دستگیری ۳۰۰ دانشجوی معترض در کانادا

  • شناسه خبر: 5801
دستگیری ۳۰۰ دانشجوی معترض در کانادا

“خانه خشتی” پلیس کانادا دانشجویان معترض به افزایش شدید شهریه ها را سرکوب و ۳۰۰ تن از آنها را دستگیر کرد. به دنبال اصرار مقامات کانادایی بر افزایش ۷۰ درصدی شهریه های دانشگاه های «کبک» کانادا، دانشجویان معترض نیز بر ادامه اعتراض ها با هدف توقف روند روبه رشد شهریه ها تأکید کردند. به گزارش […]

خانه » اخبار ویژه » دستگیری ۳۰۰ دانشجوی معترض در کانادا

خانه خشتی” پلیس کانادا دانشجویان معترض به افزایش شدید شهریه ها را سرکوب و ۳۰۰ تن از آنها را دستگیر کرد.
به دنبال اصرار مقامات کانادایی بر افزایش ۷۰ درصدی شهریه های دانشگاه های «کبک» کانادا، دانشجویان معترض نیز بر ادامه اعتراض ها با هدف توقف روند روبه رشد شهریه ها تأکید کردند.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، دانشجویان کانادایی روز دوشنبه و با وجود تصویب قانون جدید علیه تجمعات دانشجویی، بار دیگر به خیابان ها ریختند و با پلیس ضد شورش این کشور به شدت درگیر شدند. در جریان این درگیری ها دستکم ۳۰۰ نفر بازداشت و گروهی نیز مجروح شدند.
دولت محلی «کبک» روز جمعه پس از مشاهده ادامه اعتراض ها، قانون جدیدی را تصویب کرد تا بدینوسیله دانشجویان خشمگین را با ابزار قانون متوقف کند. اما تظاهرات روز دوشنبه نشان داد دانشجویان عزم خود را برای توقف برنامه افزایش شهریه ها جزم کرده و همانطور که اعلام کردند، تا تحقق اهداف خود، به تظاهرات و اعتصاب ها ادامه خواهند داد.
بر اساس این قانون، پلیس باید از هشت ساعت پیش از برگزاری هرگونه تظاهرات تا ۵۰ نفر جمعیت، از برگزاری آن آگاهی یابد. آخرین گزارش ها حاکی است، دانشجویان خشمگین کانادایی در حال آماده شدن برای دور تازه ای از اعتراضات هستند.
یادآور می شود بحران شدید اقتصادی باعث شده بسیاری از کشورهای سرمایه داری با کسری بودجه در بخش های مختلف روبه رو شوند. اجرای ریاضت های سنگین اقتصادی به شکل کاهش هزینه های عمومی عمده برنامه ای است که رهبران این کشورها در دستور کار خود قرار داده اند که همین امر خشم مردم را برانگیخته است.

برچسب ها:
کانادا، اعتراضات
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان