روس اتم:روسیه برای ساخت دومین رأکتور هسته‌ای ایران آمادگی دارد

  • شناسه خبر: 6005
روس اتم:روسیه برای ساخت دومین رأکتور هسته‌ای ایران آمادگی دارد

به گزارش خبرگزاری خانه خشتی به نقل از فارس: پس از اعلام مقامات ایران برای ساخت دومین رأکتور هسته‌ای، شرکت “روس‌ اتم” از آمادگی روسیه برای ساخت چنین رأکتوری برای ایران خبر داد. به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، “نیکلای اسپاسکی” معاون رئیس “روس اتم” امروز اعلام کرد که مسکو در صدد است به […]

خانه » آخرین اخبار » روس اتم:روسیه برای ساخت دومین رأکتور هسته‌ای ایران آمادگی دارد

به گزارش خبرگزاری خانه خشتی به نقل از فارس: پس از اعلام مقامات ایران برای ساخت دومین رأکتور هسته‌ای، شرکت “روس‌ اتم” از آمادگی روسیه برای ساخت چنین رأکتوری برای ایران خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، “نیکلای اسپاسکی” معاون رئیس “روس اتم” امروز اعلام کرد که مسکو در صدد است به ایران پیشنهاد همکاری در زمینه ساخت دومین رآکتور هسته‌ای ارائه دهد.

وی تصریح کرد: اگر این پروژه ممنوع نباشد و اگر سودآور باشد و در صورتی که ما یک پروژه محاسبه شده داشته باشیم، به ایران پیشنهاد همکاری در این پروژه را می‌دهیم.

معاون رئیس روس‌اتم ادامه داد که شورای امنیت سازمان ملل مجوز توسعه این پروژه را داده است و بنابراین نقش احتمالی روسیه در ساخت چنین رأکتوری، موضوع تازه‌ای برای مطرح کردن ندارد. مشورت‌های اولیه در خصوص این موضوع در حال انجام است.

“فریدون عباسی دوانی” رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اوایل هفته جاری اعلام کرد که ایران قصد دارد ساخت دومین نیروگاه هسته‌ای با ظرفیت یکهزار مگاوات تا سال ۲۰۱۴ را آغاز کند و برای ساخت چنین رأکتوری به پیمانکاران خارجی نیاز داریم.

خبرگزاری ریانووستی به نقل از منابعی از روس‌ اتم اعلام کرد که راه‌اندازی نیروگاه هسته‌ای بوشهر با ظرفیت کامل احتمالا از ماه مه به ژوئن به تعویق خواهد افتاد.

این منابع روسی اعلام کردند: هنوز تأییدیه‌ای از جانب طرف ایرانی برای راه‌اندازی نیروگاه بوشهر با ظرفیت صد در صد دریافت نشده است.

بر اساس این گزارش،‌ساخت نیروگاه بوشهر بیش از سه دهه به طول انجامید. روسیه در ماه فوریه ۱۹۹۸ قراردادی را برای تکمیل این نیروگاه با ایران به امضا درآورد و طبق مفاد این قرارداد، مسکو می‌بایست این نیروگاه را در دو یا سه سال آینده راه‌اندازی و سوخت آن را تأمین کند.

برچسب ها:
روس اتم:روسیه برای ساخت دومین رأکتور هسته‌ای ایران آمادگی دارد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان