بایسته ها و اولویت های مجلس نهم

  • شناسه خبر: 6034
بایسته ها و اولویت های مجلس نهم

به گزارش “خانه خشتی”:مجلس هشتم آخرین جلسه کاری خود را روز چهارشنبه سپری کرد و روسای کمیسیون های پارلمان گزارش کار خود را به نمایندگان مجلس و پیش از آن مردم ارائه کردند ، مجلس نهم نیز از ساعت ۸صبح روز یکشنبه این هفته کار خود را آغاز خواهد کرد . آن چه روشن است […]

خانه » آخرین اخبار » بایسته ها و اولویت های مجلس نهم

به گزارش “خانه خشتی”:مجلس هشتم آخرین جلسه کاری خود را روز چهارشنبه سپری کرد و روسای کمیسیون های پارلمان گزارش کار خود را به نمایندگان مجلس و پیش از آن مردم ارائه کردند ، مجلس نهم نیز از ساعت ۸صبح روز یکشنبه این هفته کار خود را آغاز خواهد کرد .
آن چه روشن است مجلس نهم و نمایندگانی که به بهارستان راه یافته اند بایستی از پیشینیان خود درس و عبرت بگیرند ، درس از نکات مثبتی که به پیشرفت کشور منتهی شد و گرهی از مشکلات مردم بازکردر و عبرت از کجی ها که امروز از منظری فراتر می توان آنها را به خوبی و وضوح دید و عبرت گرفت .
بایسته ها و اولویت های مجلس نهم را می توان به اختصار اینگونه شرح داد ؛
نظم اداری نمایندگان مجلس
روشن است که نباید به این نکته تاکید می شد ولی چه می توان گفت وقتی رئیس مجلس هشتم در میان خبرنگاران وقتی خواست از معایب مجلس گذشته سخن گوید بی نظمی نمایندگان را مثال زد . خبرگزاری ها همواره پیش از برگزاری جلسات علنی مجلس خبری مبنی بر تعداد غایبان و نیز متاخران مجلس را در خروجی خود به مخاطبان ارائه می دهند و متاسفانه در بسیاری از جلسات تعداد قابل توجهی از صندلی ها خالی است و این برای نظام اسلامی و مجلس آن مناسب نیست .
همیاری و همکاری با دولت
بدیهی است که همکاری با دولت هرگز به معنای به مذبخ بردن استقلال پارلمان نیست . هر چند در قانون اساسی کشورمان استقلال قوا به رسمیت شناخته شده است ولی هر سه قوه برای یک هدف والا و آن هم پیشرفت کشور در تلاش هستند و باید از منظری ملی به وظایف و عملکردهای خود بنگرند . قوه مقننه بایستی در اجرای صحیح قانون به دولت کمک کند . رهبر معظم انقلاب به مجلس توصیه کرده اند که قوانینی تصویب نکنند که دولت در اجرای آن به مشکل برخورد کند و بر عکس نیز همواره دولت را به اجرای قانون مکلف و توصیه نموده اند .
پرهیز از علنی کردن اختلافات داخلی
هر کشوری مشکلات و اختلافاتی در سطح مدیران میانی و حتی سطح بالای خود داشته و با آن دست به گریبان است ولی دولت و ملتی موفق است که این اختلافات را مدیریت کرده و اجازه سوء استفاده دشمنان خارجی را ندهد .
مجلس شورای اسلامی بی شک بایستی حافظ منافع ملت باشد ، در این راه نیز هرگز از حقوق حقه مردم نباید کوتاه آمد ولی کشیدن مسائل حساس به میان مردم و افشاگری های درست و غلط هرگز دردی را درمان نخواهد کرد .
اتحاد اصولگرایان مجلس تحت یک عنوان
پیش از انتخابات همه تلاش داشتند تا اصولگرایان تحت یک نام و با یک عنوان در انتخابات شرکت کنند ولی جبهه بندی های گوناگون مجالی برای وحدت نیروهای انقلاب نگذاشت و درگیری بدنه نیروهای انقلاب سر پیچی که دشمن به آن امید بسته بود شدت گرفت ، آن چه پیش روی ما است مجلسی است که نیروهای اصولگرا چه از طیف جبهه متحد اصولگرایان و چه جبهه پایداری در آن حضور داشته وبه عبارت بهتر اصولگرایان اکثریت این مجلس را شکل می دهند از این رو تشکیل یک فراکسیون فراگیر از اصولگرایان منتخب ملت مجلس را در پیشبرد برنامه های خود یاری می دهد . پایبندی به منشور اصولگرایی ، جبهه بندی با فتنه گران و نیز جریان انحرافی می تواند اصولگرایان را در یک جبهه و برای تحقق یک هدف مقدس گردهم جمع کند .

محمد مسیح حسینی

برچسب ها:
بایسته ها و اولویت های مجلس نهم
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان