تشکیل فراکسیون اصول گرا،راهی پیش روی مجلس نهم

  • شناسه خبر: 6031
تشکیل فراکسیون اصول گرا،راهی پیش روی مجلس نهم

«رهروان ولایت»، «پایداری»، «ایثارگران و رهپویان»!اینها نام سه فراکسیونی است که محمد ظاین باور است که این سه فراکسیون از فراکسیونهای اصلی اصول گرایان در مجلس نهم خواهد بود.هر چند که به عقیده نماینده کرج، ممکن است بعدها این سه فراکسیون در یک مجموعه قرار بگیرند و یا میان پایداری با رهپویان و ایثارگران نزدیکی […]

خانه » آخرین اخبار » تشکیل فراکسیون اصول گرا،راهی پیش روی مجلس نهم

«رهروان ولایت»، «پایداری»، «ایثارگران و رهپویان»!اینها نام سه فراکسیونی است که محمد ظاین باور است که این سه فراکسیون از فراکسیونهای اصلی اصول گرایان در مجلس نهم خواهد بود.هر چند که به عقیده نماینده کرج، ممکن است بعدها این سه فراکسیون در یک مجموعه قرار بگیرند و یا میان پایداری با رهپویان و ایثارگران نزدیکی ایجاد شود.
این موضوع در حالی از سوی کولیوند عنوان شده که آیت الله حسن ممدوحی عضو مجلس خبرگان رهبری به تازگی پیرامون ضرورت تشکیل فراکسیون حداکثری اصولگرایان در مجلس نهم به این موضوع اشاره داشته که کارایی نمایندگان اصولگرای مجلس نهم وابسته به تشکیل یک فراکسیون حداکثری است.
همچنین این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در باره لزوم تشکیل این فراکسیون می گوید: تشکیل یک فراکسیون واحد، اتحاد و همدلی مسئولین را نشان می دهد و این امر تاثیری مستقیم در احساس امنیت نمودن مردم دارد چرا که انسجام مسئولین رعب و وحشت دشمنان را دو چندان کرده و در مقابل ملت ایران را قوی تر خواهد کرد.
این صحبتها از سوی یک نماینده مجلس وعضو مجلس خبرگان رهبری درباره بحث فراکسیونها درحالی عنوان می گردد که به باور برخی کارشناسان سیاسی ایران، تشکیل فراکسیون فراگیر ویا به تعبیری وحدت فراکسیونهای اصول گرا در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگری می تواند به پیشرفت و روند توسعه سیاسی ایران کمک کند.
چراکه به باور این صاحب نظران توافق کامل طیفهای مختلف مجلس شورای اسلامی ایران روی مباحث اصول گرایی می تواند در مرحله اول وحدت قابل توجهی ایجاد کند . این وحدت چه در کوتاه مدت وچه در بلند مدت،سبب تسریع در روند تصمیم گیری و قانون گذاری خواهد شد که این مسئله نیاز جامعه امروز ایران است.
از سوی دیگر بدون تردید اولویت اول مجلس نهم در آینده مباحث اقتصادی خواهد بود،مباحثی که نیاز به هماهنگی قوا وتمرکز بیشتر در قوه مهمی مانند مجلس دارد که تشکیل فراکسیون اصول گرا می تواند این تمرکز بیشتر را فراهم آورد.
نیاز به تشکیل این فراکسیون اکثریت، در حالی ضروری به نظر می رسد که همیشه اصول گرایان قوی ترین بدنه ساختاری را در ادوار مجلس داشته اند وهمین مساله لزوم انسجام بیشتر را به اعضای فراکسیونهای اصول گرا بیش از پیش گوشزد می کند.
همچنین نباید فراموش کرد که رهبر انقلاب اسلامی ایران بارها بر بحث تمرکز وانسجام در قوه مقننه تاکید کرده اند .درهمین راستا بلا شک،تشکیل فراکسیون اکثریت اصول گرا هم از این بابت تایید صحبتهای چهره های برجسته جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
هر چند که با توجه به تمام این شرایط نمی توان وجود برخی اختلاف نظرها را در بین فراکسیونهای مختلف اصول گرایی انکار کرد اما از سویی با نگاهی به پیشینه حضور اصول گرایان در مجلس به جرات می توان کفه ترازوی مشترکات را در بین اصول گرایان باید بسیار سنگین تر از اختلافات دانست.اختلافاتی که بنا بر نظر تحلیل گران مسائل ایران این روزها باید به دست فراموشی سپرده شود تا مجلس بدون حاشیه هایی که از اختلاف نظرها ایجاد می شود به مباحث کلان ایران بپردازد.
علاوه بر پرداخت همه جانبه به مسائل کلان، آنچه که با توجه به شرایط داخلی وخارجی باید به آن اشاره کرد بحث لزوم اتفاق نظریست که باید در مجلس شورای اسلامی وجود داشته باشد،چرا که در شرایط فعلی برخی از دول غربی از اختلاف نظرهای فلج کننده در قوه مقننه استقبال می کنند .آن چنان این اتفاق می تواند نقش مهمی در استیصال سیاسی کشور داشته باشد.در همین راستا بدون تردید تشکیل فراکسیون اکثریت از اصول گرایان نقش مهمی در تقویت عقبه سیاسی کشور در عرصه بین المللی خواهد داشت.

علی فرازمند

برچسب ها:
تشکیل فراکسیون اصول گرا،راهی پیش روی مجلس نهم
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان