وزیر ارتباطات اعلام کرد

به فکر ایجاد دولت همراه در کنار دولت الکترونیک هستیم/ راه اندازی نسل سوم اینترنت تلفن همراه در فروردین سال آینده در رفسنجان

  • شناسه خبر: 57121
به فکر ایجاد دولت همراه در کنار دولت الکترونیک هستیم/ راه اندازی نسل سوم اینترنت تلفن همراه در فروردین سال آینده در رفسنجان

وزیر ارتباطات با اشاره به موضوع دولت الکترونیک و راه اندازی نسل سوم و چهارم اینترنت در شهرستان ها گفت: به فکر ایجاد دولت همراه در کنار دولت الکترونیک هستیم.

خانه » آخرین اخبار » به فکر ایجاد دولت همراه در کنار دولت الکترونیک هستیم/ راه اندازی نسل سوم اینترنت تلفن همراه در فروردین سال آینده در رفسنجان

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه مشترک شورای اداری و ستاد مثلث توسعه اقتصادی شهرستان رفسنجان، ضمن استقبال از طرح ستاد مثلث اقتصادی در رفسنجان و تأثیر آن در همدلی و وحدت میان مسئولین، از اجرای طرح های فناوری تولید موتورسیکلت برقی و کابل های نسل جدید فیبر نوری در شهرستان استقبال کرد و خواستار حمایت این قبیل فعالیت ها شد و گفت: تاکنون در وزارت ارتباطات حدود ۵۸ هزار کیلومتر فیبر نوری استفاده کرده ایم و در پروژه جدیدی که به مناقصه گذاشته ایم سهمی به رفسنجان اختصاص می دهیم.

محمود واعظی با بیان اینکه همه ساله رقم زیادی به واردات فیبر نوری اختصاص می یابد، افزود: پیشنهاد می شود مجموعه ای از مصرف کنندگان، پژوهشگران دانشگاهی و دولت در خدمت پروژه قرار گیرند تا ضمن آماده سازی زمینه آن در داخل، به خودکفایی و تولید ارزان دست یابیم.

وی ارتباط دستگاه ها با یکدیگر را بخش کوچکی از دولت الکترونیک عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت این طرح، آمادگی داریم دولت الکترونیک را در رفسنجان و کرمان اجرا شود.

محمود واعظی با اشاره به موضوع دولت الکترونیک و راه اندازی نسل سوم و چهارم اینترنت در شهرستان ها گفت: به فکر ایجاد دولت همراه در کنار دولت الکترونیک هستیم تا بتوان هر کاری را با موبایل انجام داد.

وی با اشاره به موضوع پهنای باند در کشور و تحقق وعده های گسترش آن گفت: خوشبختانه رفسنجان از مراکز اصلی ما در استان است و پس از بررسی های لازم مطابق با نیاز استان و بدون محدودیت پهنای باند را گسترش می دهیم.

وزیر ارتباطات خواستار رفع مشکل آنت دهی تلفن همراه در روستاها شد و ادامه داد: در حال حاضر اینترنت جزو امکانات ضروری زندگی مردم است و قصد داریم با افزایش ارتباطات در روستاها، خدمات بیشتری به مردم ارائه دهیم.

وی سیاست تأسیس پست بانک در روستاها را انجام امور خرده بانکی بیان کرد و گفت: هم اکنون پست بانک در مناطق وو روستاهای دور افتاده راه اندازی شده است و منابعی نیز برای اشتغال و کسب و کار در آن ها قرار داده ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم چنین از اعلام رسمی موتور جست و جوی ملی در هفته جاری خبر داد و گفت: تاکنون دو موتور جستجوی بومی در دانشگاه های یزد و امام حسین (ع) فعالیت می کنند که اجرای آن ها از مرحله اولیه عبور کرده است.

واعظی با بیان اینکه وزارت ارتباطات قصد طراحی مجموعه شبکه ملی اطلاعات کشور می باشد، اظهار داشت: با طراحی این مجموعه، ۸۰ درصد میزبانی ها از داخل و ۲۰ درصد آن از اینترنت بین الملل استفاده می شود که موجب افزایش سرعت در داخل می شود.

وزیر ارتباطات قول مساعد داد در صورتی که کارخانه فیبر نوری تا فروردین سال ۹۴ آماده بهره برداری شود، همزمان با افتتاح آن نسل سوم شبکه تلفن همراه نیز در رفسنجان راه اندازی خواهد شد.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان اینترنت پست بانک خانه خشتی روستاها نسل سوم تلفن همراه وزیر ارتباطات رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • یکی از اهالی شهرک

    واقعا خنده داره! شهرک امام حسین(ع) عباس ابادحاجی با وجود فاصله کم از شهر هنوز بعضی از کوچه هاش تلفن ثابت ندارن! مسئولین هم نبود بودجه رو مسئله اصلی میدونن! واقعا تا کی شعار؟ یه خورده به فکر مشکلات اصلی مردم باشین! سه ساله که دارم پیگیری میکنم همش میگن بودجه نیست!!!

    اهالی شهرک امام حسین(ع)

    آقای وزیر در حالیکه در سال۲۰۱۵ هستیم وشما از راه اندازی نسل سوم تلفن همراه در رفسنجان سخن می گویید، ما اهالی شهرک امام حسین (ع) عباس آباد حاجی چسبیده به شهر رفسنجان از داشتن تلفن ثابت و آنتن دهی خوب تلفنهای همراه محرومیم و هر وقت مراجعه کردیم جواب سر بالا شنیدیم،کاش اطلاع رسانی شده بود تا ما از آمدن وزیر خبر داشتیم و حضوری مشکلمان را مطرح می کردیم.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان