در سطح کشور مورد توجه بوده اند.

سالک کاشانی خاطر نشان کرد:در راستای تقویت سیاست حمایتی که یکی از سیاست های چهارگانه بوده است، بودجه حمایتی برای دستگاه های اجرایی فرهنگی توسط تعداد قابل توجهی از فعالان خودجوش فرهنگی در سراسر کشور درنظر گرفته شده است که این نیز در کمیسیون فرهنگی در صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه نشست هایی پیرامون فرهنگ و اقتصاد مقاومتی با نائب رئیس مجلس و آقای نوبخت صورت گرفته است، ابراز کرد: در این نشست با تشیکل کمیته مشترک بین کمیسیون فرهنگی ودبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، برنامه ششم توسعه و گرایش مباحث فرهنگی پیگیری شد و امیدواریم در سال آینده نتایج خوبی در این راستا به دنبال داشته باشد.

برچسب ها:
خانه خشتی کمیسیون فرهنگی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان