جزئیات بیشتر از بسته امتیازات ۱+۵ به ایران به نقل از دیپلمات‌های غربی

  • شناسه خبر: 5870
جزئیات بیشتر از بسته امتیازات ۱+۵ به ایران به نقل از دیپلمات‌های غربی

“خانه خشتی”: دیپلمات‌های غربی از پیشنهادات ۱+۵ برای حمایت از پیشرفت ایران در حوزه‌های اقتصادی، کشاورزی و برنامه صلح‌آمیز اتمی ایران و نیز مبادله سوخت هسته‌ای خبر دادند. به گزارش فارس، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد: مشخص نیست آیا در دور دوم مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ پیشرفتی حاصل شود. ایران درخواست‌ها برای توقف غنی‌سازی […]

خانه » آخرین اخبار » جزئیات بیشتر از بسته امتیازات ۱+۵ به ایران به نقل از دیپلمات‌های غربی

“خانه خشتی”: دیپلمات‌های غربی از پیشنهادات ۱+۵ برای حمایت از پیشرفت ایران در حوزه‌های اقتصادی، کشاورزی و برنامه صلح‌آمیز اتمی ایران و نیز مبادله سوخت هسته‌ای خبر دادند.

به گزارش فارس، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد: مشخص نیست آیا در دور دوم مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ پیشرفتی حاصل شود. ایران درخواست‌ها برای توقف غنی‌سازی اورانیوم را رد می‌کند و قدرت‌های غربی نیز به تقاضای تهران مبنی بر پایان دادن به تحریم‌ها پاسخ منفی می‌دهند. با این حال، این امید وجود دارد که مذاکرات طولانی حداقل به تغییر لحن مذاکرات منجر شود.

یک دیپلمات غربی که خواست نامش فاش نشود، در این باره گفت: درباره توافق نهایی گفتگو نشده اما پیشرفت امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به بسته پیشنهادی ۱+۵ به تهران افزود: غرب در این پیشنهاد از ایران می‌خواهد صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود را به اثبات برساند و به قطعنامه‌های شورای امنیت عمل کند. این دیپلمات غربی در پاسخ به این پرسش که آیا کاهش تحریم‌های غرب علیه ایران نیز بر روی میز قرار دارد یا خیر، اظهار داشت: انتظار نمی‌رود این موضوع در نشست کنونی مطرح شود. لازم است نخست ایران گام‌های عملی در این راستا اتخاذ کند.

بر اساس این گزارش،‌ سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در این باره گفت:‌ قدرت‌های غربی پیشنهاد حمایت از پیشرفت ایران در حوزه‌های اقتصادی، کشاورزی و نیز برنامه هسته‌ای مسالمت آمیز را در ازای همکاری مطرح کرده‌اند.

به گفته مقامات اتحادیه اروپا، ایده دیگری که روی میز قرار دارد، به‌روز شده پیشنهاد مبادله سوخت هسته‌ای است. مایکل مان، سخنگوی اشتون در این باره گفت: این پیشنهادات نگرانی‌های جامعه بین‌المللی درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران را رفع می‌کند.

برچسب ها:
جزئیات بیشتر از بسته امتیازات ۱+۵ به ایران به نقل از دیپلمات‌های غربی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان