عمار حکیم: پیشرفت در مذاکرات ۱+۵ و ایران در بغداد، به نفع عراق است

  • شناسه خبر: 5744
عمار حکیم: پیشرفت در مذاکرات ۱+۵ و ایران در بغداد، به نفع عراق است

“خانه خشتی” : رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با تاکید بر اینکه ایران تاکنون قوانین بین‌المللی را نقض نکرده گفت که پیشرفت در مذاکران ۱+۵ و ایران در بغداد موجب تحکیم جایگاه عراق در منطقه خواهد شد. به گزارش فارس به نقل از روزنامه عراقی “البینه الجدیده”، “عمار الحکیم” رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید […]

خانه » آخرین اخبار » عمار حکیم: پیشرفت در مذاکرات ۱+۵ و ایران در بغداد، به نفع عراق است

“خانه خشتی” : رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با تاکید بر اینکه ایران تاکنون قوانین بین‌المللی را نقض نکرده گفت که پیشرفت در مذاکران ۱+۵ و ایران در بغداد موجب تحکیم جایگاه عراق در منطقه خواهد شد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه عراقی “البینه الجدیده”، “عمار الحکیم” رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد که با توجه به اظهارنظرهای پس از نشست ۱+۵ با ایران در استانبول، نسبت به این مذاکرات خوشبین است.

وی افزود که جمهوری اسلامی ایران از زمان اعلام موجودیت همسو و هماهنگ با تمامی سازوکارها و قوانین جامعه بین‌الملل عمل کرده است.

حکیم تاکید کرد که در حق جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف ظلم شده است اما این کشور از چارچوب قوانین بین‌الملل بیرون نیامده است زیرا ایران کشوری است که دارای سیاست‌ها، معیارها، استقلال و حاکمیت است و سیاست‌ کشورهای غربی را رد می‌کند.

وی درباره نحوه تعامل با پرونده هسته‌ای ایران گفت که این موضوع به بحران اعتماد میان ایران و کشورهای غربی باز می‌گردد نه نقض قانون بین‌الملل از سوی ایران.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت که ایران طرح‌هایی برای تامین انرژی هسته‌ای (انرژی آینده) دارد و این امر حق ایران است. اما غرب نگران است که مبادا ایران از این طرح‌ها برای استفاده در زمینه‌های نظامی استفاده کند. هیچ دلیل و مدرکی مبنی بر قصد ایران برای استفاده از انرژی هسته ای در اموری غیرمسالمت‌آمیز وجود ندارد. با این حال، ایران تاکنون بارها با بازگذاشتن درهای تاسیسات هسته‌ای‌اش به روی بازرسان آژانس انرژی اتمی تلاش کرده تا این‌نگرانی‌ها را از بین ببرد.

وی در ادامه خواست که تصمیمی اتخاذ شود و بر اساس آن به ایران اجازه برخورداری از انرژی مسالمت‌آمیز هسته‌ای داده شود.

حکیم تاکید کرد که حل و فصل پرونده هسته‌ای ایران به نفع همه از جمله کشورهای غربی و دولت‌های منطقه است.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به بحران اقتصادی در جهان از همه طرف‌ها خواست تا با برخی امتیاز‌دهی‌ها موجب پیشبرد روند این پرونده شوند. زیرا هرگونه شکست در این امر موجب برهم زدن برگه‌های موجود و به هم ریختن اوضاع خواهد شد.

وی در خاتمه با اشاره به میزبانی بغداد برای برگزاری دور دوم این مذاکرات گفت: پیشرفت در این پرونده آغازی برای به موفقیت رسیدن سایر پرونده‌ها خواهد بود و به عراق برای ایفای نقشی مناسب کمک خواهد کرد و بر عرصه داخلی عراق نیز تاثیری مثبت خواهد گذاشت و دخالت‌های منطقه‌ای در این کشور را تضعیف خواهد کرد.

برچسب ها:
عمار حکیم: پیشرفت در مذاکرات 1+5 و ایران در بغداد، به نفع عراق است
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان