بلوف غرب درباره استفاده از انرژی های نو

  • شناسه خبر: 6026
بلوف غرب درباره استفاده از انرژی های نو

بحران انرژی گریبانگیر غرب شده است؛ یکی از موارد مهم در اقتصاد مقاومتی،‌ آشنا شدن با مختصات اقتصاد ملی چنانکه نفت و گاز ما بخشی از اقتصاد است که می‌تواند تکیه‌گاه الگوی اقتصاد مقاومتی باشد. به گزارش “خانه خشتی” به نقل از مهندس نیوز، دکتردرخشان با بیان اینکه نفت و گاز ما بزرگترین قدرت اقتصادی […]

خانه » آخرین اخبار » بلوف غرب درباره استفاده از انرژی های نو

بحران انرژی گریبانگیر غرب شده است؛

یکی از موارد مهم در اقتصاد مقاومتی،‌ آشنا شدن با مختصات اقتصاد ملی چنانکه نفت و گاز ما بخشی از اقتصاد است که می‌تواند تکیه‌گاه الگوی اقتصاد مقاومتی باشد.
به گزارش “خانه خشتی” به نقل از مهندس نیوز، دکتردرخشان با بیان اینکه نفت و گاز ما بزرگترین قدرت اقتصادی ما و مقابله با استکبار است گفت: بزرگترین نگرانی استکبار اقتصاد غرب در فاصله ۲۵ تا ۳۰ سال آینده آن است که بدون جریان نفت و گاز خاورمیانه چه می‌تواند بکند.
وی با بیان اینکه جایگزین این نفت و گاز هنوز معلوم نیست گفت: درباره انرژی‌های فسیلی غیرمتعارف با یوفیول و انرژ‌های تجدیدپذیر بلوف زیادی زده می‌شود اما غرب با کمبود بسیار جدی و تحقیر کننده نفت و گاز در آینده مواجه خواهد بود.
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: نفت و گاز تکیه‌گاه رشد اقتصاد ملی ماست و اگر بتوانیم آن را با اقتصاد ملی پیوند بزنیم در این حوزه موفق خواهیم شد.
وی با بیان اینکه سالها انگلیسی‌ها مانع از پیوند نفت و گاز با اقتصاد ملی ایران بودند گفت: با وجود اینکه دانشگاه نفت حتی رشته پرستاری نیز داشت اما رشته راهبردی مانند مهندسی مخزن تنها پس از انقلاب بود که تاسیس شد.
وی تاکید کرد: باید نفت و گاز را با اقتصاد ملی پیوند دهیم و از نفت و گاز به عنوان بزرگترین قدرت بعداز قدرت نظام دینی و حکومت اسلامی استفاده کنیم.
درخشان با بیان اینکه غرب به دنبال حاکم کردن وضعیتی است که امنیت انرژی آن تامین شود گفت: اگر همین روند تا ۱۰ سال دیگر توسط ایران ادامه یابد به واسطه امنیت انرژی بزرگترین خطر متوجه غرب خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه براساس آینده‌پژوهی تکیه‌گاه ما انرژی‌های فسیلی است اظهار داشت: عربستان رجزخوانی می‌کند که می‌تواند جایگزین نفت ایران شود چنانکه ما همه میادین آن را مطالعه کردیم و واضح است که نمی‌تواند.
وی اضافه کرد: تنها مسئله عراق است و اگر ایران و عراق در حوزه نفت و گاز به یک پیوند استراتژیک دست یابند باید فاتحه حاکمیت آینده غرب خوانده شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه پرتقال خارجی که در اردیبهشت‌ماه از مغازه می‌خرید در واقع نفت ماست، گفت: درک این نکته که نفت اسلحه و سرمایه نسل‌های آینده ماست و نباید به پرتقال و امثال آن تبدیل شود بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه وقتی می‌گویند نفت شما را نمی‌خریم به منزله اعلام جنگ است گفت: ما تنها نباید از سرحدات خود حفاظت کنیم زیرا زیر زمین نیز متعلق به ماست و باید پرسید قطر با چه مجوزی گاز ما را می‌برد.
وی تاکید کرد: ‌اگر ما دلیل شرایطی نمی‌توانیم سهم خود را از برداشت از مخزن بالا ببریم او باید سهم ما را بدهد.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به همسایگان، به آمریکا که اعلان جنگ داده، و به قطر که ذخایر ما را برمی‌دارد نظر دارد گفت: تنها برنامه ما در اقتصاد مقاومتی ضربه‌پذیر نبودن نیست بلکه می‌توانیم ضربات مهلکی را وارد کنیم.
ایشان در حاشیه همایش در مصاحبه با خبرگزاری دانشجو خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی راهکار ما برای تعامل با دنیاست .
مسعود درخشان در حاشیه همایش اقتصاد مقاومتی گفت: متولیان این همایش باید به دنبال این سمینار، سمینارهایی را در حوزه‌های مختلف همانند اقتصاد مقاومتی در صنعت، کشاورزی، خدمات و… برگزار کنند و راهکارهای عملی تحقق اقتصاد مقاومتی را در این بخش‌ها بررسی کنند.
وی ادامه داد: برگزاری میزگردهای تخصصی با کارشناسان و علاقه‌مندان به پژوهش در این ارتباط لازم است و در این میزگردها باید توصیه‌های سیاستی را برای وزارتخانه‌های اقتصادی پیشنهاد دهند.
استاد دانشگاه علامه گفت: اقتصاد مقاومتی به این معناست که در تعامل با دنیا در موضع قدرت قرار داشته باشیم و دنیا که به لحاظ سیاسی با ما درگیر است نتواند از جنبه اقتصادی به ما ضربه بزند و به این نتیجه برسند که ما برای وضعیت اقتصادی کشور خود تمهیداتی اندیشیده‌ایم و برنامه‌ریزی‌های استراتژیکی را اجرایی می‌کنیم که نمی‌توانند به ما فشار بیاورند و در نهایت در تعاملات سیاسی نتوانند از موضع بالا حرف بزنند.
درخشان در پایان با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی قطعاً راهکار و چارچوب برنامه‌ریزی‌های ما برای تعامل با دنیا است، گفت: اقتصاد مقاومتی در قالب مفهومی الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت و جهاد اقتصادی و همت مضاعف، کار مضاعف است؛ اگر چه اصطلاحات و نگرش‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد.

برچسب ها:
بحران انرژی گریبانگیر غرب شده است؛ بلوف غرب درباره استفاده از انرژی های نو
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان