برگزاری تظاهرات اعتراضی در حاشیه اجلاس جی۸

  • شناسه خبر: 6051
برگزاری تظاهرات اعتراضی در حاشیه اجلاس جی۸

آمریکایی ها در حمایت از ایرانی ها شعار دادند! به گزارش “خانه خشتی” : در حالی که همزمان باشروع مذاکرات هسته ای در بغداد برخی رسانه های غربی به بحث جنگ علیه ایران دامن می زنند،مردم آمریکا در واشنگتن در محل برگزاری اجلاس گروه ۸ دست به اعتراضات اقتصادی-سیاسی گسترده ای زده اند.سازماندهی اصلی این […]

خانه » آخرین اخبار » برگزاری تظاهرات اعتراضی در حاشیه اجلاس جی۸

آمریکایی ها در حمایت از ایرانی ها شعار دادند!
به گزارش “خانه خشتی” : در حالی که همزمان باشروع مذاکرات هسته ای در بغداد برخی رسانه های غربی به بحث جنگ علیه ایران دامن می زنند،مردم آمریکا در واشنگتن در محل برگزاری اجلاس گروه ۸ دست به اعتراضات اقتصادی-سیاسی گسترده ای زده اند.سازماندهی اصلی این تظاهرات به عهده  تشکلی موسوم به “ائتلاف علیه ناتو، جی ۸ و مبارزه با فقر” بوده که از چند ماه پیش در همکاری نزدیک با جنبش تسخیر در ایالات متحده و بالاخص شاخه این جنبش در شیکاگو برای برگزاری تظاهرات،تدارک دیده بودند.
اما نکته بارز دیگری که در این تظاهرات توجه افکار عمومی وصاحب نظران را به خود جلب کرده بحث پلاکاردهایی است که در این تظاهرات،معترضین از آن استفاده کرده اند.آن چنان که روی بخش قابل توجهی از این پلاکاردها ونوشته ها عکسهایی از دانشمندان ترور شده ایرانی دیده می شود که در کنار این عکسها نوشته هایی همچون:«ترور دانشمندان ایرانی را متوقف کنید»،یا«جنگ را پایان دهید» و«دست از ایران بکشید» درج شده است.
استفاده از این پلاکاردها با چنین شعارهایی در حالی از سوی متعرضین به نظام سرمایه داری در حاشیه اجلاس گروه ۸ صورت گرفته که در چندماه اخیر برخی رسانه های غربی در یک حرکت غیر حرفه ای دائما به این موضوع اشاره می کنند که افکار عمومی غرب آماده جنگ با ایران است.
برهمین اساس وبا توجه به این اعتراضات چند روز پیش برخی صاحب نظران براین موضوع تاکید می کنند که بر خلاف موجهای رسانه ای برخی تراستهای خبری غرب،افکار عمومی این کشورها نه تنها از جنگ برعلیه ایران حمایت نمی کند بلکه این موضوع را عامل افزایش فقر وبدبختی خود می داند.
درهمین رابطه صاحب نظران در حوزه روابط بین الملل در چند روز اخیر با اشاره به تظاهرات صورت گرفته در حاشیه اجلاس گروه ۸ ،افکار عمومی غرب را به نفع ایران ومخالف جنگ با ایران وفشار براین کشور عنوان می کنند.چرا که به تعبیر این دست از کارشناسان، برگزاری تظاهرات آن هم در حاشیه اتفاق مهمی مانند اجلاس گروه ۸ نشان از تقابل مستقیم مردم در جوامع غربی با دولتها دارد که بدون شک این مسئله فشارهای این دولتها برایران را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
همچنین نکته جالبی که در این تظاهرات جالب توجه به نظر می رسد،حمایت معترضین از دانشمندان هسته ای ایران است که این مسئله در عکسهای منتشر شده در این اتفاق کاملا مشهود بوده وهمین موضوع برای غربیها بسیار سنگین تمام خواهد شد.
چرا که استفاده حاضران در این تظاهرات از واژه ترور شده در کنار نام دانشمندان ایرانی،نشان از وارد دانستن اتهام ترور به کشورهای غربی دارد که این موضوع بازتاب قابل توجهی در چند روز گذشته در افکار عمومی جهان داشته است.
اشاره به ترور دانشمندان ایرانی در حالی صورت گرفته که معترضین این گردهمایی اعتراضی ،با شعارهای خود تمام سیستم اقتصادی غرب را زیر سوال برده اند که مسئله سبب تضعیف پشتوانه مردمی گروه ۸برای تصمیم گیری شده است.آن چنان که این گروه در فضایی آشفته وبدون حصول هیچ نتیجه ای به کار خود پایان داد.

برچسب ها:
برگزاری تظاهرات اعتراضی در حاشیه اجلاس جی۸
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان