دادستان به عنوان مدعی‌العموم علیه خواننده هتاک اقدام می‌کند/ بازداشت مدیرکل سابق حراست بانک مرکزی

  • شناسه خبر: 5787
دادستان به عنوان مدعی‌العموم علیه خواننده هتاک اقدام می‌کند/ بازداشت مدیرکل سابق حراست بانک مرکزی

سخنگوی قوه قضاییه از کشف اسناد جدیدی در ارتباط با پرونده فساد بزرگ بانکی طی ۷ الی ۸ روز اخیر خبر دادو گفت:‌ مدیرکل سابق حراست بانک مرکزی نیز در ارتباط با این پرونده بازداشت شده است. به گزارش “خانه خشتی” به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ حجت الاسلام غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای عصر امروز در سی‌امین […]

خانه » آخرین اخبار » دادستان به عنوان مدعی‌العموم علیه خواننده هتاک اقدام می‌کند/ بازداشت مدیرکل سابق حراست بانک مرکزی

سخنگوی قوه قضاییه از کشف اسناد جدیدی در ارتباط با پرونده فساد بزرگ بانکی طی ۷ الی ۸ روز اخیر خبر دادو گفت:‌ مدیرکل سابق حراست بانک مرکزی نیز در ارتباط با این پرونده بازداشت شده است.

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ حجت الاسلام غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای عصر امروز در سی‌امین نشست خبری خود با اشاره به آخرین وضعیت پرونده فساد بزرگ بانکی اظهار داشت: دراین ارتباط طی ۷ الی ۸ روز اخیر اسناد جدیدی از متهمان کشف شده که تا کنون چندان راجع به آنها اعتراف نکرده بودند.

وی در توضیح این مطلب افزود: یکی از متهمان که وکیل دادگستری بوده و چند وقتی در بازداشت است به تازگی یک هارد را که مخفی بوده ارائه کرده که حاوی صدها صفحه سند و اسناد مخفی دیگری در این پرونده است.

 همچنین مدیرکل سابق حراست بانک مرکزی نیز در ارتباط با پرونده فساد بانکی دستگیر شده است.

 محسنی اژه‌ای با بیان اینکه در این پرونده افراد زیادی به طور شبانه‌روزی مشغول تلاش هستند گفت: در رابطه با محکومیت مدیران عامل مناطق آزاد تجاری ارس و اروند نیز احکام صادر شده بد نیست و فعلا نمی‌توان در رابطه با جزئیات آن اظهار نظر کرد.

 *دادستان به عنوان مدعی‌العموم علیه خواننده هتاک اقدام می‌کند

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به پرسشی درباره اقدام خواننده هتاک در توهین به مقدسات شیعه و برنامه دستگاه قضایی برای مقابله با این حرکت گفت:‌ در این زمینه دادستان به عنوان مدعی العموم اقدام خواهد کرد.

 حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای درباره برنامه‌های دستگاه قضایی برای مقابله با قاچاق کالا با هدف حمایت از تولید ملی اظهار داشت:‌ مسئولیت عمده مبارزه با قاچاق کالا بر عهده دولت است که اگر طبق مقررات کمکی از دستگاه قضا بخواهد قوه قضاییه وارد عمل می شود.

 *محکومیت رئیس کل جمعیت هلال احمر قطعی نیست

سخنگوی قوه قضاییه درباره اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر محکومیت رئیس کل جمعیت هلال احمر تصریح کرد: حکمی که صادر شده قطعی نیست به همین خاطر فعلا از اعلام جزئیات آن معذورم.

 محسنی اژه‌ای در پاسخ به خبرنگاری در خصوص اظهارات روز گذشته علی مطهری در صحن علنی مجلس درباره رئیس جمهور و برخی اعضای دولت و نیز احتمال ورود دادستان به این موضوع گفت: متن اظهارات آقای مطهری را ندیده‌ام و فعلا نمی توانم در این زمینه اظهار نظر کنم.

وی در رابطه با دلایل لغو مجوز بانک تات و بانک مجازی آرین گفت: دلایل کلی این موضوع را می‌دانم اما دلایل جزئی را باید از بانک مرکزی جویا شوید.

 وی در عین حال افزود: براساس قانون بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار موظف به نظارت بر بانک‌ها هستند و هیئتی مسئول رسیدگی به تخلفات بانک‌ها خواهند بود؛ اگر آن هیات تخلفاتی را در خصوص عملکرد بانک‌ها مشاهده کنند براساس قانون می‌توانند برخی محدودیت‌ها یا حتی لغو مجوز را در خصوص آنها اعمال کند اما مرجع نهایی اثبات تخلف بانک‌ها و نیز تجدید نظر در لغو مجوز آنها شورای پول و اعتبار است و در رابطه با بانک نیز حتما مراحل لازم طی شده است.

*نام معاون اول رئیس جمهور در میان متهمان امروز پرونده بیمه ایران وجود ندارد

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه فعلا در رابطه با پرونده زمین‌خواری در امامزاده زید (ع) حضور ذهن ندارم در خصوص پرونده بیمه ایران و اعلام اعداد مختلف برای متهمان آن گفت:‌ علت بیان اعداد مختلف برای تعداد متهمان این پرونده این است که برای برخی از آنها کیفرخواست صادر شده است،‌برخی دیگر با وثیقه آزاد هستند و برخی دیگر نیز فعلا در بازداشت به سر می‌برند اما فعلا در میان کسانی که کیفرخواست برایشان صادر شده است نام معاون اول رئیس جمهور وجود ندارد.

وی همچنین در پاسخ به خبرنگاری در خصوص صدور احکام نادرست قضایی و عدم رعایت مراحل دادرسی و شنیدن دفاعیات توسط برخی قضات تصریح کرد: قانون، ملاک درست یا نادرست بودن احکام صادر شده در دادگاه‌هاست و اکثر احکام نیز قابل تجدید نظر هستند و این طور نیست که قاضی لایحه دفاعیه را نمی‌خواند یا مراجع تجدید نظر پرونده را به طور دقیق بررسی نمی‌کنند؛ بلکه درصد قابل توجهی از احکام صادر شده در مراجع بالاتر یا نقض می‌شود یا با اعلام نقص به شعبه صادر کننده ارجاع می‌شود و قاضی نیز موظف به شنیدن دفاعیات وکیل پرونده است.

*دستگیری باند جعل اسناد و زمین خواری در مازندران

سخنگوی دستگاه قضا همچنین از دستگیری یک باند جعل اسناد و زمین‌خواری در مازندران خبر داد و افزود: یک نفر از افراد دستگیر شده وکیل دادگستری است.

محسنی اژه‌ای دررابطه با علت اعلام نشدن جزئیات احکام جاسوسان رژیم صهیونیستی گفت: احکام صادر شده قطعی نیست و تا زمانی که حکم قطعی نشود نمی‌توان جزئیات آنرا اعلام کرد.

وی اعلام کرد: در رابطه با پرونده ترور شهدای هسته‌ای نیز تعدادی دستگیر شده‌اندکه پرونده آنها فعلا در دست بررسی و تحقیق است.

برچسب ها:
دادستان به عنوان مدعي‌العموم عليه خواننده هتاك اقدام مي‌كند/ بازداشت مديركل سابق حراست بانك مركزي
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان