امام جمعه رفسنجان تصریح کرد

کلید راه نجات اقتصاد کشور با نگاه به ظرفیت های ارزشمند داخل محقق می شود

  • شناسه خبر: 58599
کلید راه نجات اقتصاد کشور با نگاه به ظرفیت های ارزشمند داخل محقق می شود

حجت الاسلام رمضانی پور به فرمایشات گهر بار رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با مردم انقلابی تبریز و تأکید معظم له مبنی بر بی حاصل بودن مذاکرات با دشمن کینه توز و دیرینه همچون آمریکا اشاره کرد.

خانه » آخرین اخبار » کلید راه نجات اقتصاد کشور با نگاه به ظرفیت های ارزشمند داخل محقق می شود

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه شهرستان رفسنجان در خطبه دوم با اشاره به راه اندازی مؤسسه نهج البلاغه در رفسنجان، گفت: درخصوص نهج البلاغه ببیشتر کار کنیم ، زیرا معاش و معاد زندگی ما در آن نهفته است.

وی با تبریک میلاد باسعادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) به دلدادگان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خصوصاً به قشر زحمتکش پرستار و بهورز افزود: پرستاران و بهورزان آن بانو را اسوه و الگوی خود قرار دهند ، زیرا حضرت زینب (س) هم پرستاری از وجود امامت و ولایت و هم پرستاری از اسلام و دین و نهضت عاشورایی امام حسین(ع) واهل بیتش را انجام داد.

امام جمعه رفسنجان افزایش ظرفیت درمانی در شهرستان را مهم دانست و افزود: با ارائه امکانات مناسب و خوب نگذاریم بیماران و افراد به شهرها و استانهای دیگر مراجعه کنند و از متخصصان خبره و زبده استفاده نمائیم.

وی با بیان انتشار حکم تحریم تنباکو توسط فقیه مجاهد آیت الله العظمی میرزای شیرازی، یادآور شد: قلیان مضرات بسیاری دارد که از فرماندار و رئیس شورای تأمین شهرستان خواستاریم با تدبیر و برنامه ریزی جلوی این معضل گرفته شود تا جوانان نابود نشوند.

حجت الاسلام رمضانی پور با اشاره به اینکه ما با قلیان خانه مخالفیم نه قهوه خانه؛ تأکید کرد: مواد مصرفی در حال حاضر کشنده هستند که متأسفانه در پارک بانوان و در سایر پارکها این امر انجام می شود و به تدریج جوانان را از بین می برد و قصد ما بر این است با برخورد شایسته این کار صورت گیرد و فرهنگ سازی شود که برای جلوگیری از این خطر همراهی خانواده ها مهم است.

وی با اعلام روز روحانیت و دفاع مقدس بمناسبت شهادت حجت الاسلام والمسلمین شیخ فضل الله محلاتی و ۴۰ شهید دیگر در حادثه هوایی توسط رژیم بعث عراق مورد هدف قرار گرفتند و به شهادت رسیدند ، افزود: روحانیت پیشتاز و پیشگام رزمندگان اسلام در عرصه های دفاع بودند و خون مطهرشان را نیز تقدیم کردند.

خطیب نمازجمعه رفسنجان با اشاره به روز مهندس بمناسب بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی، گفت: انجام تمامی کارها براساس مهندسی خاص بویژه در ساخت و سازها و ابنیه ماندگار می شود ؛ همچون مصلا که امیدواریم با مساعدت مردم و خیرین احداث و قرن ها ماندگار و قابل استفاده باشد.

حجت الاسلام عباس رمضانی پور به فرمایشات گهر بار رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با مردم انقلابی تبریز و تأکید معظم له مبنی بر اجرای مفاد سیاست های اقتصاد مقاومتی که در سال گذشته به سران کشور ابلاغ گردیده و نیز بر بی حاصل بودن مذاکرات با دشمنی کینه توز و دیرینه همچون آمریکا اشاره کرد و گفت: کلید راه نجات اقتصاد کشور در داخل کشورمان و با نگاه به توان و ظرفیت های ارزشمند داخل محقق می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به حضور استاندار کرمان به این شهرستان می طلبد که مردم بویژه سرمایه داران و سرمایه گذاران مشارکت کنند و جهاد اقتصادی را انجام دهند ، همچنین انتظار مردم از دولتمردان تحرک و سرعت بیشتر در صدور مجوزها می باشد که انشاءالله همین گونه خواهد شد.

امام جمعه رفسنجان ثبت نام حوزه های علمیه برادران و خواهران در بعد علوم حوزوی و نیاز مبرم به مبلّغ دین را یادآور شد و افزود: طلاب پس از کسب مهارت های لازم با توان و کارآمدی به انجام مسئولیت های تبلیغی و فرهنگی می پردازند.

وی در ادامه گفت: حوزه علمیه سفیران هدایت از مقطع دیپلم به بالا و دو حوزه بلند مدت امام حسن مجتبی(ع) و امام خمینی(ره) و چهار حوزه در شهرستان که سه حوزه ریحانه النبی(س)، حضرت زینب(س) و فاطمیه از مقطع دیپلم به بالا پذیرش دارند و حوزه حضرت فاطمه زهرا(س) کشکوئیه نیز از مقطع سیکل پذیرش می کند ؛ که زمینه استفاده خواهران از علوم حوزوی بیشتر از برادران است که انشاءالله به نحو احسن بهره ببرند.

حجت الاسلام رمضانی پور خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه از علاقمندان هزینه ای دریافت نمی کنند بلکه از محل وجوهات و خمس در دفتر امام جمعه پرداخت می شود و شهریه نیز دریافت می کنند.

لازم به ذکر است، در بین دو نماز از قاری برتر شهرستان رفسنجان آقای خیرخواه که از طرف آستان قدس رضوی در مسابقات قرآنی در مشهد مقدس شرکت کرده بود و مقام دوم را کسب نمود تقدیر و تشکر توسط امام جمعه و رئیس اداره تبلیغات اسلامی وحاج آقای انصاری پدر بزرگوار شهید بعمل آمد.

برچسب ها:
اخباررفسنجان اقتصاد مقاومتی امام جمعه حجت الاسلام رمضانی پور خانه خشتی رفسنجان رهبر فرزانه انقلاب نمازجمعه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان