اوباما و بوش دو روح در یک بدن! + عکس

  • شناسه خبر: 5906
اوباما و بوش دو روح در یک بدن! + عکس

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از  فارس: بسیاری از کارشناسان سیاسی بر این عقیده‌اند که باراک اوباما در عمل پیرو و دنباله رو سیاست‌های جورج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا است. عدم پایبندی اوباما به وعده تغییر که شعار تبلیغاتی وی در انتخابات ریاست جمهوری بود، و همچنین ادامه سیاست‌های جنگ طلبانه موجب شده […]

خانه » آخرین اخبار » اوباما و بوش دو روح در یک بدن! + عکس

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از  فارس: بسیاری از کارشناسان سیاسی بر این عقیده‌اند که باراک اوباما در عمل پیرو و دنباله رو سیاست‌های جورج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا است.
عدم پایبندی اوباما به وعده تغییر که شعار تبلیغاتی وی در انتخابات ریاست جمهوری بود، و همچنین ادامه سیاست‌های جنگ طلبانه موجب شده تا بسیاری وی را دنباله رو مسیری می دانند که جورج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا آغازگر آن بود.

کورا کوریر، روزنامه نگار و از نویسندگان سابق مجله نیویورکر در این باره می گوید: سیاست‌های اوباما در به کارگیری شکنجه، جاسوسی از شهروندان و حبس مظنونان، در عمل فرقی با سیاست‌های بوش ندارد.

وی همچنین می‌گوید: اوباما عملا قانونی را امضاء کرده که شنود مکالمات و رهگیری مکاتبات شهروندان آمریکایی را بدون اجازه و آگاهی آنان مجاز می‌کند. اوباما پیش از تصدی ریاست‌جمهوری وعده داده بود آن دسته از مقامات دولتی که در کار جاسوسی از شهروندان آمریکایی دست داشته‌اند را به دست عدالت بسپارد، اما بعد از انتخاب شدن به ریاست‌جمهوری، به این وعده عمل نکرد.

به گفته این روزنامه نگار آمریکایی، اوباما بعد از ورود به کاخ سفید، قانونی را امضاء کرد که حتی به شرکتهای مخابراتی دست اندرکار در جاسوسی از شهروندان آمریکایی، مصونیت قضایی می‌دهد.

اوباما حتی رسما به برخی اختیارات خاصی که در دوره بوش برای باز گذاشتن دست مقامات در جنگ افروزی تصویب شده بود، پایبند بوده و به آن عمل می کند، به نحوی که کوریر می گوید: تشکیل و اداره چنین نیروئی از قانونی بهره می گیرد که بعد از حملات یازده سپتامبر تصویب گردید و به رئیس‌جمهور اختیار تام داد تا برای مبارزه با القاعده، از هر وسیله ممکن استفاده کند.

همین امر موجب شده تا نه تنها اوباما به عنوان نماد تغییر در آمریکا به حساب نیاید، بلکه حتی وی او را پوششی جدید بر سیاست‌های جنگ‌طلبانه جورج بوش، بدانند.

برچسب ها:
اوباما و بوش دو روح در یک بدن! + عکس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان