اولین جشنواره تئاتر دانشجویی شهرستان رفسنجان جمعه ۵ خرداد ماه در مجتمع فرهنگی هنری افصح هجری برگزار شد.

  • شناسه خبر: 5941
اولین جشنواره تئاتر دانشجویی شهرستان رفسنجان جمعه ۵ خرداد ماه در مجتمع فرهنگی هنری افصح هجری برگزار شد.

“خانه خشتی”:در این جشنواره که با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت بسیج هنرمندان و بسیج دانشجویی شهرستان و دانشگاه های ولی عصر (عج)، پیام نور، اسلامی کار و مفاخر برگزار شد، مسئولین و نماینده های دانشگاه ها و جمعی از هنرمندان تواتر شهرستان حضور داشتند. به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، مسئول […]

خانه » آخرین اخبار » اولین جشنواره تئاتر دانشجویی شهرستان رفسنجان جمعه ۵ خرداد ماه در مجتمع فرهنگی هنری افصح هجری برگزار شد.

“خانه خشتی”:در این جشنواره که با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت بسیج هنرمندان و بسیج دانشجویی شهرستان و دانشگاه های ولی عصر (عج)، پیام نور، اسلامی کار و مفاخر برگزار شد، مسئولین و نماینده های دانشگاه ها و جمعی از هنرمندان تواتر شهرستان حضور داشتند.
به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، مسئول بسیج دانشجویی رفسنجان برگزاری این جشنواره را سرآغاز تشکیل گروه های هنری در دانشگاه ها عنوان کرد و افزود: بسیج دانشجویی همواره خود را پیشگام عرصه های فرهنگی، دانشجویی  دانسته و با تکیه بر ظرفیت مدیران لایق دانشگاه و امکانات دانشجویی دانشگاه ها در مسیر تحقق آرمان های بلند انقلاب گام برداشته است و نخستین جشنواره تئاتر دانشجویی که با همکاری بسیج هنرمندان شکل گرفت، گرچه حال و هوای هنری دارد، اما در راستای همان وظیفه است.
حدادی ادامه داد: هم زمانی این جشنواره با روزهای گرامیداشت آزاد سازی خرمشهر را به فال نیک می گیریم و امیدواریم این خود فتح الفتوحی در زمینه فعالیت های فرهنگی و هنری مشابه باشد. امید که این حرکت مورد رضایت خداوند متعال و ذخیره نهاییش حضرت حجه ابن الحسن ارواحنا فداه قرارگیرد.
مسئول بسیج هنرمندان رفسنجان و دبیر اولین جشنواره تئاتر دانشجویی نیز در پیامی، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره گفت: هنر دانشجویی به دلیل شکل گیری در بستری علمی از پتانسیلی مضاعف برخوردار است خاصه اگر این پتانسیل در هیبت هنری پویا چون تئاتر نمایانگر شود و رفسنجان به دلیل دارا بودن محیط دانشگاهی مناسب، ظرفیت بالقوه ای برای بهره گیری از این دارایی دارد.
ترک آبادی افزود: نخستین جشنواره تئاتر دانشجویی گرچه کم اشکال نیست و البته این حاصل تجربه کم برگزاری چنین محافلی است ولی  خود را آغازگر حرکتی می داند که امید است احیا گر مسیر باشکوهی از این دست باشد؛ مسیری که دارایی عظیم دانشگاهی و دانشجویی رفسنجان را به کارگیرد تا شاهد برکات آن باشیم.
وی با اشاره به اینکه در اولین جشنواره تئاتر دانشجویی تنها ۴ اثر حضور یافتند، اظهار داشت: از میان ۸ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره، پس از بازخوانی متون و بازبینی، ۴ اثر «خشکسالی و دروغ» به کارگردانی سید محمد رضا حسینی از دانشگاه ولی عصر (عج)، «ماندن ها و خواستن ها» به کارگزدانی مهدی جسن زاده بوری آبادی از دانشگاه اسلامی کار، «سرهنگ، مسلسل، جاده» به کارگردانی مژده نجفی از دانشگاه مفاخر و «خشکسالی و دروغ» به کارگردانی حکیمه ابراهیمی نسب از دانشگاه پیام نور انتخاب شدند.
لازم به ذکر است که این جشنواره، عصر جمعه و با برتری نمایش «خشکسالی و دروغ» به کارگردانی سید محد رضا حسینی به پایان رسید. ضمن اینکه هیئت داوران ضمن تقدیر از همه کارگردان های شرکت کننده در اولین جشنواره تئاتر دانشجویی رفسنجان به کارگردان های نمایش های ارائه شده از سه دانشگاه مفاخر،پیام نور واسلامی کارلوح تقدیر وجایزه نقدی اهداء کرد.

برچسب ها:
اولین جشنواره تئاتر دانشجویی شهرستان رفسنجان جمعه 5 خرداد ماه در مجتمع فرهنگی هنری افصح هجری برگزار شد.
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان