چرا دستورات رئیس جمهور اجرایی نمی شود؟

  • شناسه خبر: 6047
چرا دستورات رئیس جمهور اجرایی نمی شود؟

بیماران تالاسمی چشم انتظارند به گزارش ” خانه خشتی”: ازقدیم گفتن دستورات مدیران ارشد کشور باید دراولین فرصت اجرایی شود و تاخیری برای اجرای آن وجود نداشته باشد، چرا که دستورات مدیران برگفته از یک مشکل و برای حل یک مسئله مهم ابلاغ می شود. مسئله ای که حل آن شاید برای قشر خاصی ازجامعه […]

خانه » آخرین اخبار » چرا دستورات رئیس جمهور اجرایی نمی شود؟

بیماران تالاسمی چشم انتظارند
به گزارش ” خانه خشتی”: ازقدیم گفتن دستورات مدیران ارشد کشور باید دراولین فرصت اجرایی شود و تاخیری برای اجرای آن وجود نداشته باشد، چرا که دستورات مدیران برگفته از یک مشکل و برای حل یک مسئله مهم ابلاغ می شود. مسئله ای که حل آن شاید برای قشر خاصی ازجامعه ازاهمیت بالایی برخوردار باشد. اجرایی نشدن دستور رئیس جمهور برای پوشش بیمه ای ۲۰۰ قلم داروی حیاتی برای بیماران صعب العلاج از جمله همین دستورات است که بنابر دلایل نامشخص اجرای آن در پاره ای از ابهام باقی مانده است؟!
مدتی پیش با بالا گرفتن انتقادات نسبت به وضعیت نابه سامان رسیدگی به بیماران صعب العلاح به ویژه بیماران مبتلا به تالاسمی و برگزاری تجمعات گوناگون ازسوی خانواده های بیماران مبتلا به این نوع ازبیماری ها سرانجام رئیس جمهور دستور پوشش بیمه ای ۲۰۰ قلم داروی حیاتی را برای بیماران صعب العلاج را صادر کرد.
اما این روزها نه تنها این دستور رئیس جمهور توسط مسئولان وزارت بهداشت اجرایی نشده است، بلکه تاخیر چند باره و مشکلات بیماران تالاسمی صدای اعتراض و نارضایتی مردم و مدیران دست اندرکار را هم درآورده است.
به تازگی هم دبیرانجمن تالاسمی ایران با اشاره به دستور رئیس جمهور برای پوشش بیمه ای ۲۰۰ قلم داروی حیاتی، اعلام کرده است که سازمانهای بیمه گرهنوزدراین خصوص اقدامی انجام نداده اند.
این درحالی است که برخی از این داروها مانند «دفرازیروکس و دفریپرون» در درمان اضافه بار آهن بدن کاربرد دارند که پوشش بیمه ای این داروها برای بیماران تالاسمی بسیار ضروری است. وی با اشاره به پوشش بیمه ای داروهایی مثل HMG و HCG و انسولین های پر شده در سرنگ که در درمان مشکلات ناشی از پیشرفت سندرم تالاسمی کاربرد دارند، افزود: امیدواریم سازمانهای بیمه گر با پوشش بیمه ای این قبیل داروها، هرچه سریعتر به یاری بیماران تالاسمی بشتابند.
بیماران تالاسمی چشم انتظارند
طبق آخرین اخبارمنتشر شده درحال حاضر ۲۰۰ داروی گرانقیمت بیماران صعب العلاج از سوی دست‌اندرکاران نظام سلامت کشور تحت حمایت بیمه‌های درمانی قرار گرفته است، اما با توجه به هزینه های بالای درمان برای بیماران سرطانی و تالاسمی این تعداد پاسخگوی نیاز جامعه بیماران صعب العلاج نیست.
به همین دلیل جامعه بیماران تالاسمی کشور، کادر درمانی و دست‌‌اندرکاران درگیر امور درمانی و اجتماعی بیماران امیدوارند که مسئولان نظام سلامت کشور به هزینه کردن داروهای بیماران تالاسمی به عنوان یک امر مهم و ضروری نگاه کنند تا در آینده ای نزدیک شاهد حل مشکلات بیماران باشیم.

برچسب ها:
چرا دستورات رئیس جمهور اجرایی نمی شود؟
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان