وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران؛

صفحات اینترنتی غیراخلاقی و ضد دینی تعیین تکلیف می شوند/ اجرای طرح فیلترینگ ملی در سه فاز

  • شناسه خبر: 57111
صفحات اینترنتی غیراخلاقی و ضد دینی تعیین تکلیف می شوند/ اجرای طرح فیلترینگ ملی در سه فاز

وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران گفت: صفحات و شبکه های اجتماعی خارجی دارای محتوای کاملاً غیر اخلاقی به طور کامل مسدود می مانند.

خانه » آخرین اخبار » صفحات اینترنتی غیراخلاقی و ضد دینی تعیین تکلیف می شوند/ اجرای طرح فیلترینگ ملی در سه فاز

واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مصاحبه مطبوعاتی که با حضور خبرنگاران در رفسنجان برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار “خانه خشتی”، مبنی بر اجرای فیلترینگ این وزارتخانه بر روی شبکه های اجتماعی و سایت های غیر اخلاقی، اظهار داشت: با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از برخی شبکه های اجتماعی خارجی دارای محتوای غیر قابل قبول بوده و در مقایسه با میزان مورد قبول آن ناچیز است، نمی توان به طور کامل آن را مسدود نمود.

محمود واعظی ورود میزبانی این گونه شبکه ها به داخل کشور را از راهکارهای پیشنهادی در این خصوص عنوان کرد و افزود: در صورتی که این صفحات میزبانی شان را به داخل کشور بیاورند تا به اطلاعات و مطالب آن دسترسی داشته باشیم، و یا مباحث خلاف اعتقادات و قوانین ما را حذف کنند، می توانند فعالیت کنند.

وی در ادامه راهکار دیگر مقابله با صفحات خارجی را اجرای فیلترینگ هوشمند ملی در سه فاز بیان کرد و افزود: یکی از فازهای این طرح مدتی قبل بر روی یکی از شبکه های اجتماعی اجرا شد که ۸۳ درصد موفقیت به همراه داشت و فاز دوم آن نیز با جا به جایی ماژول ها به استان ها و شهرستان ها،  آغاز شده است.

وزیر ارتباطات هم چنین ابراز داشت: صفحات و شبکه های اجتماعی کاملاً غیر اخلاقی یا ضد دینی و ضد امنیتی که طرفدار ندارند، باید بسته باشند.

دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات(خانه خشتی)واعظی با بیان اینکه در صورتی که این طرح جواب دهد، کاری صد در صد بومی خواهد بود، ابراز داشت: از آنجایی که تکنولوژی این عرصه مرتباً در حال تغییر است، آمادگی برای اجرای آن به صورت بومی وجود دارد.

وزیر ارتباطات در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران، ایجاد محتوای داخلی و کاهش نیاز به ترافیک خارجی را از محورهای مورد بحث این وزارت خانه مطرح کرد و افزود: اساس کار ما تولید محتوای در داخل کشور است که طبق آن، با افتتاح شبکه ملی اطلاعات مصرف محتوای داخلی مردم را از ۱۰ درصد به ۳۵ رسانده ایم و تا اواخر سال آینده این میزان به ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

محمود واعظی ادامه داد: هدف گذاری ما در تولید محتوای داخلی به میزان ۸۰ درصد خواهد بود.

وی هم چنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص امواج مضر دکل های مخابراتی و جمر در مراکز مختلف، اظهار داشت: طبق مصوبه کمیته ارتباطات متشکل از وزرای بهداشت، دفاع، علوم و روسای سازمان های انرژی هسته ای و محیط زیست، مشخص شد امواج دکل ها و BTS بسیار ضعیف است و بر سلامتی افراد تأثیری ندارد.

دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات(خانه خشتی)۱وزیر ارتباطات با بیان اینکه این امواج در داخل کشور با استانداردهای بین المللی مطابقت دارد، گفت: تشعشعات دکل ها و BTS بلامانع است و سازمان تنظیم مقررات به طور مستمر این امر را بررسی می کند.

محمود واعظی هم چنین استفاده از جمر در مکان های عمومی را ممنوع اعلام کرد و افزود: جمرها بهمنظور قطع پوشش آنتن دهی موبایل استفاده می شود که به طور مرتب اندازه گیری شده و در مواردی که میزان آن از حدی فراتر رود، از نصب آن جلوگیری می شود.

وی در ادامه خواستار حضور گروه تخصصی به رفسنجان شد تا میزان سرعت اینترنت شهرستان را برررسی نموده و برای حل آن اقدام نماید.

برچسب ها:
اخباررفسنجان خانه خشتی صفحات اینترنتی غیراخلاقی فیلتر فیلترینگ شبکه های اجتماعی وزیر ارتباطات در رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان