هیأت ایران فردا به بغداد می رود/ عراق آماده میزبانی نشست ایران و۱+۵

  • شناسه خبر: 5784
هیأت ایران فردا به بغداد می رود/ عراق آماده میزبانی نشست ایران و۱+۵

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از  مهر: سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق اعلام کرد: هیأت ایران مذاکره کننده فردا با همان ترکیب استانبول به بغداد سفر می کند. حسن دانایی فر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در آستانه مذاکرات ۱+۵ در این کشور گفت: همه چیز برای آغاز مذاکرات ایران و ۱+۵ […]

خانه » آخرین اخبار » هیأت ایران فردا به بغداد می رود/ عراق آماده میزبانی نشست ایران و۱+۵

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از  مهر: سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق اعلام کرد: هیأت ایران مذاکره کننده فردا با همان ترکیب استانبول به بغداد سفر می کند.
حسن دانایی فر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در آستانه مذاکرات ۱+۵ در این کشور گفت: همه چیز برای آغاز مذاکرات ایران و ۱+۵ در محیطی امن و آرام مهیا است.

وی ادامه داد: عراق تمام توان خود را به کار بسته است و شرایط مذاکرات در این کشور از نظر امنیتی و لجستیکی کاملا آماده است.

دانایی فر با اعلام این خبر که هیأت ایرانی روز سه شنبه به بغداد سفر می کند، گفت: کلیه هیأت ایرانی مذاکره کننده در بغداد در یک مرحله به این کشور سفر خواهند کرد .

وی با تأکید بر اینکه اعضای هیأت ایرانی در مذاکرات بغداد همان هیأت استانبول هستند، اظهار داشت: ریاست هیات مذاکره کننده ایران در مذاکرات با گروه ۱+۵ برعهده سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی است.

دانایی فرد با اشاره به اینکه طبق اخبار منتشر شده هیأت های مذاکره کننده از سوی ۱+۵ نیز تغییر نداشته اند، بیان کرد: تنها نماینده فرانسه از سوی هیأت ۱+۵ تغییر کرده است.

وی در پایان با بیان اینکه عراق در مذاکرات ایران و ۱+۵ تنها نقش میزبان را دارد ، اظهار داشت: عراق میزبانی است که تلاش می کند اجلاس به بهترین شکل برگزار شود .

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق اظهار امیدواری کرد: نشست بغداد نشست خوبی باشد و شروعی برای مذاکرات سازنده در آینده .

مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ ، روز ۴شنبه ۳ خرداد ماه با حضور هیاتهایی از ایران، روسیه، انگلیس، فرانسه، آمریکا، چین، آلمان و همچنین با حضور کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ابغداد برگزار خواهد شد.

دور گذشته این مذاکرات نیز روز شنبه ۲۶ فروردین ماه در استانبول برگزار شد.

به گزارش مهر،علاوه بر جلیلی، علی باقری،معاون سیاست خارجی و امنیت بین الملل دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ،حمیدرضا عسگری، مشاور وزارت امور خارجه و مصطفی دولت یار،اعضای هیئت ایرانی در نشست استانبول بودند.

برچسب ها:
هیأت ایران فردا به بغداد می رود/ عراق آماده میزبانی نشست ایران و1+5
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان