عضو هیئت علمی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان تأکید کرد؛

دشمن می خواهد تولید خوبی نداشته باشیم و تلاش می کند کالای ایرانی را تحریم کند

  • شناسه خبر: 59305
دشمن می خواهد تولید خوبی نداشته باشیم و تلاش می کند کالای ایرانی را تحریم کند

عضو هیئت علمی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان کم کاری، ترجیح کالای خارجی به داخلی، افزایش مرگ و میر ایرانیان را از مواردی بیان کرد که دشمن پیوسته خواستار آن است.

خانه » آخرین اخبار » دشمن می خواهد تولید خوبی نداشته باشیم و تلاش می کند کالای ایرانی را تحریم کند

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، رنجبر کریمی رییس سابق دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان پیش از خطبه های نماز جمعه ظهر امروز به سالگرد فرا رسیدن ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان مجدداً بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تأکید کردند و از مسئولین خواستند به جای حرف های شعاری در عمل نشان دهند.

رضا رنجبر کریمی در ادامه با طرح این سوال که آیا مسئولین، دولت، ائمه جمعه، مدارس و دانشگاه ها در اجرای سیاست های ابلاغی موفق بوده اند یا خیر، ابراز داشت: انتظار مقام معظم رهبری از دولت نهادینه کردن کارآفرینی در کشور و مدیریت مصرف، ترویج بنگاه های زود بازده و حکم فرمایی ثبات اقتصادی و هدفمند کردن واردات بود؛ دولت در این زمینه چه کرد؟

عضو هیئت علمی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان ادامه داد: در بحث امنیت کالاهای اساسی رشد منفی داشته ایم و در ثبات اقتصادی نتوانستیم به شاخص های مد نظر رهبری دست یابیم؛ گرچه در بعضی سیاست ها موفق بوده ایم.

رنجبر کریمی با بیان اینکه حذف یارانه ثروتمندان در دستور کار برنامه های دولت بود، اما اجرایی نشد، اظهار داشت: یارانه ثروتمندان نه تنها حذف نشد، که اقدام جدی نیز روی آن صورت نگرفت و امروز ثروتمندان سهم بیشتری از یارانه دریافت می کنند.

رییس سابق دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان به اقدامات مردم در خصوص اجرای سیاست های ابلاغی رهبری اشاره نمود و گفت: مدیریت مصرف، صرفه جویی، سبک زندگی، عدم مصرف کالاهای خارجی و خرید کالاهای داخلی از اقداماتی بود که مردم باید در اجرای آن می کوشیدند.

رضا رنجبر کریمی ترویج خرید کالای ایرانی و بسنده نکردن به کالای بی کیفیت چینی را در اجرای سیاست های رهبری مورد توجه قرار داد و افزود: باید در راستای عملی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی در همه نهادها تلاش کنیم.

وی اتکا به فروش نفت را مانع پیشرفت کشور بیان کرد و با اشاره به اینکه امروزه فروش نفت در کشور ما نسبت به زمان شاه کاهش یافته است، گفت: باید تلاش کنیم کشور را از نظر اقتصادی بیمه کنیم؛ چرا که اگر بخواهیم به فروش نفت متکی باشیم، هر روز باید منتظر نتیجه مذاکرات باشیم تا ببینیم دشمن خونخوار ما آمریکا و اسراییل چه می گویند.

عضو هیئت علمی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان کم کاری، ترجیح کالای خارجی به داخلی، افزایش مرگ و میرایرانیان را از مواردی بیان کرد که دشمن پیوسته خواستار آن است و ادامه داد: دشمن می خواهد تولید خوبی نداشته باشم و تلاش می کند کالای ایرانی را تحریم کند و از اینکه نسل ما روز به روز کم شود، خشنود است.

رنجبر کریمی افزود: بزرگترین سرمایه کشورها انسان ها هستند؛ و امروزه بیشترین آمار مرگ و میر ایرانی ها تصادفات راهنمایی و رانندگی است که به دلیل رعایت نکردن نظم و انضباط و احترام نگذاشتن به قوانین ایجاد می شود.

وی ادامه داد: نباید خودمان را گول بزنیم که ماشین و جاده ها استاندارد نیست، چرا که اگر جاده ایمن نیست، رعایت احتیاط توسط ما لازم است.

وی در پایان به اجرای سیاست های مقام معظم رهبری تأکید کرد و تلاش در این زمینه را خواستار شد.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان اقتصاد مقاومتی خانه خشتی رضا رنجبر کریمی رییس سابق دانشگاه ولی عصر رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • احمدرضا

    یحفظکم الله..........
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان